Zelenoo — srpska tržnica organske hrane osvojila 50.000€ na takmičenju u Austriji

Zelenoo je jedina kompanija iz Srbije koja je uspela da se na takmičenju u društvenom preduzetništvu, održanom u Austriji nađe među 15 najuspešnijih

Tanja Mladenović - 7. Jun, 2016.

Zelenoo, servis koji omogućava kupcima iz Beograda da preko interneta naruče organsku i domaću hranu direktno od malih poljoprivrednih gazdinstava i proizvođača, dobio je od austrijske agencije ADA-e 50.000€ za proširenje posla.

Ovo je prvi put da je kompanija koja planira poslovanje na našem tržištu dobila ovo ulaganje, koje je zaslužila plasirajući se među 15 najuspešnijih na takmičenju u društvenom preduzetništvu u Austriji.

Kako Zelenoo funkcioniše?

Pravljenje profila na sajtu je besplatno, i za proizvođače i za potrošače.

Kada proizvođač želi da ponudi svoje proizvode, on prvo napravi svoj nalog, međutim, on ne postaje odmah vidljiv potrošačima. Pre toga, Zelenoo tim odlazi kod tog proizvođača da potvrdi da je zaista u pitanju proizvođač, a ne nakupac i da poseduje sve neophodne sertifikate.

Sam proizvođač određuje cenu, na koju Zelenoo dodaje svoj procenat zarade. Trenutno se provrće, žitarice, med i vino dostavljaju na teritoriji Beograda, ali ekipa planira da se proširi i na druge gradove Srbije i regiona.

Tema zdrave hrane je sve popularnija u svetu što pokazuje i rast zarade od prodaje organske hrane četvorostruko u poslednjih 10 godina (sa 20 na 80 milijardi).

Da ovo tržište postoji i u Srbiji vidimo i u postojanju konkurencije u ovoj oblasti (što je u terminima startapa često dobar pokazatelj — ako ima konkurencije, verovatno je dobro identifikovan problem). Naime, nedavno je pokrenut i OrganicNet, intrakompanijski startap novosadskog Eton Digitala o kom smo ranije pisali, a koji se od beogradskog Zelenoog razlikuje najviše u biznis modelu.