Google servisi su juče bili u prekidu oko sat i po vremena, a samo zbog pada YouTube-a na 37 minuta, ova kompanija je izgubila oko 1,7 miliona dolara prihoda od oglasa, procenjuje sajt za onlajn kupovinu Lovethe Sales.

Sajt Down-detector je za samo pola sata primio skoro 100.000 prijava za YouTube, dok se na Twitter-u našao u trendingu hashtag #YouTubeDOWN. „Svesni smo da mnogi od vas trenutno imaju problema sa pristupom YouTube-u – naš tim je svestan i istražuje ga. Obavestićemo vas ovde čim budemo imali još vesti”, oglasilo se YouTube.

Uz ovaj servis nisu radili ni Gmail, Google Assistant, Google Docs i mnogi drugi. Prekid rada ozbiljno je poremetio usluge na mnogim radnim mestima, kao i u školama i na fakultetima gde se nastava odvija preko nekih od ovih platformi. 

Google je zvanično saopštio da je doživeo prekid sistema za potvrdu identiteta na približno 45 minuta zbog problema sa internom kvotom za skladištenje i da su usluge koje zahtevaju od korisnika da su prijave tokom ovog perioda doživele velike stope grešaka. Obavestili su svoje korisnike da je problem sa sistemom za potvrdu identiteta rešen. 

To znači da alati koji ne rade bez prijavljivanja, kao što su Gmail i Google kalendar, nisu bili u potpunosti dostupni. Platforne koje nisu u vlasništvu ove komanije, ali koriste Google-ovu platformu za potvrdu identiteta i dalje su bile dostupne korisnicima koji su već prijavljeni, ali su postale nedostupne onima koji su pokušali da se prijave ili odjave, prenosi Guardian. Jedan broj korisnika je tvrdio da je servise moguće koristiti kada pretraživač prebacite u „inkognito“ mod.

Tokom prekida Google nije dao nikakvu zvaničnu informaciju, osim što su potvrdili da postoji problem. Iz kompanije je saopšteno da su svesni problema sa Gmail-om, sa kojim se suočava većina korisnika i da će uskoro objaviti nove podatke o tome kada se očekuje rešavanje problema. Korisnicima koji su pokušavali da pristupe servisima je upućena poruka da pokušaju ponovo kasnije. 

Slični problemi u uslugama Google-a desili su se u avgustu ove godine, a pre samo četiri dana je pala jedna od najpopularnijih svetskih aplikacija za razmenjivanje poruka – Facebook Messenger.