BeeShaper, startap Dragane Đermanović, cilja da promeni promociju putem društvenih medija

Zoja Kukić - 4. Septembar, 2014.

Dragana Đermanović, jedna od internet PR pionira u Srbiji i osnivačica i direktorka agencije PRPepper, pokrenula je prošle godine svoj startap, Bee Shaper. Od 1. septembra proizvod njenog tima i nje je u javnoj beti, nakon tri meseca privatne bete tokom koje su i analizirali povratne infromacije.

Bee Shaper ima za cilj da poboljša promociju brendova na društvenim mrežama tako što će omogućiti transparentnu promociju proizvoda i brendova od strane njihovih korisnika, koji će za ovaj vid promocije biti kompenzovati.

Ovaj startap je prvenstveno nastao kao interni alat PRPeppera, jer su zaključili da je za uspešnu promociju na društvenim mrežama potrebna iskrenost i onog trenutka kada se u nju posumnja efekti bilo kakve promocije se znantno smanjuju.

Nije tajna da kompanije i agencija plaćaju takozvanim uticajnim osobama da promovišu i podrže njihove kampanje. Problem je što vrlo četsto ti, tzv. “influenseri” često promovišu proizvode i kompanije koje privatno verovatno ne bi podržali, a ni korišćenje ličnih kontakata takođe nije rešenje:

GagaZa promociju aktivnosti naših klijenata na internetu potrebni su nam ljudi. Za te namene koristiti lične kredite nije trajno rešenje, a pojedinačni angažmani sa korisnicima twittera, facebooka i blogerima su finansijski veoma zahtevni i nedovoljno transparentni.

Čak i na taj način, 20 ljudi ne mogu dati sadržajno bogate i sveže doprinose kao njih 200, 2000 ili 20000… 

Neiksreni post nije toliko teško prepoznati, pa ovo često može da se obije kompanijama u glavu. Kao ilustraciju toga, postavljam post koji smo moji prijatelji i ja nedavno sami primetili:

Bee Shaper nastoji da upravo to reši tako što će kroz pažljivo razvijen algoritam spajati kompanije sa promoterima, odnosno iskrenim brend ambasadorima. Dokaz da je BeeShaper drugačiji od drugih proizvoda komunicira se i time što svoje promotere zovu Shaperi – jer, zapravo, influenseri im nisu jedina, a često ni primarna ciljna grupa. Shaperi su osobe koje su iskreno vezane za proizvod ili kompaniju, koji bi je promovisali čak i da za to ne dobijaju podsticaj.

Bee Shaper prihvata samo kampanje koje imaju realan kvalitet i odgovaraju native advertajzingu, a kompanije plaćaju samo prema ostvarenom efektu, za koji ovaj startap takođe ima prlično jasno definisan sistem.

Prvi test obavljen je kroz Limundo Login – odnosno prijavu preko ovog servisa, jer su to korisnici koji su aktivni internet korisnici i imaju provereno iskustvo sa e-trgovinom. Takođe, informacije o korisnicima (poput ocena, učestalosti upotreba i praćenja brendova) omogućilo je bolje targetiranje.

Možda to najbolje prikazuju rezultati kampanje o uštedama prilikom kupovine udžbenika, na koju je samo kroz BeeShaper došlo 74,2% korisnika, dok su preko društvenih mreža (fb, tw, g+, ln i yt) zaslužne za svega malo više od četvrtine posetilaca.

Osnovna vizija BeeShapera, kako nam Gaga objašnjava je, povezivanje korisnika i kompanija na jednom mestu:

Kreirali smo BeeShaper da spojimo kompanije sa ljudima. Želeli smo da svakoj kompaniji omogućimo da se poveže sa svojim idealnim predstavnicima na internetu, da kompanije dobiju mogućnost da vode internet kampanju kroz glas ljudi. Na jednoj strani su kompanije, njihovi brendovi i kampanje, a na drugoj mi – korisnici svih tih proizvoda i usluga.

Zašto nismo svi na jednoj strani? BeeShaper je platforma za internet marketing koja na jedno mesto – na jednu stranu, dovodi brendove i korisnike. Zato što treba da radimo zajedno.

BeeShaper je do sada realizovao 3 kampanje, ima nešto preko 500 korisnika koji su im kroz te kampanje omogućili doseg od 325.000 naloga prijatelja i pratilaca. Ono što je impresivno je to da su zahvaljujući preciznom targetiranju u jednoj od kampanja obezbedili čak 65% konverziju svih do kojih je dosegnuto.

beeshaper-user

Ideja Dragane i njenog tima je da provere koncept na tržištu Srbije i da se što pre šire globalno, a rezultati u Srbiji će im poslužiti kao način za ugovaranje partnerstava, ali i eventualno traženje investitora.

Jedan veoma interesantan aspekt ovog startapa je upravo činjenica da je njegova osnivačica među najpoznatijim i najpriznatijim pružaocima usluga u svetu digitalnog PRa u regionu, gde je jedan od njenih klijenata i prvi teniser sveta Novak Đoković. Moglo bi se reći da je ovo veliki pomak za tehnološko preduzetništvo u našoj zajednici kada i preduzetnice koje su već ostvarene idu korak dalje, i svoju ekspertizu ugrađuju u ambiciozne, globalne proizvode.