7 karakteristika savršenog zaposlenog u startapu

Darmeš Ša, osnivač i CTO HubSpota, koji je prošle godine izašao na berzu, podelio je na svom LinkedInu tekst o 7 karakteristika koje čine idealnog zaposlenog u startapu, jer kvalitet zaposlenog zavisi dosta i od toga gde radi. Mali timovi okrenuti rastu zahtevaju drugačije zaposlene od ogromne uspešne kompanije. Evo 7 karakteristika koje je izdvojio:

Zoja Kukić
20/01/2015

Darmeš Ša, osnivač i CTO HubSpota, koji je prošle godine izašao na berzu, podelio je na svom LinkedInu tekst o 7 karakteristika koje čine idealnog zaposlenog u startapu, jer kvalitet zaposlenog zavisi dosta i od toga gde radi.

Mali timovi okrenuti rastu zahtevaju drugačije zaposlene od ogromne uspešne kompanije.

Evo 7 karakteristika koje je izdvojio:

1. Radije će raditi nego razmatrati

Samo mali broj startapa koje znam, ili kompanije  u koje sam investirao, liče na svoj originalni biznis plan. (I to je dobra stvar, jer to znači da oblikuju svoj biznis tako da odgovara na potrebe svojih korisnika.)

Sjajni zaposleni u startapu su isti. Misle malo, a rade mnogo. I onda se prilagođavaju i prepravljaju.

Najbolje kompanije najčešće ne krenu od odlične ideje, već iteracijom dođu do nje. Teško je učiti kroz razmišljanje. Mnogo je lakše učiti kroz rad.

2. Ne brinu se oko onoga što je iza zavese

Startapi uglavnom izbegavaju politiku. Umesto opsedutnog razmišljanja o tome ko ima veći sto/kancelariju, oni su opsednuti korisnicima.

Senzacionalni startap zaposleni razumeju da se kalorije najbolje troše u pravljenju razlike za korisnike.

3. Ne vide novac kao rešenje za svaki problem

Jedna od osnovnih lekcija koji preduzetnici treba da nauče je upravljanje resursima. Kako da ograničene resurse pretvorite u nešto izvanredno?

To je istina i za najbolje zaposlene u startapima. Odlično znaju da upravljaju resursima. Ne traže armiju ljudi da bi počeli. Ne traže da potroše hiljade na reklamiranje kako bi izbegli težak posao pisanja bloga. Konstantno traže kreativne načine da postignu maksimum uz pomoć onih resursa koje imaju.

4.Vide svakog korisnika kao individuu koja zaslužuje poštovanje

Bez obzira na to koliko korisnika imate, svaki od njih je osoba za sebe. Dan kada počnete da ih gledate kao amorfnu kolekciju i prestanete da mislite o njima kao ljudima je dan kada vaš posao počinje da propada.

5. Vole meritokratiju

Fenomenalni zaposleni u startapu mrze politiku. Mrze prikrivanje planova. Mrze “stari dobri momci” mreže.

Spremni su da uspeju na osnovu svojih postignuća – zato što veruju u sebe. I veruju u druge, takođe.

6. Više brinu o svojim kolegama nego o privilegijama

Ketering. Besplatne masaže. Raskošne žurke. Sve su ovo privilegije i super su ako ih imate. Ali, naboljim ljudima je više stalo oko toga sa kim rade nego oko privilegija koje dobijaju.

7. Instinktivno se fokusiraju na misiju kompanije

Sjajni startap zaposleni se usredsređuju se na osnovnu misiju kompanije. Kreiraju proizvode koje korisnici žele. Ispunjavaju potrebe korisnika. Pomažu drugim zaposlenima da uspeju.

Najbolji ljudi ne čekaju samo da prođe radno vreme. Oni iz njega cede najviše vrednosti što mogu kako bi dodatno doprineli misiji organizacije.

Ukoliko želite da pročitate ceo tekst, to možete uraditi i preko originalnog linka

***

Ako ste se možda prepoznali u ovim karakteristikama, nekoliko domaćih startapa traže nove članove – pogledajte ovde.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

utorak, 20. Januar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije