Programer Dušan Dević je uočio problem u borbi s epidemijom COVID-19 u Srbiji i na Twitteru ponudio informatičko rešenje, na čemu mu se Kancelarija za informacione tehnologije zahvalila i rekla da će proveriti da li je ono izvodljivo. 

Sve je počelo objavom u kojoj su podeljeni brojevi odeljenja u kojima su pacijenti zaraženi korona virusom smešteni u Kliničkom centru. To je učinjeno kako bi se rasteretile linije na prijemnom odeljenju, koje porodice i prijatelji pozivaju da bi se informisali o stanju svojih najbližih. Uz to stoji molba i da se o pacijentu raspituje samo jedna osoba i to jednom dnevno. 

Zvuči kao razumno objašnjenje u situaciji u kojoj fali osoblja da opsluži sve pacijente, ali istovremeno je pogubna za one koji kod kuće s nestrpljenjem čekaju informacije. 

Zato je Dušan Dević pitao: „Da li ima smisla napraviti jednostavan informacioni sistem, tako da građani sa autorizacijom pristupe i vide stanje pacijenta? Da olakšamo medicinarima bar malo. To je vikend posao.”

Uz to je ovaj novosadski programer ponudio i sve svoje resurse za rad na takvom projektu, uz jedini uslov da sve bude volonterski. Dva dana nakon njegovog tvita, odgovorila mu je Kancelarija za informacione telnologiije i elektronsku upravu. 

„Hvala što ste nam javili! Proverićemo sa kolegama iz Ministarstva zdravlja kako možemo ovo da rešimo.”

Podsetimo da je tokom prethodnih meseci bilo mnogo nejasnoća i sporova oko rada Infomacionog sistema COVID-19, koji je uveden krajem marta kako bi se podaci centralizovali, a situacija lakše pratila. Činjenica da to nije funkcionisalo najbolje može izazvati sumnju da bi Dušanov predlog bio najbolje rešenje, ali je svakako pohvalno što su se nadležni oglasili.