IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
BikeBooker povezuje vlasnike bicikla sa onima koji žele da ih iznajme i nakon svega 6 meseci lansira se u Amsterdamu, svetskoj prestonici bicikala.
Kolaborativna ekonomija je nešto čime se tehnološki proizvodi često bave, a posebno menjaju način na koji putujemo. Jedan od domaćih igrača u ovoj oblasti je BikeBooker, startap iz Beograda koji želi da poveže one koji žele da iznajme bicikle sa onima koji ih rentiraju — bilo da su u pitanju kompanije ili pojedinci.
Prostim jezikom — Airbnb za bicikle.
Osnivači ovog startapa su Nemanja Čedomirović i Predrag Spasojević, koji već duže vreme rade na različitim projektima i kako kažu, stalno traže nove mogućnosti za saradnju. Jedan od njihovih zajedničkih projekata bio je i prvi Google Code Day u Srbiji, pa su zadovoljni realizacijom odlučili da se upuste u nešto veće.
Na ideju je došao Predrag nakon što se preselio u Amsterdam zbog master studija:
Uvideo je ogromnu fluktuaciju bicikala po gradu. Nije moguće efikasno se kretati od tačke A do B centrom grada osim biciklom ili peške. Nakon svakodnevne vožnje bicikla po Amsterdamu poznatom kao “World’s most bicycle friendly city” i “Europe’s first sharing city” nešto je očito nedostajalo pored velikog broja brick and mortar renting agencija.
U priči sa njim shvatili smo da, iako je tolika potražnja za biciklima, ne postoji jedinstvena online platforma koja bi olakšala ljudima da dođu do brzog i lakog prevoznog sredstva.
Pre 6 meseci krenuli su aktivno da razvijaju strategiju i razrađuju projekat i tako je nastao BikeBooker. Platformu koju razvijaju od nule rade već puna tri meseca u PHPu (konkretno u Laravelu), što i ne iznenađuje s obziorm da je Nemanja osnivač PHP Srbije. Ideja im je da se testira baš u svetskoj prestonici bicikala i velikom mamcu za turiste, koji su prepoznati i kao glavna ciljna grupa.
BikeBooker je pre svega interesantan turistima koji dolaze u neki grad. Prilikom bukiranja recimo nekog hostela oni bi bukirali i bicikl kojim bi se kretali u nekom gradu ili kojim bi razgledali taj grad.
Druga grupa ljudi koja bi koristila BikeBooker je samo lokalno stanovništvo nekog grada. Tu pre svega mislim na ljude koji bi da probaju da voze neki bicikl koji do sada nisu imali prilike, na primer Mountain bike ili neki trkački.
Za sada je tim definisao dva izvora prihoda — provizija na iznajmljene bicikle i istaknuti oglasi, a kako to funkcioniše u praksi saznaćemo ubrzo, jer će se BikeBooker lansirati 26. marta na Uprise festivalu, najvećem startap festivalu u Holandiji.
Što se marketing strategije tiče, za sada žele da potvrdu koncepta dobiju kroz inbound marketing i SEO optimizaciju, a planiraju i da rade na hakovanju rasta, kako baze korisnika, tako i upotrebe već postojećih.
Kao što to često biva, Predrag i Nemanja nisu jedini koji su ovo smislili — u Americi postoji Spinlister koji radi upravo isto što i BikeBooker. Ovaj kalifornijski startap je fokusiran na američko tržište i u ponudi ima kako bicikle, tako i ski i surf opremu.
Kako oni nisu zastupljeni u Evropi mi tu vidimo naš potencijal. Pored toga što nismo na istom tržištu, još jedna bitna razlika između nas i njih je što se mi fokusiramo samo na bicikle, pa smo više upućeni kako celo to tržište funkcioniše, dok oni svoje resurse raspoređuju i na izdavanje bordova, ski opereme, itd.
Pokušavamo da poboljšamo i samo korisničko iskustvo korišćenja, jer kod njih i nije odgovarajuće. Jako je teško da neko ko nije vičan sa računarom objavi svoj oglas brzo, lako i jednostavno kod njih.
Na konkurenciju se može gledati i kao na svojevrsnu potvrdu ideje i koncepta, pa je na ovaj način, kroz rad Spinlistera, BikeBooker uštedeo i deo vremena posvećen CustDevu.
BikeBooker okupio je oko sebe čak 7 članova tima, a kako se lansiranje bliži trenutno je u toku sređivanje frontenda platforme i ispravljanje postojećih bagova.
Nakon što se prvi put javno predstavio na događaju koji smo organizovali zajedno sa Eleven akceleratorom, tim planira da nastavi sa predstavljanjima i traženjem investicije. Mogli smo da ih vidimo i na prošlonedeljnom događaju Startup Saune, a investiciju traže kako bi ubrzali proces razvoja proizvoda i agresivnije pristupili marketingu.
Da li biste vi koristili ovakav proizvod? Ostavite svoje mišljenje u komentarima ili mejl ekipi kako biste im pomogli da poguraju i usavrše ono na čemu rade.
*
foto: John Roggers
Objavio/la članak.
ponedeljak, 23. Mart, 2015.