Prodavati igru na Steamu iz Srbije? Lakše nego očekivano

Kako izgleda prodavati igru na Steamu? Da li je teško regulisati isplatu ako ste u Srbiji? Neka su od pitanja na koja odgovaramo na primeru igre Switchcars.

Marija Gavrilov - 15. Jul, 2016.

Prošlog meseca smo pisali o procesu pripremanja igre za Steam i prolazak Greenlighta. Nakon tog članka dobili smo pitanja o narednim koracima i kako izgleda prodavati igru na ovoj platformi.

Slobodan Stević je kreator igre Switchcars, koja je ranije ove godine puštena u prodaju na Steamu. Kako napominje, bilo je mnogo većih problema tokom developmenta nego tokom lansiranja — ako ste ikada kačili svoj album na Bandcampu ili igru na itch.io, kaže, uočićete sličnosti.

Ukupna priprema lansiranja Switchcarsa na Steamu trajala je oko dve nedelje — i to bez implementacije Steam API-ja, koji igra ne koristi, a koja bi oduzela više vremena.

Prolazak kroz Greenlight jedan je od prvih bitnijih koraka za lansiranje, nakon čega Steam od developera traži listu stvari koje valja obaviti, a većina je, po Slobodanovim rečima, vezana za PR:

stevic

Prirodno, većina tih stvari je vezana za prezentaciju igre, odnosno opise, screenshotove, videe i ostale PR elemente koje bi trebalo da do tog trenutka već imate gotove ako ste dotle gradili nekakvu online svest o igri. Tako da to samo po sebi ne oduzima previše vremena.

Steam potom ponovo mora da odobri vašu igru, što je u Slobodanovom slučaju trajalo dan-dva. Dizanje igre na Steam njemu je bio najloženiji deo:

stevic

Ovde mi je pomogao Nenad Ognjanović koji je to preuzeo na sebe u slobodno vreme. To je bio najsloženiji deo, i vrši se uz pomoć prilično fleksibilnih alata koji omogućavaju menadžment sadržaja, od kojih neki npr. mogu biti DLC, neki dostupni samo na određenom beta branchu i pre nego što igra postane public, i sl.

Istim alatima se kasnije vrši i apdejtovanje igre.

I, na kraju, finansijski podaci:

stevic

Za finansijske podatke ne treba više od pola sata da se popune, ako već imate pripremljenu firmu i račun u banci. U okviru toga se vrši i standardna prijava u američki poreski sistem.

Tu sam naišao na problem i nekoliko dana nisam mogao da otkrijem kog tipa je srpski d.o.o. u tom sistemu.

LLC ne postoji kao opcija, ali sam na kraju dobio pomoć od jednog poznatog izdavača, čiji mi je čovek zadužen za finansije rekao da se d.o.o. (odnosno foreign LLC) sa jednim vlasnikom u tom sistemu vodi kao Corporation, a sa više vlasnika kao Partnership. S tim na umu sam ga i prijavio.

Određivanje cene vršite sami, s tim da postoje sistemi koji pomažu da definišete cenu u drugim valutama ili onemogućavaju postavljanje nerazumnih cena.

Iako Slobodan ne može da iznosi sve podatke o procentu koji Steam uzima zbog potpisanog NDA, industrijski standard je da izdavač uzima do 30%. Zbog izostanka sporazuma o oporezivanju sa Amerikom, developeri poput Slobodana gube još 20% zarade.

stevic

Za svaku prodaju u Americi zadrzava se dodatnih 20% zarade koji idu američkom poreskom sistemu, budući da Amerika nema sporazum o duplom oporezivanju sa Srbijom. Slična količina se zadržava i za PDV za svaku prodaju u Evropskoj Uniji. Još uvek nisam siguran da li ću moći da povratim nešto od tih para na kraju fiskalne godine.

Jedan savet ako želite da zarađujete na Steamu? Zaposlite dobrog računovođu:

stevic

Do sada nije bilo znatnih problema vezanih za isplatu u Srbiju. Desi se da tu i tamo ponešto zaboli koliko je neefikasno rešeno od strane naše države ili banke, ali očekivao sam mnogo goru situaciju.

Imam računovođu koji mi je dosta pomogao u prvim danima otvaranja firme, i sada vodi gotovo sve u vezi s birokratijom, tako da sam trenutno prilično zadovoljan situacijom.

Kada uplata pristigne ponekad moram da potrošim oko pola sata da je proknjižim, ali od kuće, što to mi za sada ne predstavlja problem. Sve može da se uradi online, i u vezi sa primanjima i u vezi sa firmom uopšte.