Beogradski CyberCity pronašao nišu – prave web i visitor builder za alternativne zajednice

Dušan Stojković - 18. Jun, 2014.

CyberCity je beogradski startap koji se pre svega obraća korisnicima iz alternativnih sfera i interesovanja – iz sveta gotičara, magije, alternativne muzike, steampunka, cosplaya, tetovaža, stripa, hobija i video igara. Ova ekipa sa Startap Akademije pravi web i visitorbuilder koji omogućava kreativnim pojedincima da brzo i lako naprave svoj sajt, a onda i lakše dođu do posetilaca.

Osnivački tim čine Igor Nikolić i Irina Ponomarev, koji već dugo zajedno rade kao frilenseri i bave se web hostingom, dizajnom i internet marketingom. U kreiranju ovog startapa nisu sami, pomažu im dugogodišnji prijatelji i saradnici Aleksandar Bibanović, Marko Radošević, Ivan Vasić i Nemanja Stojadinović, koji su sa Igorem i Irinom radili na brojnim poslovnim projektima, a povezuju ih zajednička interesovanja i lična pripadnost alternativnim krugovima.

Kako nam Igor kaže, ideja o CyberCityju  je nastala kao prirodna posledica posla kojim se već godinama bave i njihove stalne komunikacije sa klijentima.

igorSvi klijenti imaju slične probleme:

Kada naprave sajt, on ostaje neposećen. Korisnici u velikoj većini nemaju ni ideju kako da privuku posetioce.

Drugi problem su troškovi sajta (hosting, dizajn, SEO, e-prodavnica), naročito za one korisnike iza čijeg sajta ne stoji profitabilni biznis.

CyberCity

CyberCity je pravljen tako da reši oba ova problema, a pritom je posebno skrojena za ljude koje imaju šta da kažu u oblastima umetnosti, alternativnih stilova življenja, gejminga, hobija i ostalih srodnih sfera.

Ovi problemi su tipični za našu ciljnu grupu korisnika, jer mnogi od njih još nemaju profitabilni biznis koji može da pokrije troškove izrade vebsajta, SEO i e-prodaje, a websajt im je neophodan kako bi uopšte počeli da rade na izgradnji biznisa, imidža i prisutnosti na Internetu.

Kao primer veličine tržišta možemo navesti samo jednu od podkategorija – Tattoo, koji godišnje donosi profit od 2,3 biliona dolara samo u Americi ili samo 1 dogadjaj Comicon, strip konvenciju koja je u poslednje 3 godine samo u San Diegu ostvarila profit od pola biliona dolara.

Na tržištu ima mnogo, može se reći i previše web buildera. Međutim još uvek nema uspešne platforme koja cilja i objedinjuje alternative stilove života. Ovaj startap je izabrao veoma specifičnu nišu, koju očigledno dobro poznaju.

Model za kvalitetan, a i posećen sajt

CyberCity gradi poslovni model koji je zasnovan na međusobnoj povezanosti alternativnih stilova života i jakom osećaju pripadnosti članova ovih grupa. Sajtovi će biti tematski podeljeni po srodnim kategorijama, popularnosti i novitetu, tako da svaki korisnik može da pretražuje one sajtove koji su mu zanimljivi, kao i da vidi i koji su najnoviji sajtovi u svakoj od kategorija.

Troškove svog sajta (mesečnu pretplatu, oglase ili promotivne materijale) korisnik može pokriti na dva načina – uplatom u novcu ili preko tokena koje zaradi aktivnim učešćem na sajtovima iz njegove sfere interesovanja i raznim oblicima doprinosa (komentarima na blog postove, učestvovanjem u diskusijama, uploadovanjem relevantnih fotografija i videa i slično).

10477098_10152458641802324_457643286_n

Iako još uvek nisu izbacili ni privatnu betu, već imaju 1500 pretplatnika koji žele da probaju njihov proizvod, a s obzirom da će otpočeti sa testiranjem vrlo brzo, zvanično lansiranje proizvoda trebalo bi da bude krajem godine. Ukoliko i vi želite da budete među onima koji će prvi isprobati ovu platformu, možete se prijaviti ovde.

Napredak pre svega zahvaljujući slušanju vrednih povratnih informacija

Ovaj tim se i dalje butstrepuje, a veoma su aktivni proteklih meseci na različitim startap događajima (Startit Fest, Startup Sauna, Seedcamp i sada idu na Spark.me). Iako još uvek nisu pronašli investitora, i sami, a i oni koji prate njihov rad primećuju da veoma dobro slušaju fidbek koji dobijaju na tim događajima. Irina nam objašnjava da im je trenutno to i glavni cilj:

irinaPre svega želimo da upoznamo što je više ljudi sa našim projektom i dobijemo feedback. U prethodnih par meseci dobili smo neverovatno korisne savete od pojedinih investitora i ostvarili odlične kontakte, što nas je učvrstilo u stavu da želimo da sarađujemo sa onim ljudima koji razumeju našu viziju.

Kao što smo na početku teksta i pomenuli, CyberCity je još jedan startap koji je prošao kroz Startap Akademiju. Ovo iskustvo im je pomoglo da svoju ideju razviju i steknu veoma važna znanja i poznanstva.

Na Startap akademiji smo naučili važnost stalne komunikacije sa korisnicima, kako da držimo fokus na bitnim stvarima u projektu i kako da ga što bolje predstavimo. Na samom početku smo imali problem sa prezentacijom, jer je naš projekat bilo sve samo ne jednostavno predstaviti u predviđene 3 minute.

Imali smo izvanredne profesore i mentore koji su pokazali ogromno zalaganje i upoznali smo fantastičnu ekipu kolega – mladih preduzetnika. Vrednost poznanstava koja smo zahvaljujući Akademiji stekli, neiskaziva je rečima.