“Ne zanimaju me pare” — haker napravio sopstveni sistem za samovozeća kola, prodavaće ga za $1000

Čak i ako rešenje hakera Džordža Hoca zasnovano na Ubuntu sistemu ne načini od njega milijardera (kako se nada), ide ka tome da zauvek promeni tok razvoja samovozećih automobila i donese ih na naše puteve ranije nego što smo se nadali

Marija Gavrilov - 21. Decembar, 2015.

Prošle nedelje smo pisali o formiranju izdvojene kompanije iz Googleovog Aphabeta koja će se baviti izgradnjom samovozećih automobila i kako ovo utiče na industriju vozila, kao i na disruptivne kompanije, poput Ubera. Prema nekim očekivanjima do 2019. na putevima bi trebalo da se nađe 10 miliona samovozećih automobila, polovično ili potpuno automatizovanih, a jedno od najvećih ograničenja u njihovom širenju biće visoka cena.

Haker Džordž Hoc iz San Franciska pokazao je da je moguće izgraditi svoj samovozeći auto za mesec dana i samo $1000. On je svoju Acura ILX dopunio radarom zasnovanim na laserima i kamericama lociranim na retrovizoru, kao i kodom napravljenim za Ubuntu Linux sistem. Kontrolnu tablu načinio je od 21-inčnog tableta (što je veće od Teslinog 17-inčnog). Glavnu pregradu kod suvozačevog sedišta pretvorio je u komputacionu tablu sa mini PC-jem i GPS senzorima, a menjač je zamenio džojstikom. Ovo je veliki korak i za oblast veštačke inteligencije – ne bi li “naučio” kako ljudi voze, auto je morao da bude vožen deset sati pre sigurnog puštanja volana.

U detaljnijem intervjuu za Bloomberg, na osnovu kod smo formirali članak, Hoc najavljuje puštanje u prodaju set od šest kamerica sličnih onima na mobilnim telefonima koje se instaliraju na automobilu i komuniciraju sa softverom preko neuralne mreže – vrste samoukog mehanizma veštačke inteligencije koji uči na osnovu primera. Cena paketa koji vaš auto može da pretvori u samovozeće čudo biće $1000, što je 7 do 25 puta manje od procene cene novog samovozećeg automobila. Svojim rešenjem planira da uzburka najveće igrače na tržištu – prvo Mobileye, izraelsku kompaniju koja snabdeva Teslu, BMW, GM, Ford sa trenutnim rešenjima za asistenciju vozača.

Hoc je već poznat u hakerskom svetu: sa sedamnaest godina bio je prva osoba koja je uhakovala iPhone, a kasnije je rasklopio i zaštitne mehanizme PS3. Tada je na pitanje zašto je otvorio svoje rešenje besplatno rekao:

Zaista verujem da bi informacije trebalo da budu besplatne i trudim se da načinim metod što jednostavnijim, kako bi svi mogli da ga prate.

Iako u svom novom rešenju vidi milijarderski biznis, Hoc ostaje dosledan tome da novac stavlja u drugi plan.

Ne zanimaju me pare. Želim moć. Ne moć nad ljudima, već moć nad prirodom i sudbinom tehnologije. Samo želim da znam kako to sve funkcioniše.