Francuski startap i prvi jednorog ove zemlje, BlaBlaCar, uzeo je investiciju od oko 115 miliona dolara u poslednjoj rundi finansiranja, prenosi TechCrunch.

Imajući u vidu trenutne uslove i stanje putovanja zbog pandemije, ovaj uspeh BlaBlaCar-a može delovati čudno.

BlaBlaCar je osnovan pre 15 godina sa idejom da spoji vozače koji putuju negde, a imaju slobodnog mesta, sa ljudima koji traže povoljan prevoz. U tom smislu, kako navodi CEO kompanije, osnovni poslovni model kompanije oduvek je bio zasnovan na zajednici BlaBlaCar, a ne na vozilima koja moraju biti na putu kako bi sve funkcionisalo. 

U tom smislu, iako su prihodi opali zbog pandemije, gubitak je bio znatno manji u odnosu na konkurenciju kao što su Trainline, Expedia, ili Booking.com, a još je više umanjen zahvaljujući rastu na drugim tržištima poput Ukrajine, Brazila, Meksika ili Indije, gde mere prevencije pandemije nisu bile tako stroge. 

Pored toga, BlaBlaCar se tokom godina proširio, i akvizicijom kompanija Ouibus i Busfor prešao u sferu autobuskog prevoza i onlajn zakazivanja karata, što je takođe segment tržišta koji im je pomogao da prošle godine zabeleže samo oko 30 odsto manji rast u odnosu na prethodnu.

U investiciji su učestvovali VNV Global, Otiva J/F AB fond i FMZ Ventures, i kompanija trenutno ima valuaciju od oko 2 milijarde dolara. Prema navodima osnivača očekuje se da će kompanija postati profitabilna tokom druge polovine 2022. godine, a moguće je da će naredno finansiranje imati oblik izlaska na berzu.