Avast objavio da ukida praćenje i prodaju „svakog klika, pretrage” korisnika njihovog antivirusa

Prema Avastovim internim podacima ova kompanija mesečno okuplja više od 435 miliona aktivnih korisnika, dok Jumpshot raspolaže podacima sa 100 miliona uređaja.

Marija Milutinović
31/01/2020

Avast gasi svoju ćerka firmu Jumpshot nakon istrage u vezi sa prodajom korisničkih podataka trećim licima koja mogu predstavljati rizik po privatnost korisnika. U četvrtak su čelni ljudi Jumpshot-a objavili da oni više neće imati pristup korisničkim informacijama prikupljenim od korisnika Avast proizvoda i usluga.

Jumpshot je kupljen 2013. godine, a Avast ga je u početku nudio korisnicima kao alat za čišćenje virusa u računarima. Upotreba Jumpshot-a se u 2015. godini promenila, pa je kompanija ovu firmu počela da koristi za data analitiku.

Zajednička istraga koju su sproveli Motherboard i PCMag objavljena je ove nedelje u kojoj je otkriveno da su informacije koje je Avast skupljao od korisnika i predao Jumpshot-u povezane sa pojedincima putem jedinstvene identifikacione karte s ciljem da ih učine anonimnim – ali da je moguće odabrati podatke i veoma lako utvrditi identitet korisnika i pratiti njihove navike kao i to šta kupuju.

Podaci o korisnicima koje Jumpshot nudi uključuju Google pretrage, pretrage lokacija i GSP koordinate sa Google mapa, informacije o tome ko posećuje kompanijske stranice na LinkedIn-u, pojedine YouTube videe i porno sajtove.

Kako je poznato da Jumpshot prodaje upakovane podatke poslovnim klijentima, ideja da ove „anonimne” informacije mogu otkriti korisnike Avasta izazvala je ozbiljnu zabrinutost za privatnost i poverenje potrošača, posebno ako se uzme u obzir da Jumpshot ima pristup informacijama sa više od 100 miliona uređaja.

Za kompaniju koja nudi proizvode koji se promovišu kao zaštita korisnika na mreži, takve brige mogu ozbiljno da ugroze celokupno njeno poslovanje. Da bi to sprečio, Avast je brzo krenuo u istragu. U objavi na Avast blogu, izvršni direktor kompanije rekao je da su nedavne vesti o Jumpshot-u povredile osećanja mnogih okorisnika, kao i da se on kao izvršni direktor oseća lično odgovornim za nastalu situaciju.

Zaštita ljudi je Avast-ov glavni prioritet i mora biti ugrađen u sve što radimo u našem poslu i u našim proizvodima. Bilo šta suprotno je neprihvatljivo. Kada sam pre sedam meseci preuzeo ulogu izvršnog direktora Avasta, potrošio sam dosta vremena preispitujući svaki deo našeg poslovanja. Tokom ovog procesa došao sam do zaključka da posao prikupljanja podataka nije jedan od prioritea u našim planovima koji se tiču privatnosti za 2020. godinu.

Marija Milutinović

Objavio/la članak.

petak, 31. Januar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije