Beogradski Buildcon pravi "Slack za građevinare", alternativu skupim enterprajz rešenjima

Buildcon je prepoznao segment tržišta sa objektivnim problemom, koji još uvek nije zasićen. Nijedan globalni entrprise softver nije preuzeo vođstvo u ovoj oblasti, pa je za startape poput Buildcona sada pitanje koliko pametno mogu da se pozicioniraju na tržištu.

Sanja Zrnić
16/10/2015

Onima koji su upućeni u način funkcionisanja građevinske industrije je poznato da rad na terenu i realizacija građevinskih projekata mogu da budu vrlo haotični. Organizacija izvođenja građevinskih radova odvija se u mnogo faza, a najvažnija stvar je komunikacija koja pokriva praćenje radova, korespodencija između podizvođača, investitora, projekt menadžera…

U želji da spreče gubitak bitnih informacija u beskrajnim email prepiskama što dovodi do nepredviđenih troškova i probijanja rokova četiri Beograđana su naparvili Buildcon. Nakon deset meseci oblikovanja proizvoda, danas lansiraju prvu beta verziju koja predstavlja potpuno funkcionalan program za građevinske kompanije.

Ova mobilna i veb aplikacija namenjena je građevinskim kompanijama, projektnim menadžerima i izvođačima radova, koji se suočavaju sa greškama i finansijskim gubicima usled loše organizacije, saradnje i komunikacije na građevinskim projektima.

Svaki građevinski projekat ima svoj plan dinamike i predmet radova. Buildcon služi da se taj plan prati i kontroliše na terenu i da menadžment ima jasan uvid u stanje njihovog projekta. Inženjeri direktno na terenu prate progres radova upisujući u aplikaciju, beleže utroške materijala, šalju fotografije sa nalozima kolegama i podizvođačima. Sve to je povezano sa njihovim planiranim aktivnostima i tako im je omogućeno real time, jasno i pregledno praćenje tokova radova.

Sva komunikacija i kolaboracija između timova koji učestvuju na projektu je na jednom mestu. Samim tim imaju već automatski kreirane izveštaje i dnevnike koje svakodnevno prave skupljajući podatke sa svih strana. Takođe, imaju notifikacije o svim bitnim promenama na projektu i zaduženjima, čime je izbegnuta komplikovana i haotična komunikacija koja je čest problem na građevinskim projektima.

Buildcon može da se koristi i kao moćan alat za nadgledanje građevinskih projekata, koji, između ostalog, nudi mogućnost da investitor u svakom trenutku ima uvid u progres projekta.

jankoU ovom svetu su mobilne aplikacije postale svakodnevica pa ako već koriste mesindžere zašto im ne bismo ponudili profesionalnije rešenje prema njihovim potrebama. Za građevinu postoji dosta softverskih rešenja koji su ogromni ‘enterprise’ softveri koji objedinjuju celokupno poslovanje firme i ta rešenja su potpuno nekorisna inženjerima u svakodnevnim problemima. Zbog toga oni koriste mesindžere i veliki broj pomoćnih alata, a te softvere skupo plaćaju – Janko Stojanović, CEO Buildcona

Postoje rešenja slična Buildconu, ali najčešća zamka kod većine tih proizvoda je što su suviše kompleksni, opširni i komplikovani i uglavnom se koriste po instrukciji nadređenog. Zaposlenima se onda dešava da zbog softvera koji bi trebalo da im olakša rad, imaju još više posla nego pre njega.

