Author Insights, startap Dejana Nikolića, osnivača Njuza, pokazuje koliko je dobar onlajn tekst

Prelazak izdavaštva iz offline u online svet doneo je brojne poteškoće u vidu valorizacije objavljenih tekstova i učinka određenog autora.

Author Insights je web analytics servis koji ima za cilj da taj problem reši, jer pomoću njega izdavači mogu da na osnovu učinka sadržaja na sajtu i društvenim mrežama rangiraju autore i  vrednuju njihov rad.

Iza ovog servisa stoji domaći tim sastavljen od trojice osnivača koji su i ranije radili zajedno. Ilija Šuša, matematičar i data-base eskpert, Dragutin Miletić, php programer sa iskustvom u hostingu, i Dejan Nikolić, koji u sebi spaja iskustvo u web analytics i uređivanje online i print magazina (Njuz.net, Story.rs, Nationalgeographic,rs, Cosmopolitan.rs…). Na ideju o stvaranju ovakvog servisa došlo je iz lične potrebe za aplikacijom.

ai-1

Jedan od osnivača, Dejan Nikolić, za Startit kaže da je problem vrednovanja učinka autora odavno prepoznat, ali da se tek nedavno krenulo sa traženjem rešenja.

Izdavači su tek nedavno počeli aktivno da, umesto da kopiraju rešenja iz offline sveta, traže rešenje među alatima koji su im dostupni uglavnom za donošenje odluka u oblastima prodaje i marketinga. Tako se taj problem uglavnom rešava pomoću osnovnih metrika poput broja pregledanih strana ili broja novih korisnika koje sadržaj privuče na sajt.

Jednostavno iskopiran model iz advertajzinga gde se umesto cene za pregled banera (CPM) koristi cena za pregled teksta. Npr. $10 za 1000 pregleda. Ove metode koriste neki od najpoznatijih medija danas, poput Gawker, Cracked, Yahoo News, Forbes i mnogi drugi.

Istraživanje koje je ekipa Author Insightsa sprovela, a koje je obuhvatilo preko 200 novinara i urednika iz celog sveta, pomoglo je da se identifikuju dva glavna problema. Autori ne žele da posvećuju više vremena promociji nego istraživanju ili pisanju ka čemu ih ovaj model gura, i svesni su toga da je uvek isplativije pisati o poznatim ličnostima nego o ozbiljnim temama koje iziskuju istraživački rad.

Kako funkcioniše?

ai-2

Osnivači Author Insightsa kažu da je ovaj alat tako napravljen da rešava probleme obe strane, izdavača i autora.

Glavni adut za to nam je compound metrika koju smo nazvali Content Performance Indicator (CPI). AI (Author Insights) skuplja veliku količinu podataka sa sajta gde je sadržaj objavljen (click-stream) i sa društvenih mreža na kojima je deljen.

Ti podaci se razvrstavaju po vrednostima i načinu na koji opisuju učinak teksta ili angažovanje korisnika na sajtu. Kompleksan algoritam te vrednosti smešta u formulu koja izbacuje CPI. Iako je kalkulacija složena, mi smo želeli da uvid u učinak bude vrlo jednostavan i brz.

Pomenuti CPI je uvek broj između 0 i 1000, a, iako postoje razne mogućnosti tumačenja pozicija na CPI skali, pojednostavljeno rečeno, ako je CPI iznad 500, taj autor diže standard kvaliteta učinka sadržaja na sajtu. Ako je ispod 500, obara ga.

Na primer, kao urednik vi u AI brzo i jasno vidite tačno koji od vaših autora imaju dobar učinak kada pišu o politici ili o društvenim temama, koga treba angažovati od frilensera, na primer, za vreme nekog sportskog događaja ako nemate ljude koji to prate u svojoj redakciji.

Payformance modul omogućava brzu kalkulaciju bonusa i honorara zasnovanih na učinku i ostvarenom CPI.  Audience modul vam daje uvid u to koja publika (demografija, brand affinity) prati svakog od autora. AuthorSearch omogućava da na lak način dođete do autora koji je idealan za sadržaj koji vam treba.

Author Insights je više komlementarni nego konkurentni servis postojećim servisima za web analitiku, kaže Nikolić, a trenutno se razmatra opcija otvaranja prema ovim servisima kroz API, kako bi ponudili AI usluge svojim korisnicima.

Poslovni model

ai-3

Iako su do sada imali nekoliko ponuda, Authots Insights je još uvek “butstrepovan” (finansiran sopstvenim sredstvima) startap.

Što se poslovnog modela tiče, prema izdavačima nastupaju kao B2B, freemium model važi za autorke koji javnim profilima formiraju svojevrsnu vertikalnu društvenu mrežu, a trenutno se radi i na trećoj opciji, subscription fee modelu gde su potencijalni korisnici PR i advertajzing agencije.

U fazi smo funkcionalnog MVP-ja i još uvek imamo dosta toga da naučimo i o problemima u industriji koju pokrivamo i o samom proizvodu koji pravimo. Naišli smo na fantastičan odziv korisnika i već u prvoj nedelji imamo neke od premium sajtova iz regije koji koriste AI i daju nam neprocenjive povratne informacije.

Do kraja meseca imaćemo oko 30 sajtova i 500 autora u mreži sa kojima ćemo proći ceo proof of concept. Tada će nam i biti dosta jasniji poslovni model koji je optimalan za ovo što nudimo i krenućemo ka globalnim korisnicima.

A kako u praksi izgleda kada se autorski rad vrednuje na ovaj način? Autori Njuz.net-a već godina dana dobijaju honorare po ovom principu i kako nam Nikolić kaže – “još uvek su svi živi i neposvađani”.

ai-4

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Jovana Milićević

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Za Njuz je super, medjutim kada je rec o tekstovima koji se bave politikom ili hronikom i ekonomijom, postavlja se pitanje kako definisete kvalitet – da li je rec o broju pregleda, komentarima…jer neki tekstovi mogu imati najnegativnije komentare a ipak biti opinion maker jednog drustva,sa druge strane treba imati u vidu stranacke armije koje, po komandi, negativno komentarisu tekstove. Ako je broj pregleda samo merilo, onda ce se ici na samo sto skandaloyniji tekst sto bas i nije merilo kvaliteta, znajuci da ljudi retko citaju ceo clanak na internetu, vec samo lid i naslov i eventualnu grafiku…U svakom slucaju odlican pokusaj da pojedini autori budu bolje placeni, ali preduslov za to je da mediji to zele i da su spremni da uloze u necije ime…sto se ne desava. Jos

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Nikola, hvala na komentaru. To je vrlo bitan problem u celoj prici i posvetili smo dosta vremena i istrazivanja u resavanju istog. I jos ima tu da se radi. U formulu ulazi preko 50 click-stream parametara sa sajta i 10 sa Fejsa i Tvitera (radimo na ubacivanju podataka i sa ostalih mreza). Podeljeni su na 6 grupa i nas algoritam radi na balansiranju i dodeli tezine svakoj od tih grupa pre izracunavanja. Rezultat je Content Performance Indicator (CPI).

    Mi upravo nudimo alternativu jednostavnoj kvantifikaciji efekta nekog clanka pomocu page-views ili cak i unique visitors koje neki clanak dovede na sajt. Ukoliko te metrike koje se daju lako napumpati skandaloznim naslovima i click-bait strategijom nemaju odgovarajucu reakciju na samom sajtu u smislu angazovanja posetilaca, one imaju negativan uticaj na CPI.

    CPI je isto tako jednostavan za evaluaciju i poredjenja kao te osnovne metrike ali iza sebe ima mnogo kompleksniji pristup racunanju ucinka.

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Odlična ideja, svaka čast! Pitanje: ako sam dobro razumela, AI se radi za jedan SAJT kao merilo učinka pojedinačnih autora. Kao frilens pisca zanima me da li je moguć obrnuti izveštaj – da se prati merilo učinka jednog autora na različitim sajtovima? Google Authorship mi se ne dopada kao rešenje ;)

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Hej kul vam je ovaj gauge widget :)

    Srećno sa biznisom!

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Jelena, hvala na pitanju. Da, apsolutno. To je sustina proizvoda. Kao autor frilenser imacete svoju nezavisnu profilnu stranu koja ce crpsti podatke sa svih sajtova za koje pisete. Vi cete moci da dogovorite sa izdavacima sta ce se od toga javno videti ali svakako to sve ulazi u vas content performance indicator. Ako se izdvojite po nekim temama, preko AI ce vas nalaziti i izdavaci koji ce imati mogucnost pretrage.

    I ne samo to. Moci cete da vidite kako ste rangirani u svojoj oblasti, da sami nadjete kolege koji su dobri u oblasti koja vas interesuje radi pokretanja sopstvenog projekta, da znate koja vas publika prati i cita, da vidite u kakvoj ste formi kad je ucinak u pitanju po vremenskim periodima i jos mnogo toga. Ceo taj freelance autorski deo je osmisljen kao mala vertikalna drustvena mreza.. nesto poput linkedina ali naravno prilagodjeno ovome.

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Toorshia, hvala. Public domain je. Ima ga i Donesi.com :) Upravo radimo na UX dizajnu pa ce biti samo nase i lepse :)

  • Tuesday, 22. October 2013.

    Super, voleo bih da vidim taj UX upgrade.
    Mozda autor doticnog plugina moze da nauci par stvari od vas i unapredi biblioteku ;)

  • Wednesday, 23. October 2013.

    Ovo je Newscurve Borisa Krstovica i Slobodana Utvica imao pre cirka 2 godine.

  • Thursday, 24. October 2013.

    Pero, nije ali hvala na dobroj temi. Newscurve nema ovo ni sada i ne treba mu. Ono sto Newscurve ima je lep ispis osnovnih metrika po autorima, tipa pageviews, likes, retweets itd. I savrseno to radi iako je alat i namenjen i najkorisniji u svom drugom delu, po meni, real time alerts.

    Author Insights, iako uracunava te navedene metrike pored jos desetina drugih, ne prikazuje ih na tom bazicnom nivou. To se mnogo bolje gleda na uobicajenim analytics alatima poput GA ili namenskim poput Newscurve ili Kissmetrics.

    Recimo nas Article Reads je Pageviews – Bounces (vremenski) – nekompletna citanja. Ali i takve metrike su realno sporedne na AI.

    Nas CPI je nesto po cemu se autori daju rangirati i porediti i to je glavna stvar u Author Insights.

  • Thursday, 24. October 2013.

    Inace, Boris Krstovic je jedan od ljudi koji mi je pomogao da uoblicim ideju kako kompletirati ovaj alat :) Konkretno, audience deo.

  • Friday, 1. November 2013.

    Svaka čast za ideju – nije me skoro ovako zaintrigirao neki domaći proizvod (možda delom i jer je bootstrapovan pošto sam i ja u tom nekom fazonu).

    Iz kratkog portfolija autora vidi se da poznaju materiju a i super je što su otvoreni za napredovanje tako da očekujem da ova app dobro “prođe” na globalnom tržištu (iako nisam u toku sa softverskom ponudom branše koja je targetirana ovom webapp).

    Sve u svemu nek’ je sa srećom! :)

  • Sunday, 6. September 2015.

    Hurrah! At last I got a website from where I know how to truly
    take helpful facts concerning my study and knowledge.

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu