Apple odlučio da štiti našu privatnost na internetu, za koliko godina će i Google?

Iz kompanije Apple je stigla objava da su u svom brauzeru Safari omogućili blokiranje apsolutno svih kolačića za praćenje.

Marko Marković
25/03/2020

Šest meseci nakon što je to uradio Firefox, a dve godine pre Google-a, Apple je u svom brauzeru Safari omogućio blokiranje kolačića za praćenje. Na ovaj način je unapređena Safarijeva funkcija za „Inteligentno sprečavanje praćenja” (ITP), pa su sajtovi onemogućeni da prate internet navike korisnika.

Google je najavio da će uraditi istu stvar za svoj Chrome, ali su sebi postavili rok do 2022. godine. Ovime je Apple na dve godine dobio bitku za veliki broj korisnika koji žele što više da zaštite svoju privatnost.

„Kolačići za praćenje” prave zapise o internet istoriji korisnika, pa ih kompanije koriste da prilagode sadržaj koji će plasirati određenom korisniku. Na primer, poslovni modeli Google-a i Facebook-a u velikoj meri zavise od ovih kolačića, pošto pomoću njih preciznije „gađaju” korisnike reklamama.

Inženjer Apple-a koji stoji iza nove funkcije Safarija, izjavio je kako ovo znači da je od sada podrazumevano podešavanje da su blokirani apsolutno svi kolačići koji vas prate preko više sajtova. On je dodao i da korisnici neće primetiti veliku razliku pošto je do sada većina third-party kolačića bila blokirana u Safariju.

Nova funkcija takođe osigurava da sajtovi i tracker-i ne mogu da prate digitalne otiske korisnika koji već koriste neke alate za sprečavanje praćenja ili alate za privatnost. Apple se čak zahvalio Google-u pošto su u ovogodišnjem izveštaju otkrili kako Safarijeva funkcionalnost za sprečavanje praćenja zapravo omogućava praćenje. Neki elementi ITP-a su mogli da budu iskorišćeni da se korisnicima uzme digitalni otisak i upravo to su zakrpili u novom apdejtu.

Kada je ITP lansiran pre tri godine, postavio je novi standard za privatnost korisnika na internetu, kako na desktopu tako i na mobilnim platformama. U velikoj meri je ovaj uspeh postignut zbog korišćenja mašinskog učenja kako bi se unapredila funkcionalnost.

Dok skeptici tvrde da nema smisla zabranjivati kolačiće za praćenje jer će kompanije samo pronaći manje providne načine da urade ono što su naumile, The Washington Post je najavio da se priprema na budućnost u kojoj će razvijati ciljanje korisnika na osnovu konteksta, a ne poverljivih podataka.

Marko Marković

Objavio/la članak.

sreda, 25. Mart, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije