Bratislav stoji iza čuvenih tonova iz JBL zvučnika

Za uspeh je potrebno znanje, požrtvovanje i kvalitetan rad, i to baš tim redosledom.
Branislav

Iza prepoznatljivog zvuka koji se čuje kada se upali svaki JBL zvučnik krije se Bratislav Vidanović, rodom iz Pirota. Tim zvukom smo želeli da damo odredjeni karakter zvučniku i ukažemo na priču koja stoji iza brenda, objašnjava Bratislav za Startit Dnevnik i tako počinje razgovor o svom putu ka uspehu. 

Nakon postdiplomskih studija u Engleskoj i šestogodišnjeg rada u Kini, gde je ostvario veliki uspeh radeći u polju digitalnog sadržaja i animacije, Bratislav se vratio u Srbiju. U njoj je 1995. počelo njegovo interesovanje za informatiku i računare, kada je od roditelja dobio prvi računar.

Vrlo brzo sam kroz osnovnu i srednju školu savladao i svoje prve grafičke programe, programe za audio snimanje i produkciju i programe za video montažu. Ujedno sam i radio neke male poslove, zarađivao, što mi je pomoglo da pratim razvoj tehnologije i uvek budem u prilici da koristim najnoviji hardver.

Studije u Srbiji i Engleskoj

Početak studiranja otvorio mu je put ka 3D animaciji, a susret sa kolegama istih interesovanja je stvorilo priliku za rad na velikim projektima. Sa timom kolega je imao nekoliko izložbi i nastupa u Beogradu. Ta praksa mu je pomogla da se brže razvije i da nauči kako se funkcioniše u timu. Nakon toga je usledio nastavak studiranja, ali s obzirom na to da nije našao adekvatan smer za sebe u Srbiji, otišao je u Englesku. 

Bratislav Vidanović

Ja sam odlučio da specijalizujem 3D i VFX produkciju i postprodukciju. Izabrao sam Englesku i bio oduševljen programom jer je studiranje bilo bazirano na istraživanju i pisanju stručnih i naučnih radova, a manje na praksu. Ona je jako bitna na osnovnim studijama i to sam kroz rad na projektima sa kolegama već imao. Ovaj naučni deo je bilo nešto što mi je otvorilo potpuno nove poglede na posao kojim sam želeo da se bavim.

Rad u Kini: Šest meseci se pretvorilo u šest godina

Studiranje u inostranstvu i iskustva stečena u Engleskoj su za Bratislava predstavljali dobru podlogu za dalje putovanje i rad u inostranstvu. Nekoliko meseci posle diplomiranja dobija posao i odlazi u Kinu. 

„Strah od nepoznatog, strah od daljine i neizvesnosti više nije postojao kod mene, tako da sam ponudu prihvatio istog trenutka kad mi se ukazala prilika. Kompaniji Harman je u tom trenutku trebao neko da odradi set videa za novu OMNI liniju zvučnika i njima se učinilo da ja mogu biti dobar za tu poziciju. Moj prvi ugovor je bio na šest meseci, koliko sam i mislio da ostanem, a šest godina kasnije ja napuštam kompaniju sa gomilom radova i iskustva i prijateljima koje sam stekao za ceo život.”

U kompaniji Harman je vodio tim koji se bavio digitalnim sadržajem. Njegov dizajn se nalazi na njihovim glavnim proizvodima, kao što su JBL, Harman/Kardon i AKG brendovi.  Posao kojim se bavi je, prema njegovom mišljenju, isti gde god da se nalazi, tako da mu sam rad na drugom kontinentu nije doneo veliku promenu, jer je centar u kom je radio bio multietnički sa kolegama iz različitih zemalja. 

Bratislav u Kini

To što dolazim iz Srbije je bio veliki plus jer u timu nije bilo nikog iz tog dela sveta. Nisam imao nijednu neprijatnu situaciju, naprotiv, svi su bili jako zainteresovani za Srbiju i postavljali su milion pitanja na koja sam ja rado odgovarao. Mogao bih da se pohvalim da sam velikom broju ljudi približio Srbiju na najbolji mogući način, i ogroman broj njih je izrazio želju da je poseti. Sada kada sam tu, predpostavljam da će mnogi i doći u posetu.

Život van kancelarije je bio potpuno drugačiji, jer retko ko govori engleski, pa retko s kim možete da se sporazumete. Potpuno drugačija kultura življenja. Njihov dizajn centar je bio izolovano ostrvo na kojem su se svi osećali kao kod kuće. To dokazuje sve ono što je za šest godina stvorio, a sve zahvaljujući svom pristupu. 

„Video sam u kom pravcu se razvijaju grafika i industrija i predložio sam potpunu promenu opreme i sistema svom šefu. Dobio sam njegovo poverenje i vremenom postao osoba koja je pitana za mišljenje o svakom novom hardveru i softveru.”

Trebalo je da oformi tim na Menhetnu

Kao posledica tih uspeha došla je ponuda da u Njujorku napravi tim za produkciju digitalnih asset-a, pošto je to već uradio u Šenženu.
„Moji direktori su verovali i znali da ja mogu da podignem taj tim i pokrijem sve prateće stvari na kojima bi taj tim radio. Naravno sve je ovo bilo praćeno visokim stepenom kreativnosti i kvalitetom radova, bez čega naravno nema napretka ni na kojoj poziciji ni u kom poslu.

Bratislav u Hermanu

Na IFA sajmu u Berlinu je na jedinstven način predstavio novu liniju portabilnih JBL zvučnika i ta instalacija je imala veliki odjek u javnosti i mnogo pozitivnih komentara. 

„Osmislili smo animaciju koja će biti projektovana na zvučnike i oko njih i koja će vizuelno ispričati priču koja stoji iza svakog od tih zvučnika. Naravno ta animacija je imala i interesantne i smešne elemente kako bi držala pažnju posetilaca. Ovakav prikaz priče koja se odvija u prostoru, sa pravim zvučnicima koji su postavljeni kao protagonisti u toj priči je bilo nešto zaista novo u tom trenutku.”

Kako su nastali zvučni efekti na JBL uređajima?

Jedna od najintersantnijih stvari koje je uradio, ne samo u svojoj kompaniji, već u čitavoj industriji, jeste ubacivanje zvučnih efekata, koje čujemo kada uključimo uređaje. Ta ideja je nastala tokom pravljenja animacije za prezentovanje zvučnika i nakon što je direktor pregledao animaciju, primetio je taj efekat i zaključio da se uklapa u ceo brend. 

„Vizija mog direktora je bila da prestanemo da koristimo standardne sistemske zvukove koji se nalaze na modulima i probamo da i kroz zvuk naših proizvoda napravimo razliku među brendovima. Posle prvog uspešnog portovanja zvukova u proizvode odlučili smo da to isto uradimo i za brendove JBL i AKG i sada su ti sistemski zvuci u svim proizvodima. Naša ideja pri izradi tih zvukova je bila da damo određeni karakter zvučniku i sugerišemo na priču koja stoji iza svakog od tih brendova.”

Bratislav

Bratislav je bio vrlo ponosan i uzbuđen zbog činjenice da njegov proizvod koristi veliki broj ljudi, ali je vremenom postalo nešto na šta se navikao. 

„Dosta puta u šali sam drugovima rekao da možda nisam uspeo u muzici, ali sada milioni ljudi širom sveta pre nego što počnu da slušaju bilo šta moraju čuti moj zvuk. I dalje se oseća ponos kada u izlozima radnji širom sveta, na aerodromima u tržnim centrima ili slično, vidim pakovanja naših proizvoda ili čujem zvuk dok neko pali zvučnik da testira.”

Nije bitno gde živiš, nego kako radiš

Posle svih tih uspeha, odlučio je da naredne stvara u Srbiji, odbijajući ponudu da Menhetn postane njegov novi dom. Veruje u rad na daljinu, pogotovo u IT sektoru i oblastima kojima se on bavi. Smatra da fizičko prisustvo nije nužno da bi posao radio potpuno efikasno, tako da je odlučio da bude blizu porodice i prijatelja. 

Ne smatra da je nužno za mlade ljude da ostanu u Srbiji i da svako treba da izabere svoj put. Po njegovom mišljenju, u današnje digitalno doba, mogućnosti ovde su vrlo slične mogućnostima van zemlje. Budućnost IT–ja u Srbiji vidi pozitivno.

Dobar proizvod, koji može da se isporuči jako brzo, bez čekanja na granicama, bez preterane logistike je uvek poželjan proizvod. Za sve digitalne proizvode, tržište je svet, a korisnici mogu dobiti proizvod u sekundi. U ovom slučaju i konkurencija je svet, ali je i cena proizvoda svetska, a ne lokalna.

To ne znači da ne treba da vidite kako rade veliki sistemi i druge države, da ne treba da upoznate druge kulture i razmenjujete ideje. Kvalitetan rad daje rezultate, i to se vidi svuda, u celom svetu.

Put do uspeha je put izgrađivanja poverenja između vas i ljudi koji su ispod i iznad vas. Jako bitna stvar koja je pogurala moju karijeru na početku jeste bila moja svestranost i poznavanje ključnih novih tehnologija vezanih za moj posao.

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Tamara Milovanović

Unesite termine za pretragu