Domaći Clockify za samo dve godine dostigao milion aktivnih korisnika

Iako redovno širi marketing tim, Clockify još uvek nema planove da počne da troši na oglašavanje — za sada su sve posete organske.

Marko Marković - 21. Oktobar, 2019.

Clockify, alat za praćenje vremena novosadske kompanije COING, dostigao je milion korisnika dve godine nakon lansiranja. Clockify, koji je nastao kao besplatna zamena za Toggl, još od izlaska na tržište uspeo je da stekne popularnost. Tako je za samo prvih pet dana dostigao 17.000 korisnika, a nakon jedne godine imao je 160.000 aktivnih korisnika.

U tom periodu kompanija nije izdvajala ni dinar za oglašavanje, već su korisnici najčešće dolazili preko preporuka direktno na URL. Kako su između drugog i trećeg kvartala povećali broj korisnika za 400 odsto, ovaj podatak je tada upao u oko. Nenad Milanović, osnivač Clockify-a, govorio je sa nama o njihovom odnosu prema marketingu.

Ni danas ne ulažemo u plaćeno oglašavanje. Redovno širimo marketing tim ali još uvek nemamo planove da počnemo da trošimo na oglašavanje i ne znamo kada će se to promeniti.

Aplikacija koja nastane kao klon druge aplikacije, prirodno, započinje osluškivanjem dešavanja na tržištu u želji da otme bar deo kolača. Međutim, Clockify je već uspeo da preskoči tu fazu.

Prestali smo da obraćamo pažnju na konkurenciju ali smo zato višak sluha usmerili na pažljivu analizu potreba naših klijenata. Konkurencija sada pokušava nas da prati i dobili smo informacije da kopiraju neka naša inovativna rešenja, što zapravo i dalje jeste fer tržišna igra ali i veliki kompliment za naš product team.

Inspirisan modelom koji ima Trello, ni Clockify ne naplaćuje korišćenje aplikacije, već samo dodatne funkcionalnosti. Kako Milanović napominje, ovaj biznis model se nije mnogo menjao. Sve što je bilo besplatno je i danas besplatno, ali je dodato nekoliko novih funkcionalnosti i paketa usluga koje se naplaćuju.

Što se tiče planova za budućnost, sudeći po Nenadovim izjavama, Clockify je u takvoj poziciji da može da pravi korak po korak i usput adaptira ciljeve.

S obzirom na to da nemamo nikoga kome moramo da prodajemo nadu, ne bavimo se projekcijama niti trošimo vreme na proricanje budućnosti. Planovi širenja tima i daljih investicija u proizvod su bazirani na pretpostavci daljeg rasta. Nadamo se da rast neće usporiti i dajemo sve od sebe da se to ne desi. Na internetu je isto kao na estradi – danas si Andrea Bočeli, a sutra si neka Rasta Koreli.