Preporuke za oporavak od burnouta

Preporuke za oporavak od burnouta

avatar
Anonimno
✶ pre 148 dana ✚ pre 152 dana

Niz godina sam na poziciji sa puno odgovornosti, kako za isporučivanje koda tako i za menadžovanje ljudi. Posao je lep i ispunjujuć i premašio mi je očekivanja ali se već godinu dana ne osećam najbolje. Korona je imala dobar uticaj na biznis, manje dobar uticaj na dinamiku u firmi i moje zadovoljstvo. Suštinski se dobro nosim ali ali se osećam isceđeno, fali mi energije i želje i mislim da je otkaz najbolje rešenje i za mene i za ostale.

Stvar koje se plašim je to da ne povratim energiju i želju za napretkom. Očigledno rešenje je odmor, možda i nekoliko meseci, ali se plašim da se ništa neće promeniti ako samo gledam u prazno. Rad me ispunjava i  želeo bih da mogu da se vratim u taj mod...

Hvala unapred za iskustva i savete.

9

DISKUSIJA

Kao višestruki šampion u kategoriji burnout, nemam baš prost odgovor na ovo pitanje ali se nadam da neki od ovih saveta mogu pomoći:

- Burnout je posledica fizičnog zamora i psihičkog stresa, koji je najverovatnije uzrokovan trenutnim poslom i odnosima koje imaš na istom. Obično najbolja stvar koju možeš da uradiš je da promeniš okruženje, odnosno posao jer samim tim dobijaš novu energiju, novi početak i priliku da ispraviš neke greške koje sada praviš.

- Burnout se često ponavlja zbog našeg odnosa prema poslu, bilo da je to prevelika posvećenost ili težnja konfliktima. I jedno i drugo posle nekog vremena se obiju o glavu. Zbog toga se burnout često ponavalja i promena posla je tu samo da zamaskira ozbiljniji lični problem.

- Za bilo kakav tip napora potrebno je biti zdrav, tako da bih posebnu pažnju obratio na zdravlje jer telo koje je umorno i u bolovima manje trpi poslovne izazove. Pripazi na hranu i kilažu, i jedno i drugo dosta utiče na to kako se mentalno osećaš i bitnije kako spavaš. Dugoročna neispavanost, sa druge strane, značajno smanjuje produktivnost ali i prag tolerancije što dovodi da se dovedeš u takozvani "death spiral" i brzo potoneš u istom. Razvij zdrave navike spavanja. Ako možeš spavaj u mraku, u sobi u kojoj nema puno buke i u krevetu koji odgovara tvom tipu spavanja. Pij dosta vode. Vežbaj ako imaš vremena jer fizički zamor pomaže boljem spavanju.

- Ne treba se stideti da odeš kod terapeuta i pričaš o ovome. Psihičko zdravlje je jednako bitno (ako ne i bitnije u našoj industriji) nego fizičko, stoga posveti se istom. Pričaj sa drugima. Meditiraj ako ti to radi posao i ili čitaj knjige (eskapizam), oboje će ti pomoći da se izmestiš iz trenutke realnosti.

8

Vidi još komentara u ovoj diskusiji i pridruži se

Neregistrovani korisnici mogu videti samo jedan komentar — registracija je besplatna i može da traje i samo 10s putem Linkedina. Na ovom postu su učestvovali:

ULOGUJ SE I DODAJ KOMENTAR


Registruj ili prijavi.

VIDI POPULARNE POSTOVE


1
avatar Vukašin pre 13 sati
avatar Bojan pre 13 sati
1
avatar Stefan pre 16 sati
2
1
avatar Aleksandar pre 3 dana
1
avatar Nevenka juče
1
avatar Ivana pre 2 dana
avatar Ana pre 3 dana
2
avatar Edin pre 3 dana
1
avatar Teodora pre 3 dana
3
1
avatar Nikola pre 4 dana