Veliki iskorak Gage Đermanović — Beeblog će biti najveća regionalna blog platforma, sa 100.000 aktivnih blogova na startu

Gaga Đermanović, poznata i priznata blogerka, onlajn PR stručnjak i preduzetnica iz Novog Sada, se odvažuje na najveći i najodvažniji korak njene karijere. Kupovinom blogger.ba, blog.rs i blogeri.hr postavlja osnove za najveću regionalnu platformu za blogere koja na samom startu ima 100.000 aktivnih blogova.

Zoja Kukić - 27. Mart, 2015.

Nakon vesti koja je odzvonila regionalnom blogosferom o akviziciji blogger.ba, najstarije blog platforme na ovim prostorima, iz PRpepper-a nam je potvrđena i akvizicija blog.rs i blogeri.hr.

Na ovaj način mreža blogerskih platformi preduzetnice iz Novog Sada obuhvata 400.000 blogova, kreirajući tako najmasovniji regionalni “blogerski kapital”.

Ove 3 akvizicije su, kako nam Dragana kaže, početni korak u kreiranju BeeBlog.networka, najveće regionalne blogerske mreže.

Brojke i istorijat:

  • blogger.ba postoji od 2004. godine i prva je blog platform u regionu. Okuplja 340.000 blogera iz regiona i blizu 4.000.000 objavljenih blog postova.
  • blog.rs postoji od 2006. godine (bivši blog.co.yu) sa preko 20.000 blogova i preko 200.000 objavljenih postova
  • blogeri.hr – blog agregator koji takođe postoji od 2006. godine sa blizu 3.000 prijavljenih blogova iz Hrvatske i regiona.

BeeBlog.network će tako ujediniti zaista veliki broj blogova pod jednim krovom, zadržavajući specifičnosti i autonomiju blogera u pojedinačnim zemljama.

Gaga

Isti kvalitet biće omogućen svim našim blogerima, ali i blogerima na budućim platformama koje planiramo da pokrenemo i pripojimo.

Osnovna vrednost koju će uživati članovi je povezivanje kako bi se omogućio lakši pristup većem broju čitalaca. Tako ćemo direktno doprineti povećanju vidljivosti i značaja pojedinačnih blogova.

Ove akvizicije nose u sebi i dozu simbolike, uzevši u obzir da je Dragana Đermanović javnosti postala poznata  po svom blogu koji je od 2008. vodila upravo na platformi blog.rs. Gagin blog je dosta čitan u zajednici koja se bavi onlajn PR-om i poslovnim aktivnostima na vebu, i blogerka ga često ocenuje kao mesto koje joj je otvorilo vrata veoma uspešne karijere.

Sopstveni blog vs. platforma

Iako u 2015. vreme nije preveliki izazov imati svoj sajt ili blog naspram pre, recimo 10ak godina, to i dalje nije netrivijalan poduhvat. Nezavisnost i sloboda se plaća određenenim obavezama i odgovornostima poput kupovina i održavanje domena, hostinga, softvera.

Velika prednost blog platformi je snažan društveni element — čak i blogeri-početnici odmah  imaju čitalačku publiku, vidljivost i interakciju sa ostalim blogerima i čitaocima na platformi.

Prema istraživanju #Blogometar15, 80% blogera već koristi upravo blog platforme za pisanje. Nije potrebno previše mašte da se zamisli da superiorno korisničko iskustvo može da dovede do toga da BeeBlog.network privuče i zadrži značajan broj kvalitetnih autora.

Gaga

Na samom startu fokusirani smo na redizajn, osavremenjavanje funkcionalnosti uz uvođenje novih, te na unapređenje serverske infrastrukture, sve sa ciljem lepšeg iskustva blogera i njihove publike. Sve se razvija unutar kuće i svaki element je “custom” – dakle pripremljen samo za naše blogere. Kako sve izgleda u ovom momentu, a zahvaljujući talentu i ogromnom iskustvu našeg Marka Krečkovića i njegovog tima, platforma će kvalitetom biti konkurentna najvećim svetskim blog platformama.

Blogovima će konačno neko da se bavi. Nakon mnogo godina zapuštenosti, stotine hiljada blogera u regionu dobiće normalne uslove za rad i uživanje u ovoj divnoj aktivnosti.

Centralno mesto i puls blogosfere

Osim što će rekreirati platformu za blogovanje, BeeBlog će i agregirati sadržaj sa ostalih platformi i blogova na sopstvenim domenima. Cilj je da povežu što veći broj blogova po temama i drugim kriterijumima. Kako nam kaže Gaga, i u ovoj ranoj fazi postoje dogovori sa značajnim brojem najpopularnijih regionalnih blogera.

U zreloj dobi društvenih mreža često se može čuti da blogovi gube na smislu, ali različita istraživanja pokazuju da su i dalje sasvim aktuelni — 77% ljudi na internetu čita blogove, a koliko su uticajni govori i podatak da je 61% kupaca u SAD obavilo kupovinu nakon preporuke sa bloga. U poslednje 3 godine broj blogera porastao je za 30%, dok većina ljudi redovno čita 4-5 blogova, uz i dalje izraženi trend rasta broja kompanijskih blogova.

Gaga

Broj blogova se uvećava, kao i broj čitalaca. I ne samo to — smatram da su blogovi internet kuća mislećih ljudi. Na Twitteru možete reći tek nekoliko reči; na Facebooku  možete podeliti i neke složenije ideje, ali je ta mreža zatvorena i vidljivost vaših redova je ograničena. I na fejsu i na tviteru vi ste samo gosti. Na blogu — vi ste domaćin.

Pisati na Facebooku jeste popularno, ali vidljivost i poslovne prilike mnogo pre možete očekivati ako blogujete.

Pored svega toga, blogovi zaista žive večno i prkose trenutku. Ono što napišete na bilo kojoj društvenoj mreži živi nekoliko trenutaka; vaš rad na blogu živi koliko i internet, a dostupan je svakom pojedinačnom korisniku interneta, ne samo vašoj mreži prijatelja. Kakav je to auditorijum!

Nema mreže koja vam takvu vidljivost može omogućiti. Zbog svega ovoga potpuno je jasno da su blogovi tu da ostanu. Uostalom, da je budućnost blogova u ma kom momentu bila sporna ni Startit ne bi bio ovde, već bi bio samo tvit ili fejs stream, zar ne :)

Velika moć, velika odgovornost

gaga

Blogovi su definitivno tu da ostanu, a njihova budućnost zavisi i od svakoga od nas. Dragana sa svojim timom odlučno ide ka zauzimaju centralnog mesta u regionalnoj blogosferi. Da li bi trebalo i strahovati od koncentrisanja tolike moći u jednom centru, a nad formom u čijoj je srži sloboda izražavanja?

U vezi sa akvizicijom blogeri.hr, Vedran Stepić, doskorašnji vlasnik te platforme, izjavio je:

Razmišljali smo o modelu prodaje kao i o tvrtkama kojima taj projekt može biti zanimljiv te odlučili kreirati kratak javni natječaj kojime bi tražili novog vlasnika i složili manju kampanju koja je koristila sve nama raspoložive alate.

Rezultat je ostvaren, bilo je više kontakata i ponuda, a posebno nas veseli da je upravo najveća ponuda došla iz kompanije koja vrlo dobro osjeća trendove u blogosferi. Činjenica je da blogeri.hr imaju bogatu prošlost, određenu reputaciju i brojne perspektive.

Vjerujem da razvojni tim koji danas skrbi o budućnosti projekta ima dovoljno varijabli za donošenje dobrih odluka za pozicioniranje u svijetu bloga.

Integritet i kredibilitet idu ruku pod ruku sa Gagom Đermanović, koja uživa veliki ugled na regionalnoj internet sceni, a kao odgovor na navedenu brigu se poziva upravo na to:

GagaJako mi je drago da sam baš ja osoba koja spaja i razvija jer se smatram veoma odgovornom i posvećenom svojim ciljevima. Osim toga, ja ljudima dajem posebno mesto i svaka moja aktivnost je osmišljena sa nadom da doprinose razvoju društva. Ja radim da unapređujem, tako da bez brige — blogosfera će postati bolje mesto za sve.

PRpepper se u poslednje vreme značajno širi od svoje početne pozicije — digitalne PR agencije. Nedavno su lasnirali svoj startup, platformu BeeShaper sa globalnim ambicijama, a kreiranje BeeBlog.networka je smisleni dalji korak u širenju biznisa:

U planu su nove investicije, kako naše tako i u nas. Mi se razvijamo u smeru meta-web organizacije — agencije za podršku svim agencijama, klijentima i kolegama. S obzirom na količinu upita i poštovanje koje nam kolege ukazuju, jasno  je da ne treba da im budemo konkurencija već partner. Tako će i biti.

Uskoro ćemo vas obavestiti o formiranju Bee Premium Grupe — jedne veb organizacije za sve korporativne potrebe. Idemo dalje, ovo je veoma uzbudljiv razvojni period za nas.

Kako nam Gaga kaže, BeeShaper i BeeBlog su odvojeni projekti i neće biti integrisani u ovom trenutku.

BeeBlog zvuči kao sjajan koncept, i u pitanju je izuzetno ambiciozan projekat, koji će biti izvanredno izazovno napraviti, oživeti i razvijati, ali bi njegov uspeh bio važan i za blogere, za publiku, i za domaće internete kao takve.

Koliko kao ekipa poznajemo Gagu, nismo iznenađeni ovim njenim iskorakom u izazovno i veliko, ali ga to ne čini manje odvažnim, hrabrim i za domaće tržište izuzetno inovativnim, što je nešto na šta se možemo ugledati.