Umesto da pokazuje vaše fizičko stanje, silikonska narukvica Moodbeam trebalo bi da govori poslodavcu o vašem emocionalnom stanju. Narukvica je povezana s aplikacijom i na sebi ima dva tastera, jedan žuti i jedan plavi. Ideja je da pritisnete žuti ako se osećate srećno i plavi ako ste tužni.

Usmerena na kompanije koje žele da nadgledaju zadovoljstvo svojih zaposlenih, ideja je da radnici po svojoj volji nose ove narukvice tokom čitave radne nedelje. Kako je sada kontakt šefova s timom otežan, plan je da se na ovaj način premosti taj jaz.  

„Preduzeća pokušavaju da ostanu povezana sa osobljem koje radi od kuće. Ovde mogu da pitaju 500 zaposleni da li su dobro, a da pritom ne moraju da ih pozovu“, kaže suosnivačica Moodbeam-a Kristina Kolmer za BBC.

Na ideju za proizvod je došla nakon što je otkrila da se njena ćerka muči u školi i želela je da joj dete saopšti kako se oseća. S obzirom na to da mnoga deca, posebno tinejdžeri, verovatno neće biti oduševljena idejom da pritiskaju dugme na narukvici kako bi roditelji znali kako im je, koliko je verovatno da bi zaposleni bili spremni da tu informaciju dele sa svojim šefom?

„Udaljili smo se od ideje anonimizovanja podataka, nakon što smo utvrdili da ljudi zaista žele da budu identifikovani.“

S obzirom na to da su procene da depresija i anksioznost globalnu ekonomiju koštaju milijardu dolara godišnje, i to pre same pandemije, pitanje je koliko se situacija pogoršala tokom nje. U anketi britanske dobrotvorna organizacija za mentalno zdravlje Mind, 60 odsto odraslih je navelo da misli da se njihovo mentalno zdravlje pogoršalo tokom prvog zatvaranja, a to pokazuju i povećani pozivi za pomoć upućeni terapeutima. 

U poslednje vreme se javljaju brojna tehnološka rešenja za pomoć u očuvanju mentalnog zdravlja, a na to se fokusiraju i HR sektori kompanija. Dakle, nema sumnje da je pitanje od izuzetnog značaja, čak ako se gleda i s čisto finansijskog aspekta, samo je pitanje da li je ovakva narukvica adekvatno rešenje?