Evropski startapi prikupili 4,5 milijarde dolara u prvoj polovini 2015, 40% otišlo u Britaniju

Brojke jasno pokazuju ko su vodeće startap zemlje u Evropi. Britanija i Nemačka uzimaju više novca nego sve ostale države. Šta ostaje ostalima?

Kada pogledate ukupne brojke finansiranja evropskih startapa, uvek je ista priča — UK i Nemačka dominiraju, Francuska pokupi njihove ostatke, a ostali se bore za mrvice. Funderbeam je izašao sa brojkama koliko i kakvih rundi je ukupno prikupljeno u Evropi.

Sedište u Ujedinjenom Kraljevstvu ima 311 startapa finansiranih u prvoj polovini 2015. Britanski startapi su prikupili 1,8 milijardi dolara, odnosno 40 odsto od 4,5 milijarde uložene u evropske kompanije do sada ove godine.

Za svoj podvig Britanija može da zahvali drugom kvartalu kada su njeni startapi “progutali” ogromna 53% ukupnih investicionih fondova Evrope.

1-kvartal-investiranje-startapi

Nemački startapi su doneli 1,3 milijarde dolara, 30 odsto ukupnih sredstava za startape na kontinentu. Ovu godinu su počeli energično sa 44% od ukupnih evropskih sredstava podignutih u prvom kvartalu. Kako nije bilo velikih ugovora da održe zamah, Nemačka je pala na 9,5 procenata prikupljenih sredstava u drugom kvartalu. Bilo je i ukupno manje ugovora, 75 u prvom kvartalu i 40 u drugom kvartalu – iako će verovatno neke brojke iz juna doći sa zakašnjenjem. Novi podaci koji će pristići će sigurno uticati na rang i drugih država.

startapi-investiranje

Treće mesto su zauzeli francuski startapi, a njihov udeo je tek 8,9% od ukupnog prikupljenog novca. Nijedna druga zemlja nije uzela više od 4% ukupnih fondova na tržištu do sada.

ilustracija-1-startapi-finansiranje

Ekipa iz Funderbeama je analizirala i uspešnost država, ali ovaj put u odnosu iznosa investicija i broja stanovnika (i za proteklih godinu dana). UK je i dalje prva sa skoro 50$ po stanovniku, a na drugom mestu je Estonija sa 41,79$. Nemačka sa 24,42$ jedva da je ušla u top10, a  na dnu liste možemo videti i Srbiju sa 0.01$ po stanovniku, što ne čudi mnogo, pogotovo imajući na umu da je veliki broj naših kompanija registrovan van zemlje.

Iz našeg regiona najuspešnija je Bugarska sa $0.45 po stanovniku, što je u nemaloj meri zahvaljujući investicionim fondovima podržanim od strane EU Eleven i Launchub koji u svojim uslovima imaju upravo registraciju u toj zemlji, pa je tako čak 16 srpskih startapa na papiru zapravo bugarsko.

Druge, inače uspešne startap zemlje, iznenađujuće loše izgledaju na mapi “po glavi stanovnika”. Prilično je mutno u Francuskoj, evropskom fandrejzeru broj 3. I uprkos ogromnom napretku, većina zemalja Centralne i Istočne Evrope znatno su iza ostatka Evrope.

Prikupljene investicije po broju stanovnika, top 5:

1. Ujedinjeno Kraljevstvo —$49.49

2. Kipar — $46.18

3. Estonija — $41.79

4. Luksemburg —$38.77

5. Irska — $37.21

startup-funding

8 kompanija povuklo 30% svog novca, finansije najpopularnije

Top četiri startapa u Britaniji i Nemačkoj privukla su preko 1,4 milijarde dolara ove godine. Najprivlačniji sektori među ovim zrelim startapima su plaćanja i finansijske usluge, a za njima poslovne usluge, ljudi i društvo, kao i IT usluge. (Ove sektore definišemo na osnovu tag klastera sa ugrađenim algoritmom koji kombinuje ključne reči hiljade kompanija u nekoliko desetina grupa.)

Iako su ovi sektori privukli veliki novac, klaster poslovnih usluga je jedini među njima koji je zastupljen i među startapima u ranoj fazi razvoja. Mlađi startapi koji su privukli najviše novca u prvoj polovini 2015. donose inovacije u zdravstvenoj zaštiti i čistim tehnologijama, a mnogi od njih dolaze iz Švajcarske.

Prvih šest meseci je bilo dobro i za kompanije u ranoj fazi razvoja u oblastima poslovnih usluga i hardvera. Vodeća kompanija na ovoj listi je Delivery Hero, nemačka kompanija za isporuku hrane koja je privukla 730 miliona evra investicija ove godine.

A pogledajte i 7 veličanstvenih:

britanija-startap

nemačka-startapi

francuska-startapi

španija-startapi

švedska-starapi

švajcarska-startapi

Irska-startapi

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Tanja Mladenović

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu