IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Od Dunje Lazić, menadžerke medija iz Toggla, stižu saveti o tome kako da napravite dobar proizvod, a onda i zadobijete značajan broj korisnika.
Ekstenziju Toggl Button napravili smo pre tri godine kako bi Toggl učinili pristupačnijim i bolje integrisanim sa ostalim alatima. Počeli smo skromno — reklamirali smo je samo našim korisnicima i integrisali je sa nekoliko značajnih alata za projektni menadžment. Do nedavno, samo jedan developer je radio puno radno vreme na Toggl Buttonu.
Danas, 135.000 ljudi nedeljno koristi Chrome ekstenziju uz više od 85 alata širom veba. Pogledajte listu alata sa kojima je Toggl Button integrisan.
Da, dobro ste pročitali. Od ukupno 135.000 korisnika, oko 85.000 njih je došlo do nas u poslednje dve godine. Za to vreme sam ulagala napore da obezbedim rast Toggl Buttona — ultimativne ekstenzije za praćenje vremena koje provedete sa vašim omiljenim veb alatima.
Naravno, ne mogu da vam obećam da ćete se brzo obogatiti ili postati uspešni preko noći. Sadržaju koji sledi možda će biti potrebne godine da se pokaže kao dobar ili loš. Ono što znam jeste — nama je uspelo i te kako.
Dakle, za početak, treba da napravite vrhunski proizvod. Zbog toga što znam da to nije lako istakla sam neke od najboljih praksi koje su pomogle Toggl-u da ostane na pravom putu.
Tajna Toggl Buttona leži u njegovoj jednostavnosti — on je tek UI ekstenzija koja dodaje tajmer na gomilu veb alata. Korisnici prolaze kroz jednostavan proces registracije, verifikuju odgovarajuće dozvole, i bum — spremni su da mere vreme provedeno bilo gde na vebu i samo jednim klikom unesu svoje zadatke iz različitih alata za projektni menadžment u Toggl. Toggl Button radi samo ono čemu je namenjen i ništa više. Lagan je i jednostavan za upotrebu.
U početku je to bio vrlo jednostavan test koji je trebalo da pokaže da li bi tako nešto moglo da radi. Toggl Button je bio samo ikonica u vrhu pregledača koja je pokretala tajmer na ulinkovanim veb stranicama. Nije bilo nikakvih podešavanja, nikakvih iskačućih prozora niti mogućnosti da se menjaju detalji unosa. Dugme je pokretalo delimično prikupljanje informacija, a ako ste želeli nešto više morali ste da odete na sajt. U trenutku kada smo imali solidan broj korisnika odlučili smo da preduzmemo sledeći korak. To je značilo uvođenje svih opcija koje ekstenzija ima danas. — Indrek Vandrik, originalni Toggl Button developer
Naši korisnici su stalno tražili integraciju, pa smo nakon nekoliko odluka vezanih za proizvod rešili da im pružimo upravo to kroz jednostavnu i laganu ekstenziju koja ih neće ometati u radu ni na koji način. Problem sa alatima za produktivnost jeste da postoji bezbroj željenih karakteristika i potencijalnih ažuriranja, ali treba da se fokusirate na problem koji rešavate i ne upadnete u zamku dodavanja opcija. Ponudite rešenje koje možete da isporučite na najbolji način i ne pretrpavajte svoje korisnike.
Uvek smo imali jasnu viziju o tome šta ekstenzija treba da radi — samo da prati vreme.
Opensource-vanje Chrome ekstenzije u startu nam je pomoglo da dođemo do developera i dosegnemo do onih koji bi radili na integraciji i promovisali je u svojim zajednicama. Ako bacite pogled na Toggl Button Github repozitorijum, videćete da ima 120 saradnika. Stvorili smo zajednicu developera bez koje ne bismo bili u mogućnosti da napravimo tako velik broj integracija. Takođe, to nam je omogućilo da postavimo izazove poput ovoga u kom su se developeri koji naprave nove integracije takmičili za nagrade.
Pozdrav za svih 120 neverovatnih ljudi koji su nam pomogli da napravimo proizvod kojim možemo da se hvalimo ✨
Integracije su veliki deo uspeha Toggl Button-a. Kao što sam prethodno pomenula, okupili smo zajednicu developera koja je razvila većinu od 85+ integracija. Ponekad su developeri aplikacije sami pravili integracije i to uglavnom oni koji su bili aktivni korisnici Toggl-a i pokušavali da izgrade nešto što bi odgovaralo njihovim potrebama.
Takođe, integracije imaju veliku zaslugu za akviziciju novih korisnika. Veliki broj korisnika se registruje na Toggl-u zahvaljujući partnerima kao što su Todoist, Habitica ili Teamweek.
Važno je da stalno poboljšavate vaš proizvod, uklanjate bagove kako se pojavljuju i doterujete ga gde je to moguće. Tokom godina, Buttonu smo dodali Idle Tracking, Pomodoro i Tracking Reminders. Sve ove opcije su se pokazale kao veoma popularne i pomogle rastu naše ekstenzije i održale zadovoljstvo korisnika.
