Kako sam za 30 dana došao do 37K pratilaca na TikToku?

Kako sam za 30 dana došao do 37K pratilaca na TikToku?

avatar

Dok mi se priviđa Petar Vasić s izrazom lica "jesam ti rekao", pokušavam da smislim šta bi zapravo bio najbolji odgovor na pitanje koje sam dao u naslovu i koje stalno čujem. Znam samo da sam od čoveka koji je dva puta brisao aplikaciju jer mu je bila konfuzna, postao lik kome su na događajima prilazili jer me znaju s TikToka.

Bilo je dosta ljudi koji su mi rekli kako treba da snimam za TikTok i imali su različite ideje šta ja tu treba da radim. Međutim, kako nemam talenta za pevanje, ne umem da snimam duhovite skečeve, a u skladu s mojom željenom karijerom ne ide da polu go lipsinkujem, uz to nisam ni neki stručnjak u zanimljivim oblastima, nisam uopšte imao pojma šta bi ja to mogao da snimam.

Počeo sam da pričam o diskriminaciji žena u poslovnom okruženju. To je nešto o čemu sam često pisao, znam dosta podataka i imam vrlo jasno izgrađen stav. To jeste privlačilo ljude, ali ništa epohalno. Više je privuklo mizogine budale.

Od slučajnog videa o kondomima do oktrića sadržaja?

Onda, sasvim slučajnu tokom kupovine u drogeriji ugledam Durex XL kondome, što je bio epohalno otkriće, jer sam se pitao kada će to doći u Srbiju, aman. Odlučim ja da snimim video o tome i okačim na TikTok. Pregledi i komentari su počeli da pršte, a onda su krenula pitanja.

Taj video ima 40K pregleda, što je u tom trenutku bilo ogromno, a sada gotovo zanemarljivo pliva među 12 miliona ukupnih pregleda na svim snimcima. Kada god pričam ove brojke, oduševim se, ne time koliki sam ja car, nego koliko je zapravo TikTok moćan.

Odlučio sam da snimim još dva videa o tome kako se biraju kondomi i po čemu se razlikuju. Onda shvatim da sam ja vršnjački edukator za reproduktivno zdravlje. Da imam sertifikat ministartva i da sam održao na desetine predavanja po srednjim školama o polno prenosivim infekcijama i reproduktivnom zdravlju.

Shvatim da ukoliko sam svestan toga da tinejdžerima fali sekusalno obrazovanje, a naša populistička vlast neće da ga uvede, kako bi se dodvorila primitivnom razmišljanju koje je glasa, postoji nešto što ja mogu da učinim. Društvene mreže su  mesto na kome tinejdžeri možda ne provode više sati negu u školi (u kom god obliku bila), ali im je tu pažnja pojačana.

Interakcija s pratiocima

Pritom, mogu da pitaju sve što ih zanima, mogu to da urade i anonimno, ako se stide, pritom vide osobu koja o svemu tome opušteno govori. Koliko je zapravo sve to o čemu pričam potrebno shvatio sam kada mi je drugarica otkrila kako da pročitam poruke koje mi ljudi šalju. Za tri dana je stiglo više od 100 poruka.

Takođe, pitanja su bila i u komentarima i u Q&A sekciji, a onda su ljudi počeli da me pronalaze i na Instagramu i da mi tamo pišu. Tada sam odlučio da otvorim Instagram koji će se baviti samo seksualnom edukacijom, kako bi moj profil služio meni kao ličnosti (zanemarite što zvučim kao ministar policije). Razlog je bio taj što na TikTiku ne postoje audio poruke, a to ubrzava odgovaranje.

Pitanja koja su javno postavljena i o kojima nisam imao snimljen video, bila su tema za svaki naredni. Zapravo, više od 90 odsto mog sadržaja se sastoji u odgovaranju na pitanja.

Od ljubavi...

Ona sam počeo da dobijam poruke lekara i ostalih ljudi iz te struke koji su me pohvalili za to što radim, što mi je bila velika satisfakcija. U suštini ja sam novinar, moj posao je da javnosti prezentujem relevantne i tačne informacije. Sve što snimam i o čemu govorim proveravam, tako da mi je podrška i potvrda medicinara jako značila.

