Bolji dizajn za startape kroz 9 principa

Ashish Krishna je preduzetnik i dizajner koji je podelio svoje principe dobrog dizajna za startape.

Svakodnevnica na poslu ume da nas ponese i učini da vrlo brzo zakomplikujemo sebi život i tako zaboravimo na esencijalne stvari. Nije loše da se tih stvari i podsetimo.

Ashish Krishna je dizajner i osnivač Mammotha i veruje da dizajn u okviru startapa nije isti kao u velikim kompanijama, a u svom autorskom tekstu podelio je principe koji veruje da vode dobrom dizajnu.

Dizajn bi trebao da bude jednostavan, primenljiv i na vrhu prioriteta u startapu. U Mammothu gledamo na dizajn kao stanje uma, jednostavan a kreativan pristup problemu. Naše razmišljanje će se odraziti na to koliko ćemo prići našim korisnicima i iskopati mogućnosti. Ovako mi pristupamo.

1. Nemojte biti striktni kada su u pitanju procesi, specifikacije i lepi renderi.

Brzina ka trzištu, učenje i građenje je ono što se računa, ne vaši savršeni pikseli u Photoshopu i dokumentacija. Savršentsvo kome treba da težite je ono koje se odnosi na vaš isporučen proizvod.Korisnici na kraju vide vaš proizvod, ne Photoshop fajlove. Postavite veći fokus na dizajniranje iskustva umesto na specifikacije i isporuke istih.

2. Dizajnirajte priče, ne ekrane.

Ljudi će tražiti da dizajnirate određene ekrane ( sign-up flows, referrals…) ali kao dizajner o njima uvek treba da razmišljate kao o narativima, a ne kao pojedinačnim delovima proizvoda. Priče imaju karakter, značenje i emocije. Razmišljajte o celokupnom korisničkom putovanju – kako će ispuniti cilj da od posetioca postanu stalni korisnici.

3. Neka dizajn krene od tačke gledišta, učite, a zatim dizajnirajte na osnovu brojeva.

Kada krećete u startap započinjete sa hipotezom koja je bazirana na nekom korisničkom problemu koji ste uočili. Za razliku od mnogih velikih kompanija gde bi dizajneri i timovi koji rade na proizvodima trebalo da isporuče i provere svaki milestone, vi kao dizajner u startapu  morate da shvatite da je isporučivanje samo jedna od vaših dnevnih obaveza.

Razmišljajte o onome šta tačno merite da biste testirali vas pristup problemu. Počnite da istražujete analitičkim alatima kao sto su Mixpanel, Heap, Google Analytics, da biste videli kako vaš dizajn prolazi kod korisnika. Analizirajte, uporedite sa inicijalnom hipotezom i izvucite zaključke. Pogledajte šta se zaista desilo, naučite iz toga i vratite se isporučivanju.

U jednim od njenih postova, Julie Zhuo, direktor produkt dizajna Facebooka, postavila je grafike o dizajn procesu koji iskusni dizajneri prate. Post ilustruje kompleksnost dizajnerskog posla nakon što se isporuči proizvod u startapu. Sve je u iteracijama.

4. Dizajnirajte sa timom, ne za tim

Treba da uključite svoj tim dok radite na korisničkom iskustvu, ali odluke ostaju na vama. Saslušajte svakoga, postujte tuđe mišljenje i dizajnirajte sa svim tim kombinovanim informacijama.

5. Programeri su vaši najbolji prijatelji.

Dizajner je dobar  koliko i programer i obrnuto.

6. Budite deo korisničke podrške.

Još bolje, pričajte sa svojim korisnicima. Ovo će vam definitivno dati bolju perspektivu o tome kako ljudi vide vaš proizvod i šta da radite, a šta ne.

7. Više koristite olovku

Nemojte odmah da krećete na Sketch, Photoshop ili HTML/CSS. Bez obzira koliko ste brzi sa digitalnim alatima, možete biti mnogo brži sa olovkom. Skice sa olovkama su jeftinije, daju bolji feedback i komuniciraju mnogo brže.

8. Učite. Uvek učite, učite i učite.

Analitika, Git, HTML, CSS i ostali alati znače mnogu u startapu. Ako ste dizajner, pokušajte da se uključite u ove alate, možda i naučite neki od njih i radite blisko sa timom koji radi sa njima. Usko poznavati svoju struku je u redu ako radite za veću kompaniju, ali ako ste dizajner u startapu, vi ste mnogo više od dizajnera; budite i product manager, customer support hero ili radite na front-endu i daćete mnogo više na vrednosti i kompaniji i sebi.

9. Brinite o sebi i ljudima oko vas.

Život u startapu može biti prilično težak zato ne propustite priliku da se našalite, uživate u životu i uživate u dizajnu.

Bilo da se sa svime iz teksta slažemo, bez sumnje je da su i na našim prostorima proizašle kompanije i proizvodi koje takođe neguju spoj upravo temeljitog dizajna i pažnju ka korisničkom iskustvu od kojih su i Saturized, Devana Technologies, ActiveCollab, Nordeus … i nadamo se još mnogo njih.

Originalni tekst Ashish Krishne možete naći na TechCrunchu.

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Aleksandra Savić

Unesite termine za pretragu