Podrazumeva se da ne bi trebalo išta da razvijate pre nego što ispitate tržište i potvrdite opravdanost vaše ideje, što je još važnije kada izlazite u uzavrelo okruženje kakvo je ono Chrome store-a, gde je teško istaći se, gotovo nemoguće biti pronađen, a konkurencija je nemilosrdna. Kreirajte publiku i uverite se da imaju problem pre nego što im ponudite rešenje, postarajte se da imate mrežu ljudi spremnih da probaju vaš proizvod i daju vam povratnu informaciju.
Ukoliko već imate publiku, uverite se da je vaša nova ekstenzija srodna sa vašim postojećim proizvodom i da je relevantna za vašu bazu korisnika.
U našem slučaju to je bila postojeća Toggl korisnička baza. Ako već nemate publiku, evo saveta za promovisanje Chrome ekstenzije novim korisnicima.
Ovo je sedam tehnika kojima smo probali da promovišemo Chrome ekstenziju i stignemo od nula do 135.000 korisnika nedeljno.
Postoji nekoliko direktorijuma kojima možete da se obratite i zatražite da vaša ekstenzija bude uključena u njih. Ne zaboravite da napišete dobar opis, jasno navedete prednosti i prikažete opravdanost proizvoda — trenutno aktivni korisnici ili postojanje velike tržišne niše kako bi vas ljudi shvatili ozbiljno.
Iako neki direktorijumi poseduju obrazce za prijavljivanje, najbolje je da ih kontaktirate putem mejla. O „hladnim” mejlovima sam pisala ovde.
Prvo i pre svega, važno je istaći da je rangiranje na Chrome Web Store-u direktno uticalo na stabilan rast Toggl Buttona. Verovatno smo oko 40 odsto novih korisnika dobili tako što su nas otkrili tamo, iako nismo bili posebno istaknuti. Pretpostavljam da nismo dovoljno kul ?
Dakle, ovo je bio naš plan igre:
Naša trenutna rangiranja su:
#2 za time tracking
#2 za tracking time
#1 za productivity
#7 za pomodoro
Osnovno pravilo je: Ako je novinar pisao o vašoj niši + Chrome ekstenzijama — želeće da piše i o vama. Odličan način da dospete u medije je da nađete neku kolekciju preporučenih Chrome ekstenzija i zatražite da budete uključeni u nju. Evo primera mejla koji sam poslala kako bih obezbedila da priča o Toggl Buttonu bude pokrivena:
Možete da kreirate i čitavu PR strategiju za vašu ekstenziju i potražite novinare koji bi pokrili vašu priču.
Saznajte više o tome na mom besplatnom PR mejl kursu ?
Oko 30 odsto od naših instalacija dolazi preko e-mail marketinga usmerenog na naše trenutne korisnike. Objasnite benefite vaše ekstenzije, imajte jasno vidljiv poziv na akaciju (CTA ili Call-to-Action) i vaši korisnici će biti entuzijastični zbog vaše Chrome ekstenzije. To će vam takođe pomoći pri zadržavanju korisnika jer će ljudi proveravati svoje pregledače sa vašom blistavom ikonicom/logom u uglu svakih nekoliko minuta — dobitna kombinacija.
Evo primera masovne e-mail kampanje koju smo radili za Toggl Button.
Najbolje prakse za mejlove sa visokim stepenom pretvaranja posetilaca u mušterije su:
Tokom proteklih godina objavili smo mnogo blog postova ističući najbolje opcije Toggl Buttona, povećali prodaju Toggl Buttona kod postojećih korisnika i uvodili Toggl Button kao gostujući post u relevantne tekstove. Ovo nam je pomoglo da se predstavimo široj publici i dođemo do korisnika koji traže rešenja slična onom koje mi nudimo.
Ovo je primer blog posta s kojin smo najavili nove Toggl Button opcije — 5 Awesome Things Toggl Button Can Do To Improve Your Workflow.
Video sa potrebnim objašnjenima proizvoda je odličan za privlačenje vizuelnih tipova, ali i za prezentovanje opcija vaše ekstenzije i prednosti koje donosi korisniku.
Ovo je video koji smo napravili, jednostavan je i lak za razumevanje, baš kao i sama ekstenzija — Toggl Button — Using Chrome timer extension.
Ako činite vaše korisnike zadovoljnim i često komunicirate s njima, od njih možete očekivati pomoć u vidu preporuka od usta do usta, ali i bolje pozicioniranje na Chrome store-u.
Pobrinite se da odgovorite na svaku Chrome store recenziju — budite iskreni i otvoreni za kritike. Ako dobijate puno negativnih kritika, pristojno odgovaranje će zapravo umiriti ljude i naterati ih da razmisle dva puta pre nego što napišu negativnu recenziju. A ukoliko dobijate pozitivne povratne informacije i odgovorite, više ljudi će biti ohrabreno da ostavi pozitivne recenzije.
Na kraju, ovo je šablon koji smo koristili kako bismo dobili više od 800 novih recenzija dnevno:
Objavio/la članak.
sreda, 7. Jun, 2017.