Hoćemo da ljudi koriste Buildcon kao svoj alat i da osete značajnu razliku u organizaciji poslovanja. Veliki enterprise softveri su i preskupi glomazni, zahtevaju obuku i dugo prilagođavanje, a mi pravimo instant varijantu, proizvod koji svaki inženjer koji je ikada imao veze sa izvođenjem nekog projekta može da koristi. Cilj nam je da ponudimo što efikasnije rešenje

Srpsko tržište za test, uz investiciju na globalno

Buildcon je prepoznao segment tržišta sa objektivnim problemom, koji još uvek nije zasićen.  Nijedan globalni entrprise softver nije preuzeo vođstvo u ovoj oblasti, pa je za startape poput Buildcona sada pitanje koliko pametno mogu da se pozicioniraju na tržištu. Kada je reč o globalnom tržištu samo u Aziji i Americi su mapirali preko 360.000 kompanija.

Osnivači Buildcona imaju preduzetničko i iskustvo poslovanja na stranom tržištu. Igor Milanović i Ilija Dragišić su osnivači brending agencije Dimis,  Đorđe Filipović je direktor kompanije 30 Hills, a Janko Stojanović je građevinski inženjer koji ima odlično poznavanje industriije. Takođe, Đorđe iza sebe ima nekoliko uspešnih startapa na kojima je radio u USA, što može biti vrlo značajno za ciljeve kakve ima Buildcon.

Kako bi ponudili svoj proizvod što pre, odlučili su da potraže partnere, investitore ili akceleratore iz inostranstva. Sa investicijom žele da ubrzaju pozicioniranje u Americi, Zapadnoj Evropi i bliskom Istoku. U pregovorima su sa britanskim i američkim akceleratorom, sa kojima su u poslednjih nekoliko meseci intenzivirali pregovore.

Dok se to ne desi, posvetiće se Srbiji sa ciljem da Buildcon usvoje najveće domaće građevinske firme, što bi bio odličan test za globalne kompanije. Ciljna grupa su im srednje i veće građevinske kompanije, a postoje odlične šanse da se Buildcon već do kraja godine koristi na par velikih projekata u Srbiji.

Napuštanje Lean metodologije

Buildcon tim je do sada koistio lean pristup od samog početka, ali za proizvod koji su sada izbrusili kažu da ne sme da bude lean. Ovo shvataju kao premium fazu, a potencijalnim klijentima žele da daju kompletan proizvod, jer smatraju da građevinski projekti ipak ne trpe lean filozofiju.

Momci su se do sada najviše fokusirali na mišljenja građevinskih inženjera, arhitekti, projekt menadžera.

Pokušavali smo da izvučemo iz njih šta bi njima bilo potrebno za bolje poslovanje i došli do zaključka da naš proizvod rešava problem. To su zaista sjajni trenuci kada osetiš da si na pravom putu

Startap zajednica kao odskočna daska

Ulaganje enegrije na učešće u događajima može da bude trošenje vremena i resursa i često je zamka za glancanje spoljašnjih problema, dok startap gori iznutra. Buildcon je odličan primer startapa koji je iskoristio prednosti startap zajednice tako što je stekao kontakte (i sa ’cold mejlovanja’ prešao na ozbiljnije razgovore), unapredio pič i pažljivo slušao feedback od mentora.

Za deset meseci posetili su četiri događaja i održali nekoliko prezentacija zatvorenog tipa, a feedbacku mentora su pristupili sa podjenakom pažnjom kada su razgovarali sa direktorom Vibera za Jugoistočnu Evropu, građevninskim inženjerima i nekim ko je potpuno van branše. Kažu da su najviše naučili iz mentorskih sesija i smatraju da je to najkorisnija stvar svakog startup događaja.

Buildcon je pre nepunih godinu dana na prvom piču imao samo ideju, a sada imaju gotov proizvod, spreman za korišćenje.

Trenutno traže finansijsku podršku koja dolazi u smislu pomoći plasiranja proizvoda na globalno tržište, tačnije treba im “pametan novac”.

Ukoliko Buildcon uspe da ostane na ovom putu sa podjednakom odlučnošću da razvija proizvod sa naglaskom na UX, možda za narednih deset meseci možemo da očekujemo rezultate sadašnjih planova.

Sanja Zrnić

Objavio/la članak.

petak, 16. Oktobar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije