Pokemon Go pravi 1.5 milion dolara dnevno — do “prekonoćnog” uspeha došli posle 10 godina rada

Pre stvaranja trenutno najpopularnije aplikacije, ekipa koja stoji iza Pokemona izučavala je zanat uz Google i, očigledno, naučila iz svojih neuspeha.

Marija Gavrilov - 14. Jul, 2016.

Danas ste ozbiljna odrasla osoba, a sutra po parku jurite Pokemone. Senzacija koja je prokrastinaciju podigla na novi nivo i čak navela CTO-a Amazona da ponudi pomoć zbog popularnosti koja je skrhala servere, sve je sem prekonoćnog uspeha. Kao što je i Angry Birds pokazao na svom primeru (uspešnu igru su kreirali tek iz pedeset i drugog puta) instant uspeh ne postoji.

Pokemon Go, kao što smo već pisali, izgradila je ekipa startapa Niantic, koji je izrastao u okviru Google-a. Upravo ovako blizak dodir sa gigantom, omogućio im je da izgrade igru koja ima visokokvalitetne mape i navigaciju.

CEO Niantica, Džon Henke prethodno je osnovao kompaniju Keyhole koju je Google kupio 2004. godine, pomogavši im da izgrade Google Earth i mape kakve poznajemo danas.

intervjuu za Mashable, Henke je izjavio da je ispravno mapiranje bilo ključno za izgradnju Pokemon Go-a:

Dosta nas je radilo na Google mapama i Google Earthu mnogo, mnogo godina, tako da nam je stalo do toga da mape budu dobre.

Njihova prethodna igra iz 2011. godine, Ingress, nije dostigla zapaženi uspeh, ali im jeste pomogla da izgrade bazu lokacija na kojima se danas mogu naći pokemoni, pokestopovi ili vežbaonica za sve koji žele da treniraju svoje pokemone.

Kako piše Mashable, izgradnjom ove mutliplayer igre koja se oslanjala na proširenu stvarnost, ekipa je izgradila početni skup lokacija koje su uključivale istorijske objekte, zgrade jedinstvene arhitekture i unikatne biznise, a potom su upitali svoje igrače da sugerišu mesta vredna posete:

Imali smo oko 15 miliona prijavljenih lokacija, a odobrili smo oko 5 miliona širom sveta.

Najpopularnije lokacije iz Ingressa postale su vežbaonice, a one rangirane kao druge najpopularnije su Pokestops.

Zapravo smo imali oko dve i po godine unošenja informacija o lokacijama koje ljudi smatraju podobnim za igranje Ingressa, tako da ima i prilično zabačenih mesta.

Henke je u intervjuu naglasio da je njemu i timu izuzetno bitno da uz zabavu, osiguraju i bezbednost igrača, kako niko ne bi stradao zbog Pokemona. Uz to se javlja i pitanje: kako se određuje kog Pokemona ćete pronaći gde? Henke kaže da ovo rade pomoću markera za određene površine:

Dodeljujemo vrednosti na osnovu toga da li u okolini ima vode — potočić, reka, jezero — da li su predeli zoološki vrtovi, parkovi ili neke druge vrste oznaka na mapi.

Uspeh Pokemon Go-a i dalje ne prestaje da oduševljava (i pomalo iznenađuje). Nije novost, ali valja spomenuti da igra zarađuje oko 1.6 miliona dolara dnevno, a samo u SAD preuzeta je više od 7 miliona puta. Tako nešto ne može da se stvori preko noći.