Kako rešiti početne prioritete lansiranja startapa iz 10 koraka, sa 2.000 dolara

Ivan Vesić - 30. Jul, 2012.

Osnivač startap akceleratora Founder Institue, Adeo Ressi, održao je zanimljivo predavanje na temu ranih prioriteta prilikom lansiranja startapa čije sprovođenje ne bi trebalo da košta više od 2.000 dolara.

Navedene smernice nisu, naravno, univerzalno pravilo, ali iako ne deluju kao neka posebna filozofija, mogu veoma da pomognu.

Cilj ovih saveta je da osigrate online indentitet vašeg startapa, te da kroz izgled i dizajn uvećate dojam legitimiteta koji ostavljate i da što ranije upoznate vaše prioritete i potrebe ciljne grupe.

Evo osnovnih principa Resijeve strategije sa njegovom procenom troškova, uz savet da pogledate snimak celog predavanja.

1. Domeni i e-mail, cena: 160 dolara. Izgleda kao očigledna stvar ali je ovo veoma bitno. Rosi savetuje da sem registracije primarnog obavezno pazarite i .net, .org i slične domene, kako ne bi došli u situaciju da vam ih neko kasnije prodaje za više hiljada dolara. Treba voditi računa i o misspeling greškama, pa je za ovo dobro koristiti .com. Takođe, e-mail bi trebao da bude funkcionalan od starta, kako ne bi kontaktirali ljude koristeći gmail, yahoo i slične korisničke adrese.

2. Napravite nacrte proizvoda, besplatno je. Njih ćete koristiti za pokazivanje svuda gde bude trebalo. Oni trebaju da sadrže prikaz osnovnog iskustva, osnovne funkcionalnosti. Ideja je da se pokaže na najlakši način kako će vaš proizvod funkcionisati.

3. Logo i vizuelni identitet, cena: 750 dolara. Ressi predlaže da pronađete najbolji dizajn za vaš logo na 99designs. Kada budete odabrali verziju logotipa koja vam se najviše dopada, preporučuje da kontaktirate dizajnera da vam napravi i biznis karte, reklamne materijali, uradi PowerPoint dizajn i sl. Ovo je bitno jer daje legitimitet vašoj kompaniji.

4. Napravite pitch deck što pre, besplatno je. Pitch deck je prva stvar koju ćete koristiti tokom razgovora sa potencijalnim investitorima. To je važan deo vaše ukupne prezentacije i obično se radi u Power Point-u. Sadrži informacije o vama, problemu koji rešavate, vašem rešenju, tj. proizvodu, poslovnom modelu, analizi tržišta i konkurencije i sl.

5. Kreirajte landing page, cena: 60 dolara godišnje. Ressi savetuje da napravite landing page koristeći unbounce.com, platformu za lako i brzo drag & drop kreiranje stranice.

6. Napravite blog, besplatno je. Najbolje bi bilo da blog bude na poddomenu (blog.vašsajt.com). Pogotovo u ranoj fazi bitno je da počnete redovno da pišete. Na primer, dva puta nedeljno.

7. Testirajte marketing strategiju, cena: 250 dolara. Ressi preporučuje da odmah isprobate efekte Facebook i Google oglašavanja kako bi razumeli koja poruka rezonuje kod ciljane publike.

8. Anketirajte potencijalne korisnike/klijente, cena: 200 dolara. Izuzetno je važno što pre početi sa upoznavanjem potreba vaših korisnika, potrebno je utvrditi šta ih najviše muči, koje probleme za njih trebate da rešite.

9. Vizuelno predstavite vaš road map, cena: 100 dolara. Napravite vizuelni prikaz pravca kojim se krećete. Grupišite najvažnije stvari koje morate da uradite. Tako nećete izgubiti dojam o prioritetima, a i lakše ćete upoznati nedoumice i nepoznate faktore koji vas čekaju na putu.

10. Lanisrajte proizvod, testirajte nepoznanice, cena: 250 dolara. Odmah po lansiranju pratite feedback, skupljajte podatke i na osnovu toga ćete naučiti šta trebate da menjate, a šta je dobro.

 Izvor: TechCrunch