Beogradska Appidemia lansirana u San Francisku, neće investiciju iako im nude

Jovana Milićević - 4. Septembar, 2013.

Iako je nastao sa drugačijom zamisli od onoga u šta se sada pretvorio, Facebook je na pravi način iskoristio preporuke prijatelja kao osnovu za uspešan biznis. Tako na Facebooku, brendovi profitiraju i glas o njima se širi na osnovu toga što su prijatelji ili prijatelji prijatelja imali dobro iskustvo sa njim. Pomoć pri odabiru pravog proizvoda, servisa ili usluge, stvar je zbog koje profitiraju i korisnici.

Preporuka od usta do usta, odnosno tastature do tastature, princip je na kom se zasniva i nova društvena mreža – Appidemia.

Primena ovog principa je krajnje jednostavna. Aplikaciju instalirate, uvežete se sa prijateljama i pratite koje aplikacije su oni instalirali, koriste i preporučuju, a isto je i sa njihove strane. Aplikacije koje korisitite se ne prikazuju automatski na vašem profilu, već sami pravite odabir onih za koje želite da pojave.

Registracija se obavlja putem mejla, Twitter ili Facebook naloga, a na taj način moguće je i potražiti ljude koje poznajete, iako se u ovom momentu na Appidemiji još uvek nije napravila prevelika gužva, s obzirom na to da je aplikacija lansirana tek pre nekoliko dana.

Ne propustite dobru aplikaciju

app-in-body

Ideja koja stoji iza aplikacije, jednostavna kao i princip korišćenja.

U moru dostupnih aplikacija nije uvek lako pronaći one koji odgovaraju našim navikama u korišćenju smartfona, a personalizovane preporuke u teoriji, ali i u praksi, trebalo bi lakše da dovedu do dobrih novih aplikacija od algoritama za preporuku dostupnih u okviru prodavnica aplikacija.

Bilo da tražite najbolju flashlight aplikaciju, najbolji editor fotografija ili ste jednostavno u potrazi za novom zaraznom igricom, Appidemia će učiniti da u moru ponude napravite brz i efikasan odabir.

Kao i mnogi drugi servisi, i Appidemia postaje bolja aktivnijim korišćenjem. Osnova je postavljena, a od vaše i aktivnosti vaših prijatelja na ovoj mreži zavisi koliko ćete koristi iz ovog servisa izvući.

Aplikacija se na iTunesu pojavila 5. avgusta, pa ukoliko imate iPhone 3GS ili noviji, iPad ili iPod Touch treće generacije ili noviji, možete pre preuzeti besplatno ovde. Na vašem uređaju potrebno je da imate iOS 6 ili noviju verziju. Trenutno ima oko 50.000 aktivnih korisnika.

I, iako će vam možda “look&feel” ove aplikacije možda sugerisati drugačije, nju potpisuje Appricot, domaći startap. Njegov osnivač i CEO, Igor Šalindrija, krenuo je sa idejom da napravi blog na kome bi predstavljao nove aplikacije, da bi se to kasnije razvilo u koncept društvene mreže.

“Od prvog dana beležimo oko 20% dnevni rast i sada smo već na nekih 50,000 aktivnih korisnika. Cilj nam je bio da do prvih 100,000 korisnika dođemo u prva tri meseca, ali je sasvim izvesno da če se to desiti u prvih 20 dana”, rekao nam je Igor Šalindrija.

Od njega saznajemo i da su u planu i druge platforme, ali za sada nema preciznijih informacija o tome kada će se one pojaviti. Pratite Startit, obavestićemo na vreme.

Ne žele investicije, još uvek

Igor Šalindrija, osnivač startapa, komentarisao je zašto ne žele investicije, iako imaju mnogobrojne ponude:

Investiciju nismo tražili iako nam je ponuđena više puta do sada. Jednostavno, odlučili smo da pokušamo da se izdržavamo sami do granice kada nam investicija postane neophodna za dalji rast i kada vrednost kompanije dovoljno naraste. Želimo da se fokusiramo na sam proizvod, napravimo ga skalabilnim i u tehničkom i komercijalnom smislu i podignemo kvalitet same aplikacije. Korisnici, prihodi i investicije dolaze uporedo sa tim.