Regionalni blogeri dominantno visoko-obrazovani, svaki peti zarađuje pisanjem

Izašlo je novo istraživanje blogera u regionu — izvukli smo o čemu i kako pišu, koliko zarađuju i ko su.

Blogovi su najbrže rastuća internet forma i stoje iza najviše korisničkog sadržaja na Internetu. Do prošlogodišnjeg istraživanja, sprovedenog od strane BeeBlog Networka nije se moglo mnogo reći o blogosferi našeg regiona.

BeeBlog je pozvao 701 blogera iz 6 zemalja, Srbije, Hrvatske, Slovenije, BiH, Makedonije i Crne Gore da odgovore na 70 pitanja, podeljenih u 10 oblasti. Pitanja su se odnosila na opšte demografske karakteristike ali i specifične društvene teme.

Mi izdvajamo neke od najzanimljivijih, a preporučujemo svakako i da pogledate celo istraživanje.

Blogerke i visoko-obrazovani u većini

U Srbiji ima više žena (57%) nego muškaraca među blogerima. Među ispitanicima ima blogera svih generacija, od maloletnih do 60+. Međutim, najviše ih je u rasponu godina od 31 do 40. Interesantno je da čak 60% blogera, koji imaju od 19 do 24 godine čine žene!

Više od tri četvrtine ima završen fakultet ili neke visoke strukovne i specijalističke studije.

Blogeri uglavnom žive u većim gradovima, a najviše blogera dolazi iz Beograda (49%), Novog Sada (16%), Niša(5%) i Bora (3%).

Svaki peti zarađuje od bloga

Potencijal bloga kao alatke za samozapošljavanje i mogućnost da se profesionalizuje blog i stvori profesionalno puno radno vreme ili dodatni izvor prihoda, nazire se i u blogosferi regiona.

Više od polovine blogera piše iz čistog hobija. Žene češće bloguju iz hobija, dok muškarci navode hobi i posao.

Muškarci koji su želeli da dodatno pojasne šta je za njih blog, često pominju edukativni i društveno korisni motiv.

[prezentacija] Blogometar15-page-012

Svaki peti bloger zarađuje od bloga. I dok u SAD preko 54% blogera dopunjava kućni budžet blogom, a čak 18% piše blog kao posao sa punim radnim vremenom, situacija u uzorku BeeBlogNetwork istraživanja pokazuje da je kod nas svaki peti bloger imao priliku da dopuni budžet blogom (21%).

Frekventnost i naknade poslovnih aranžmana su ono pravi razliku između stalne i sigurne zarade, u odnosu na povremene dopune budžeta.

Tako u uzorku po kriterijumu ostvarivanja poslovnog aranžmana jednom nedeljno, pretpostavka je da 13% blogera ima mogućnost da živi od bloga. 7% blogera dopunjava budžet jednom godišnje, a između ove dve krajnosti su blogeri koji imaju priliku za posao jednom mesečno (27%), jednom u tri meseca (21%) i jednom u šest meseci (16%).

Kada je reč o prihodima, to su najčešće simbolične dopune budžeta, između 50 i 100 evra. Blogeri sa stažom dužim od četiri godine imaju mogućnost da pisanjem ostvare prihod između 300 i 500 evra po jednom postu, a samo tri blogera iz ukupnog uzorka ovoliku zaradu po jednom postu imaju kontinuirano, kao mesečni prihod.

[prezentacija] Blogometar15-page-044

Blogeri koji duže bloguju, češće dobijaju priliku za zaradu od bloga i zarađuju više po napisanom postu od blogera početnika.

Isto pravilo važi i za prilike za samozapošljavanje pisanjem bloga — proporcionalna je blogerskom stažu.

Saradnju sa brendovima blogeri najčešće ostvaruju jednom mesečno.

U sve tri kategorije najviše je blogera koji nikada nisu primili poziv za profesionalnu saradnju. Prilike za profesionalizaciju bloga srazmerne su blogerskom stažu, pa što duže bloger bloguje, to je i više prilika za zaradu od bloga.
[prezentacija] Blogometar15-page-041

Koliko, gde i kako?

Format koga se drže blogeri jeste manje teksta i više fotografija.

Najviše blogera je naznačilo da njihov blog sadrži do 500 reči (46%), dok 32% blogera piše postove dužine od 500 do 1500 reči. Njih 57% ubacuje više fotografija u svoje postove, a manji broj, 42%, ubacuje jedan vižual, mnogo manji broj ne koristi uopšte fotografije, videe, grafikone i slično, u svojim postovima.

[prezentacija] Blogometar15-page-036

Facebook i YouTube najpopularnije društvene mreže među blogerima

[prezentacija] Blogometar15-page-023

Više o istraživanju možete sazati na sajtu BeeBloga.

Predstavljamo poslodavca
MDCS-logo-1-1.png

Microsoft Development Center Serbia (MDCS)

We believe in people

Microsoft’s mission is to empower every person and organization on the planet to achieve more. This is what inspires us to learn and grow every day. MDCS is created with a mission to take an active part in conception of novel Microsoft technologies by hiring unique local talent from Serbia and to contribute components to some of Microsoft’s premiere and most innovative products. MDCS is becoming widely recognized across Microsoft as a center of excellence for the Big Data and Machine Learning based solutions.

Julija Ćirić

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu