CaseTrek: Pitch-deck koji nam je doneo prvu seed investiciju

Ivan Rašić - 3. April, 2013.

Nakon objave da je CaseTrek  dobio svoju prvu seed investiciju za svega dva meseca rada na konceptu, počeli smo dobijati pitanja u pogledu koraka koje smo preduzimali na tom putu. Upravo ta pitanja su i povod za ovaj članak, (za početak jedan, kasnije će ih, nadamo se, biti više).

Pre nego što nastavite da čitate, molim vas da ništa od napisanog ne uzimate kao dogmu ili neki full-proof recept kojim ćete se voditi u vašem radu. Uzmite ovaj tekst kao ono što jeste – naša dosadašnja iskustva koja vam (možda) mogu biti od pomoći.

Pitch deck

Siguran sam da je do sada svima jasna uloga i značaj pitch deck-a. Stoga ću preskočiti svu priču oko toga šta je to i čemu služi i prosto vam pokazati ono što smo mi imali prilikom traženja investicije. Možete videti verziju sa originalnim slajdovima kao i verziju gde su oni pozicionirani u gornjem desnom uglu, uz po koji komentar za svaki od njih.

Napomena – pojedini slajdovi su cenzurisani, i to: a) slajdovi sa svedočanstvima radi zaštite privatnosti naših uticajnih testera; b) slajdovi sa našim inicijalnim skicama (jer verujemo da oni i nisu fokus ove priče, a i dosta smo izmenjali koncepciju u međuvremenu).

Verzija sa komentarima

Par saveta

Na prvi slajd primenite dobru praksu koja važi za landing page. Prvi slajd treba da bude što jednostavniji i sa jednom ključnom porukom – a to je vaš elevator pitchJa ovde nikada ne bih pisao ništa o sebi, niti ostavljao kontakt podatke. Budimo iskreni – nikoga nije briga za nas dok ne pokažemo koliko vredimo.

Dakle, iskoristite ovo vreme i vizuelno prenesite poruku koju bi inače morali usmeno da objašnjavate (“a šta vi zapravo radite?”).

Broj slajdova neka vam se vrti oko 15. Uspevao sam da ispitchujem i 25 slajdova u 3 minuta, ali to je more informacija za koje vam treba da jako brzo govorite (imate 3 minuta na raspolaganju). Time rizikujete da ključne informacije prosto mimoiđu vašu publiku.

Imajte što manje teksta na slajdovima, sa jako velikim fontom (ja volim da koristim font size 28-44 na svojim prezentacijama). Kada prvi put napišete rečenicu na slajdu, vratite se i pročitajte još barem tri puta. Iznenadićete se koliko je moguće smanjiti broj reči na ovaj način.

Ako imate još pitanja…

Ne ustručavajte se da me pitate bilo šta što vas zanima na ovu temu. Slobodno pucajte u komentarima, ili me potražite na tviteru, biće mi jako drago ako mogu da budem od pomoći.