Beogradski Kampster rešava problem motivacije u online učenju — za dva meseca okupili više od 2.500 korisnika

U čemu se domaći Kampster razlikuje od drugih platformi za online učenje i kako su za dva meseca došli do 2.500 plaćajućih korisnika.

Sanja Vatić - 15. Januar, 2018.

Domaća interaktivna platforma za učenje, Kampster, koja je s radom počela u novembru prošle godine sada broji više od 2.500 polaznika koji pohađaju oko 3.600 kurseva. Za taj rezultat zaslužna je šarenolika ekipa koju čine osnivački tim u kom su jedan doktor nauka, programeri, marketing menadžer i preduzetnik, kao i tim fokusiran na client service i biznis development.

Sama platforma je zamišljena kao mesto gde se preko onlajn kurseva iz oblasti IT-ja, poslovanja i ličnog razvoja stiču znanja i veštine koje su potrebne tržištu. Svi kursevi su kreirani od strane autora koji su stručni u svojim oblastima, a oni su dužni da pruže kvalitetan sadržaj i poštuju metodologiju za pisanje kurseva koja uključuje mikrolekcije, rečnike nepoznatih pojmova, testove i završne zadatke. Kako se rodila ideja za tako nešto govori nam Miloš Jovanović, osnivač Kampstera:

Ideje za dobar startap prvenstveno nastaju s ciljem da se reši ili unapredi neka lična potreba ili nedostatak. Tako je bilo i sa Kampsterom.

Elem, naša Ana Ranitović, jedna od suosnivača je tokom doktorskih studija na Oksfordu pohađala obavezne i fakultativne onlajn kurseve i naišla na ozbiljan nedostatak na polju motivacije. Imala je utisak da je prepuštena sama sebi kao i da je socijalni element u procesu učenja u onlajn kursevima dominantno zanemaren.

Iz tog razloga Kampster u prvi plan stavlja motivaciju i socijalizaciju fokusirajući se na društvenu interakciju, gejmifikaciju i mikroučenje.

Uspeli smo da sve pozitvne aspekte tradicionalnog učenja uvučemo u onlajn učenje, tu prvenstveno mislim na socijalnu komponentu, pa tako na Kampster platformi imate vašu classmate ekipu ili study grupu, koja deli iste „tečkoće” s vama – a to je usvajanje znanja. Kroz taj proces prolazite zajedno, uz međusobno konsultovanje, upoznavanje, davanje saveta.

Što se gejmifikacije i mikroučenja tiče, Miloš objašnjava da se oni sastoje iz „psiholoških trikova” koji polaznike podstiču i motivišu na inicijativu i usvajanje znanja kroz mikro lekcije.

Naravno, platforme za učenje nisu novina, pa se nametnulo pitanje kako se Kampster izdvaja iz mase sličnih platformi. Prema Miloševim rečima, da bi bili sigurni da su na dobrom putu pre testiranja proizvoda uradili su istraživanje tržišta. Iz analize postojećih platformi za učenje uočili su da je glavni nedostatak to što je zanemaren aspekt motivacije. Upravo nju u Kampsteru vide kao diferencijalnu prednost:

(Kampster se) razlikuje po tome što rešava problem motivacije na putu usvajanja znanja. Vi na Kampsteru niste prepušteni sami sebi, već imate značajan podsticaj da što lakše usvojite znanje o čemu svedoče prvih 2.500 polaznika koji 65 odsto efikasnije završavaju kurseve zahvaljujući „kampster metodi”.

U potrazi za novim korisnicima promociju rade preko digitalnih kanala, ali je ono što donosi najveći organski rast buzz. S povećanjem broja korisnika, u Kampsteru već planiraju dalji razvoj:

Kampster će se razvijati u dva pravca – b2b i b2c. Srbija je dala odlične rezultate, pa tako i podsticaj da Kampster postane globalna platforma. Rezultat toga je već završena engleska verzija platforme, a načinjeni su i prvi koraci za tržište Evrope i UAE.

Jedan od sledećih koraka je i uvođenje onlajn plaćanja na sajt u cilju jednostavnijih realizacija između Kampstera i polaznika kurseva.