Čest izazov u razumevanju zahteva biznisa prema “tehnici” jesu konfliktne informacije koje dolaze od stakeholdera – razlike u rokovima/hitnosti, feature-ima, do toga da li neka funkcionalnost uopšte treba da postoji.
Ovo je čest problem pogotovo u velikim sistemima i zamka da se PM nađe u nebranom grožđu kad je prioritizacija u pitanju.
Kako se snaći u ovakvim situacijama?
1. držati oči širom otvorene i na vreme primetiti da postoji neusklađenost u prioritizaciji među donosiocima odluka
2. što pre izneti primećenu diskrepancu svim bitnim stranama (uz PM lanac, samim stakeholderima)
2. “naterati” donosioce odluka da ispeglaju to stanje što pre i spuste informaciju do vas, kako ne bi došlo do gubljenja vremena i odlaganja rada na nečemu
3. eskalirati ukoliko ne uspostave dogovor za vreme koje im je zadato – PM ovde ima puno pravo da požuruje i problematizuje ovo stanje, jer je krajnja odgovornost upravo na njemu kada je isporuka u pitanju i ne treba se ustručavati zbog moguće percepcije “upiranja prstom” i sl.
Senior PM mora biti kohezivni faktor između donosilaca odluka jer samo kao takav može uočiti neefikasnosti koje dovode do sporije isporuke ili loše prioritizacije.
Da, ovo definitivno važi za veće kompanije, sa dužom vertikalom donosioca oduka (koje nisu prepuštene timu). Potpuno se slažem da je potrebno primetiti da dolazi do raskoraka i to istaći.
ALI, treba birati kad, kako i kome to istaći. Kao i za razgovor sa bilo kim iz tima važno je voditi računa o načinu - pohvala javno, kritika 1 na 1.
Sigurno kao PM imate i vi stav o tome šta bi trebalo u konkretnoj situaciji raditi, najverovatnije na osnovu konkretnih podataka, istraživanja, intervjua...
Tako da preostaje razgovor sa stranom s kojom se ne slažemo, gde je potrebno jasno, argumentovano i uvek iz ugla koristi za biznis izložiti činjenice. Tu sad do izražaja dolaze i soft skills, kao nešto što definitivno može da pomogne u ovakvim situacijama. Ali najpre jasna argumentacija.
Ne škodi ni razgovor sa stranom s kojom se slažemo, jer se može malo uticati na razumevanje i omekšavanje odnosa.
Tako da, da, slažem se s navedenim da je potrebno i primetiti i istaći, ali da je jako osetljivo i da je zato mnogo važan i način.
Neregistrovani korisnici mogu videti samo jedan komentar — registracija je besplatna i može da traje i samo 10s putem Linkedina. Na ovom postu su još učestvovali: