ARKit kao vesnik budućnosti računarstva — šta sve može Apple-ova platforma za proširenu realnost

Apple je više od godinu dana svoj AR držao dalje od očiju javnosti, a sada kada je tu uz pomoć njega se meri, crta, pleše ili simuliraju nebeska tela i sletanje na Mars.

Sanja Vatić - 17. Jul, 2017.

Svi mogu da kritikuju Apple kako ne inovira, ali on ipak ima viziju toga kako budućnost treba da izgleda. Ili bar AR budućnost. Gizmodo tako u naslovu o Apple-ovom nedavno predstavljenom ARKitu adresira da je mnogo ozbiljniji nego što se očekivalo, uprkos tome što je Tim Kuk još prošle godine rekao Verge-u kako Apple investira u proširenu realnost (AR) i da možemo da očekujemo nešto ogromno.

Wiredovo predviđanje od pre dva meseca o tome kako je „…senka nekadašnjih korporativnih behemonta sve bliža tome da padne na Apple” se bazira na truizmu (naravno da ništa ne traje večno) i upitnoj pretpostavci da je budućnost hardvera takva da je nebitno koji/čiji uređaj koristite. Apple je došao do ovolikog uspeha upravo jedinstvenim spojem sopstvenog hardvera i softvera, i deluje da će upravo ARKitom nastaviti ovu uspešnu strategiju.

Pre Apple-a, u proširenu realnost su investirali i Pokémon Go i Google sa Project Tango telefonom i Facebook. I ma koliko precizno gledanje 3D sveta оni omogućavali, Apple neskromno najavljuje da će njihova AR platforma biti najveća na svetu. Ovo se može ispostaviti kao tačno ako Kit zaista postane dostupan svim iOS korisnicima. Njegov najveći konkurent, Project Tango, za sada je dostupan samo na nekoliko Android uređeja.

Gledano na duže staze, AR je na dobrom putu da zameni sve ekrane koje trenutno koristimo (naočare, sočiva?), i Apple se ukrcao na voz koji ide u tom smeru. Učešće firme iz Kupertina u ovom polju moglo bi da utiče i na popularizaciju proširene realnosti — što bude više kompanija zainteresovanih za AR, to će se više softver developera okrenuti pravljenu AR aplikacija.

Ako posmatramo AR kroz okvire ARKita, on naizgled ne obećava mnogo jer su primene bazične i neispolirane. A ipak, gledajući najranije aplikacije uz pomoć kojih možeš da meriš, da crtaš, da igraš igricu, da imaš virtuelnog plesnog instruktora, obiđeš muzejsku turu po sobi Van Goga ili nešto deseto, može nam se oprostiti ako budućnost korišćenja računara vidimo u AR-u, a u Apple-u i ARkitu faktore koji će voditi ovaj pokret.

Odabrani primeri

 

 

 

 

 

Učestvuj u drugom velikom istraživanju srpske programerske scene →