Ford ulazi u trku protiv Ubera, Lyfta — najavili deljena samovozeća kola do 2021.

Ford, GM, kao i, reklo bi se, gotovo sve tehnološke kompanije, se polako spremaju za veliku transformaciju i re-raspodelu profita u ogromnoj transportnoj industriji.

Aleksa Vidović - 17. Avgust, 2016.

Kompanija koja je pre 100 godina omogućila ljudima da voze automobile, danas se okreće vozilima bez vozača i kolima kao deljenom resursu.

Generalni direktor Forda, Mark Filds, najavio je juče u Fordovom istraživačkom centru u Palo Altu ambiciozne planove ove kompanije.

Vidimo da će samovozeća kola promeniti način na koji se svet kreće. Ona rešavaju veliki broj bezbednosnih, društvenih i ekoloških problema.

Ova kompanija, kao i Google, želi da preskoči fazu razvoja u kojoj bi korisnicima nudili polu-autonomna vozila. Njihov vremenski okvir poklapa se sa BMW-ovim, i obe kompanije planiraju da do 2021. razviju serijsku proizvodnju samovozećih automobila.

Ford, GM, kao i, reklo bi se, gotovo sve tehnološke kompanije, se polako spremaju za veliku transformaciju i re-raspodelu profita u ogromnoj transportnoj industriji.

Udružuju se sa tehnološkim specijalistima

U skladu sa svojim ciljevima, kompanija je u prethodnom periodu ulagala, akvizirala i kreirala  partnerstva sa vodećim kompanijama u ovom polju tehnologije.

Tako je Ford kupio SAIPS, Izraelsku kompaniju koja se bavi računarskim vidom i machine learningom, uzeli su ekskluzivnu licencu od Nirenberg Neuroscience  koja je navodno razvila machine vision platformu koja bi njihovim samovozećim kolima dala potrebnu veštačku inteligenciju.

Takođe Ford je obajvio da se nalazi među pet investitora koji ulažu u Civil Maps. Oni su uložili 6.6 miliona dolara u ovaj kalifornijski startap koji se bavi kreiranjem trodimenzinalnih mapa za samovozeća kola.

Posao još nije završen

Prema tvrdjama analitičara, Fordovom planu nedostaju detalji koji bi objasnili kako planiraju da naprave ovaj nagli prelaz.

Uber i Lyft vodeće su kompanije u oblasti ride-sharinga, i njihovo pojavljivanje ozbiljno je uzdrmalo posao prevoza ljudi. Sve kompanije koje planiraju da uzmu deo ovog kolača se udružuju sa njima, ili im postaju konkurenti. Ford još nema definisanu strategiju po tom pitanju, tako da bi trebalo očekivati još vesti iz ove kompanije po tom pitanju.

U svakom slučaju, trka za prva masovno proizvedena samovozeća kola se nastavlja. Već su se uključili mnogi ozbiljni igrači, kao što su General Motors, BMW, Tesla, a od juče i Ford.