IT Industrija
🔥 Najčitanije
3
🔥 Najčitanije
3
Google je u SAD-u omogućio online kupovinu direktno iz pretrage.
Pre mesec dana američke vlasnike ne-Amazon e-commerce prodavnica obradovala je vest da Google uvodi univerzalnu potrošačku korpu za one koji kupovinu obavljaju putem mobilnih, desktop ili uređaja kojima se upravlja glasovnim komandama. Odnosno, u SAD se proizvodi sada kupuju direktno sa Google pretrage (rezultati se prikazuju u odvojenoj shopping kategoriji), u okviru Google Express usluge i aplikacije Google Assistant.
A šta to znači za vodeću e-commerce silu? Pa, ovim potezom Google je očigledno izašao na crtu Amazonu koji je onlajn kupovinu glasovnim komandama vezao za svoje Echo uređaje i svoju prodavnicu. Alphabetovo čedo je programom nazvanim Shopping Actions omogućilo kupcima da uz izgovoreno „kupi mi [ubaci naziv proizvoda]” nabavljaju robu i od Targeta, Walmarta, Ulta Beautya, Costcoa i Home Depota. Pri čemu su neki od ovih Google-ovih partnera u programu već saopštili da se veličina njihove potrošačke korpe uvećala i za više od 30 odsto.
Takođe, prema Reutersovim izvorima očekuje se da će uređaji na glasovne komande biti instalirani u 55 odsto američkih domaćinstava do 2022. godine, a da će Amazonova Alexa do 2020. godine generisati 10 milijardi dolara prihoda.
Što se tiče manjih e-commerce prodavnica, Google se vlasnicima onlajn maloprodaja dodvorio obećavajući im da će ovako ojačati taktike sticanja lojalnosti putem ponovnog naručivanja jednim klikom, personalizovanih pretraga i sl.
Osim konfrontiranja sa Amazonom, Google je uvođenjem nove opcije povukao potez kojim pretragu proizvoda pretvara u keš. Jer, naravno, Google se ugrađuje u cenu i to putem pay-per-sale modela.
Dobar pokazatelj toga zbog čega su se odlučili za novi program ogleda se u izjavi koju je, takođe Reutersu, dao Google-ov predsednik prodaje i kupovine Daniel Alegre, rekavši da su u poslednje dve godine pretrage u kojima korisnici žele da saznaju gde mogu da kupe neki proizvod skočile za 85 odsto. A najpopularnijem pretraživaču nije promaklo ni to da se većina tih pretraga završi kupovinom preko Amazona.
Objavio/la članak.
subota, 21. April, 2018.