Potom je sam video da me je nekoliko ljudi koje pratim i volim na TikToku zapratilo (praštajte ovom gramatičkom puritancu, da ne kažem nacisti, upotrebu ove reči). Zaista, super osećaj. Da se ne lažemo, društvene mreže su tu da nam hrane ego, a TikTok to savršeno radi.

... do mržnje

Naravno, ima negativnoh komentara, ali kada imaš iskustvo rada u kol centru i iskustvo kao novinar na jednom od najčitanijih portala, koji je za potrebe priloga gradom šetao u suknji, onda stvarno oguglaš na sve. Imam i video o tome kako da se ne obazirete na negativne komentare.

Sada ste vidi pročitali ovaj trktat o mom samooduševljenu, ali i dalje nema odgovora na to kako sam postigao. Zapravo samo sam odgovarao na sve što me ljudi pitaju. Za 24 sata sam snimio oko 20 videa. Bio je to rekord i ne znam kako sam uspeo. To je bilo negde na početku i to se TikToku očigledno svidelo, čim me je toliko gurao.

Kao novinar znam da list prodaje seks, krv i znoj, to je i sam Pulicer tražio od svojih novinara. Pogađate da je video u kome postoje sve tri stvari najgledaniji, a naslov mu je "Seks tokom menstruacije", koji ima više od 850.000 pregleda, a odmah za njim je onaj o "probijanju" himena". Da vam ne listam sada ovde sadržaj i brojke, sve je to dostupno.

Zašto mislim da je uspelo?

No, mislim da su obe reči u kovanici "seksualna edukacija" doprinele vidljivosti sadržaja. Ukoliko pogledate TikTik, najgledaniji profili nude zabavan ili edukativan sadržaj. Takođe, najgledaniji profili imaju interakciju s publikom, uslovno rečeno orgovaraju na želje publike. Ukoliko nekolikiko ljudi postavi pitanje, pomnoži to s najmanje hiljadu, jer toliko je onih koji odgovor očekuju, ali nisu imali vremena ili hrabrosti da pitanju.

Kakav god sadržaj da kreirate, na osnovu mog uvida, uvek je dobro da se držite određene teme. Kako često u svojoj emisiji ponajvlja jedan od magova advertajzinga Ivan Stanković, brend je obećanje koje se iznova ispunjava.

To ne znači da povremeno ne možete da imate neke izlete, ali poznato je da se sporendi proizvodu u okviru brenda prave tako da budu u službi nosećeg prenda, odnosno da mu pojačaju marketing, jer kola s kafom nije ono što očekujem od pića koje je "promenilo" odelo Deda Mrazu.

Takođe, većina profila jeste najviše narasla tokom odustva fizičkih kontakata, ali to ne znači da sada ne možete da krenete da pravite sadržaj. Važno je da krenete i pokušavate i polako ćete pronaći ono što je i vama i publici zanimljivo. Zapvravo, vrlo liči na startap pristup, a i kriva rasta tako izgleda. Evo tek sada sam shvatio da vam kao kreatorima TikTok može tako brzo i jeftino da pokaže da ono što piše u knjigama o startapima nije buka teorija.

Zaključak je, snimaj, čitaj, osluškuj, snimaj, odgovaraj. Ispunjavanje želja ne znači gubljenje sopstvenogg indentiteta, baš suprotno, to pomaže da otkriješ znanja, veštine i talente koje se drugima sviđaju. No, da se ne bi ovo od lične ispovesti, preko lekcija i malo teorije pretvorilo u motivacioni govor lajfkoučeva, ovde ću staviti tačku. Ako imate neko pitanje, vidimo se na TikToku.

3

ULOGUJ SE I DODAJ KOMENTAR


Registruj ili prijavi.

VIDI POPULARNE POSTOVE


avatar Vukašin pre 7 sati
1
avatar Nikola pre 12 sati
avatar Nikola pre 11 sati
1
avatar Nikola pre 15 sati
1
2
avatar Nikola pre 4 dana
1
1
avatar Jovana pre 17 sati
avatar Nikola pre 17 sati
1
1
avatar Nikola pre 15 dana
1
avatar Nikola pre 4 dana
1
avatar Aleksandar pre 4 dana