Zašto (domaće) firme ne stavljaju iznos plate u oglas?

Zašto (domaće) firme ne stavljaju iznos plate u oglas?

avatar

Imali smo skoro jednu priču ovde iz globalne perspektive, a naišla sam sad i na jednu domaću mini anketu na Linkedin-u, a vidim da i Recrooit kreće u promociju toga, pa bih rekla da je tema relevantna :)

Šta firme gube ako ne stave barem opseg plate za poziciju u oglas? Zašto to ne rade? Nije li to način na koji se štedi vreme i sebi i ljudima, način za izgradnju poverenja i privlačenje najboljih?

Nadam se da nije ključni deo odgovora u nadi da se što manje plati osoba :)

7

DISKUSIJA

Postoji nekoliko dimenzija koje su vezane za domaće tržište: 

1. Tržišna, veruju da ih otkrivanje plata čini ranjivim u odnosu na konkurenciju. Na domaćem tržištu je ovo apsurdno, jer talenti međusobno komuniciraju i imaju odličan pregled tržišta. 

2. Nestruktuirane plate, velike razlike u budžetima za plate između zaposlenih i novozaposlenih, ili usled razlike u tehnologijama. 

3. Prostor za pregovaranje, odnosno zapošljavanje ispod predviđenog budžeta, ali to ih kasnije dovodi u situaciju iz 2. stavke. 

Zanimljivo je da se većina HR stručnjaka slaže da plate treba da budu transparentne, i znaju da bi im to uveliko olakšalo posao, tako da prakse sakrivanja budžeta potiču od najvišeg menadžmenta. 

Sa druge strane, postoji bezbroj razloga zbog kojih kompanije treba što pre da krenu da komuniciraju opseg plata, pre svega zbog bolje konverzije (više kandidata) i zato što će ljudi ceniti transparentnost. 

4

Vidi još komentara u ovoj diskusiji i pridruži se

Neregistrovani korisnici mogu videti samo jedan komentar — registracija je besplatna i može da traje i samo 10s putem Linkedina. Na ovom postu su učestvovali:

ULOGUJ SE I DODAJ KOMENTAR


Registruj ili prijavi.

VIDI POPULARNE POSTOVE


0
3
avatar Stefan pre 3 dana
3
6
avatar Igor pre 47 dana
1
0
avatar Stefan pre 2 dana
1
0
avatar Nikola pre 2 dana