IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Novi phishing napad u kojem se od građana traže podaci s platne kartice.
Pošta Srbije ne stoji iza lažnih mejlova koji poslednjih dana stižu građanima, a sadrže obeležja ovog preduzeća. Kako navode, ne stoje ni iza bilo koje druge akcije „putem imejl poruka, interneta ili društvenih mreža”.
To saopštenje Pošte je usledilo nakon što su brojni građani primili poruku u kojoj se navodi kako im paket nije isporučen, jer nije plaćena carina u iznosu od 36,24 dinara, kako na LinkedIn-u piše Igor Franc, predsednik Udruženja e-Sigurnost. Navodi da je u pitanju je klasičan phishing napad, na koji može lako da se nasedne.
U Pošti kažu da oni prate objave na društvenim mrežama i posebno vode računa o zloupotrebama njihovih obeležja, o čemu obaveštavaju Upravu kriminalističke policije, ali i građane na svom sajtu i zvaničnom Facebook profilu.
„Građanima savetujemo da, ukoliko prime mejl ili bilo koju drugu poruku sa simbolima Pošte, budu dodatno oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke. U slučaju bilo kakve nedoumice, pozivamo građane da kontaktiraju sa nama preko našeg Kontakt centra.”
Poslednjih meseci su ovakvi napadi učestali i mete su različite institucije, u cilju ostvarivanja finansijske koristi. Međutim, napadi nisu uvek direktni kao u ovom slučaju. Tako je bio pripreman phishing napad na Ministarstvo odbrane, namenjen zaposlenima u toj instituciji, kako bi se ukrali podaci, ali on je osujećen pre nego što je kampanja puštena.
Kako javljaju korisnici LinkedIna, slične stvari su im se dešavale u inostranstvu s drugim službana za dostavu pošiljki, tako da treba biti dodatno oprezan, jer ovo nije specifično samo za našu zemlju i čini se kao deo šire strategije napadača.
Objavio/la članak.
petak, 9. April, 2021.