IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Digitalni sistem BMW-a ima usluge koje će u budućnosti biti naplaćivane, ali nije sasvim jasno zašto.
Kako je vremenom automobilska industrija sve više prisvajala i uvodila softverska rešenja prilikom upotrebe vozila, otvorio se prostor da se pojedini funkcionalni problemi usputno rešavaju, „u hodu”, daleko brže i jednostavnije, softverskim nadogradnjama. Ali, nije mnogo trebalo pa da proizvođači uvide da su im softveri doneli još nešto: prostor za dodatne prihode.
Jedan od pionira u pronalasku novog načina da se pojedine usluge naplate putem softvera, bio je proizvođač električnih automobila „Tesla”, kada je počeo da prodaje automobile sa ograničenim kapacitetom baterije, koji se otključava uz dodatnu doplatu, putem softvera. Ideja je bila da modeli S 70 i S 75 imaju isti hardver, ali da se kupovinom S 70 uštedi oko 3.000 dolara, a da se kasnije uloži, ako korisnik želi da koristi pun kapacitet baterije.
Kako prenosi The Verge, kompanija BMW odlazi još jedan korak dalje kada je reč o naplaćivanjima putem softverskog servisa. Iz BMW-a ove srede je stigla najava da bi u okviru novog Operativnog sistema 7 mnoge pogodnosti mogle dodatno da se naplaćuju. Na primer, upotreba opcija za grejanje sedišta u automobilu, ili automatizovana asistencija tokom vožnje u vidu uključivanja dugih svetla.
Zamisao je sledeća, ili bi naplaćivali u okviru novih pogodnosti koje se ne dobiju kada se kupi automobil, nešto slično konceptu punog kapaciteta baterije Tesla vozila, ili bi korisnik mogao da odabere u kom periodu godine i na koliko dugo želi da koristi određene pogodnosti, pa da u skladu s tim i plati.
Da li bi to izgledalo ovako: „Dobar dan, daćete mi tri meseca dugih svetla od decembra do februara, koliko sam dužan?” Šalu na stranu, prisetimo se da je BMW pokušao i odustao od slične inicijative, kada je ponudio godišnju pretplatu za Apple CarPlay, u visini od 80 dolara.
Jasno je da automobilska industrija pokušava da utemelji nove načine da regularno prihoduje od svojih kupaca, putem novih softverskih rešenja. Ipak, postavlja se jedno pitanje: da li bi bilo ljudski da se u jednom trenutku stavi tačka i proizvođači zaustave, ako se ispostavi da su ovakve naplate u jednu ruku nebuloze, a u drugu ponižavajuće? Ili, što je rečeno u jednoj od atraktivnijih reakcija na Twitteru: „Već postoji pregršt klasičnih modela bez ovakvih gluposti”.
Objavio/la članak.
petak, 3. Jul, 2020.