Domaći Lift Kviz je prvi u Google Play trendingu: Zašto su ga napravili, kako su rasli i šta su im planovi? 

Prvog marta su emitovali prvu epizodu i imali manje od 1.000 učesnika, danas ta brojka prelazi 10.000 po epizodi, a za Startit Dnevnik startap Lift Kviz govori zašto su televizijsku formu preneli u aplikaciju i s kojim izazovima se suočavaju. 

Kvizovi su jedan od najpopularnijih televizijskih formata, često se emituju u udarnim terminima, a trenutno najstariji kviz Slagalica je među najgledanijim emisija. Pratimo ih da bismo se zabavili, testirali, nešto naučili i pre takmičara i ukućana dali tačan odgovoril ili pronašli najdužu reč. 

Svestan tih činjenica, tim okupljen u domaćem startapu Lift Kviz odlučio je da napravi igru istovetnog naziva. Želeli su da televizijski format kviza učine dostupnijim, pa su ga prilagodili mobilnim telefonima. Oni nekoliko dana nedeljno u tačno određenom terminu putem aplikacije emituju kviz uživo u kojem voditelj postavlja pitanja, a igrači klikću na ponuđene odgovore. 

„Format uživo na telefonu donosi potpuno novo iskustvo igranja jer spaja svu neizvesnost i uzbuđenje koje ovakvi prenosi imaju. To kad se spoji sa simultanim igranjem i takmičenjem u kom učestvujete sa željenje lokacije, na svom telefonu, donosi potpuno novi doživljaj konzumiranja zabave. Voditelj je tu sve vreme, komunicira sa igračima kroz čet i održava atmosferu tokom trajanja kviza”, kaže Bojana Milašinović iz ovog startapa. 

Više od godinu dana mali tim je razvijao igricu 

U kvizu postoji ukupno 12 pitanja, koja počinju od najlakših i za svako je predviđeno deset sekundi za odabir jednog od tri ponuđena odgovora. Ukoliko pogrešite, gubite pravo da odgovarate, ali možete da nastavite praćenje igre. U svakom trenutku je vidljivo koliko igrača učestvuje i koliko njih je tačno odgovorilo. Učesnici koji odgovore tačno na sva pitanja, dele nagradni fond. 

Od prvog marta, kada su emitovali prvu epizodu, broj učesnika konstantno raste, pa je tako u prvoj bilo manje od 1.000 igrača, a ovih dana se Lift Kviz našao na prvom mestu u trendingu Google Play-a u Srbiji. Kako kažu, ništa nije došlo preko noći, ceo razvoj je tekao više od godinu dana. Pre javnog emitovanja imali su fazu sa beta testerima u dva talasa, tokom koje su takođe kreirali emisiju, imali nagradne fondove i sve testirali. 

Igrica zna da zabaguje, ali prate sve reakcije korisnika i rešavaju ih odmah 

Ponekad se dešava da igrica zabaguje ili izbaci igrača iz kviza, ali kako je live show u pitanju koji se emituje kroz aplikaciju uvek ima prostora za ispravke, objašnjava Bojana i kaže da to može da zavisi od internet provajdera korisnika i opterećenja servera. 

„Kako imamo jako dobre povratne informacije, ali i interni monitoring, sve smetnje pokušavamo da rešimo instant. Ono što je jako važno je da u svakom trenutku održavamo komunikaciju sa korisnicima. Upravo zbog te brze i transparentne komunikacije i pored povremenih bugova imamo poverenje i podršku igrača.”

Izazov: Učiniti igricu stabilnom i održati rast

Podržati veliki broj igrača i omogućiti da sve funkcioniše u istom trenutku najveći su tehnički izazovi. Uz njih su i oni startap izazovi, da ostvaruju ciljeve i održavaju rast. 

„Sa druge strane tu je i veliki zadatak održavanja kviza zanimljivim, aktuelnim, ali na način koji je inkorporiran sa samim gameplay-om. Dakle, kreativa uvek mora da bude na visokom nivou, kao i rad na pitanjima koja su srž. Kako je tim koji radi na proizvodu mali, veliki deo posla smo uradili do sad.”

Monetizacija kroz oglašavanje i kupovinu života

Kako je učešće u igrici besplatno, kao i preuzimanje aplikacije, plan za monetizaciju im je da oglašivačima ponude prostor pre samog početka igre ili tokom nje, ali da se ne naruši trenutni tok. Uskoro će omogućiti i kupovinu ekstra života, koja igrače vraća u takmičenje nakon pogrešnog odgovora, a koji trenutno možete da dobijete pozivanjem svojih prijatelja da igraju kviz. 

Planovi su im usmereni na stabilizaciju i razvoj aplikacije, kreiranje novih formata takmičenja, kao i širenje na region i okupljanje veće igračke zajednice.

Predstavljamo poslodavca
3lateral-logo-1.png

3Lateral

Multidisciplinary team creating digital excellence

3Lateral develops innovative technologies enabling digitization of human motion and appearance at unprecedented level of realism. Our mission is to evolve through exploring abstract landscapes of art and science, exciting new technologies and, most importantly, through nurturing continuous multi-disciplinary communication and company values among our team members.

Petar Paunović

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu