Da li je nužno da "sign in" opcija kod aplikacija mora da se traži lupom?
Prijavi se za program Challenge Labs 2021 👉

Da li je nužno da “sign in” opcija kod aplikacija mora da se traži lupom?

avatar
Bojan
✶ pre 29 dana ✚ pre 30 dana
Web Developer at Startit

Kao da sve češće primećujem na aplikacijama koje koristim, kada se ponovo logujem u njih, da moram aktivan napor da unesem da pronađem dugme za login. Pretpostavljam da se prioritet daje akviziciji novih korisnika ali zar nije neka vrednost i u retenciji, tako što nećeš iritirati ljude koji te već koriste?

Jedan od primera https://startit.rs/media/pinterest-1.jpg

7

DISKUSIJA

Kada kažeš aplikacijama, pretpostaviću SaaS koji je web based i čiji primarni kanal distribucije je website koji te dalje primarno usmerava na korišćenje web aplikacije kroz browser i čiji token ističe češće nego aplikacijama na telefonu zbog sigurnosnih razloga.
Ista stvar te ne iritira na mobilnom telefonu jer login tokeni ističu nikad ili retko, često posle nadogradnje na noviju verziju koja je nešto slomila.

Ako pogledaš više retention analiza po kohortu (pod pretpostavkom da ti neko da uvid u te podatke i ko ima high traffic SaaS website), videćeš da je za web based SaaS tipično da preko 80% first-time saobraćaja se ne vrati sutra. Ova astronomska cifra je za organsku akviziciju.

Za plaćenu akviziciju cifre su još gore. Horor zar ne?

Misliš da ćeš da pobediš ovu surovu statističku činjenicu o dinamici ponašanja internet korisnika? Samo ćeš razbesneti onoga čije si pare spalio na PPC kampanje koje su donele jedno veliko ništa ako tvoj landing page ima više od jednog cilja.

Nakon što se suočiš sa ovom surovom istinom, nasilno shvataš da su ekonomski faktori akvizicije prioritet.

Pretpostavimo da uspešan prolazak kroz funel zahteva nekoliko nivoa preskakanja potencijalnih tačaka churn-a:



1) PPC, SEO ili generalni paid - tretiram ih kao isti team zato što rade na istoj stepenici funnela. Njihov zadatak je da donesu saobraćaj na sajt.

2) Website team - oni dizajniraju landing stranice, biraju šta se gde nalazi pišu copy itd.

3) Ekipa koja pravi softverski proizvod (inženjering) i product (koja vodi računa da se razvija u dobrom pravcu)



Kada se prođu ove tri tačke, dođemo do kupovine.



Niti jedna od ovih ekipe želi da bude vlasnik churn tačke gde saobraćaj ili korišćenje otpada.



Ekipa sa broja 2 (o kojem pričamo u ovoj temi) nema interes da pomaže ekipi sa broja 3 ako to njih pravi da izgledaju loše. Njihov posao je da preko njihove imovine (oblasti odgovornosti tj sajta) zainteresovano pređe što više nove akvizicije i onda postaje jasno da jedini cilj svakog landing page-a jeste da taj posetilac što izvesnije pređe na sledeći korak i time tim 2 prebaci vruć krompir timu koji je dublji u funnel-u.



Rutina login-a se lako savlada i learning curve za to je trivijalan - low cost.
Plaćeni klik ili gomila SEO posla koji rezultira bounce-om zbog neoptimizovanosti stranice ka cilju registracije - high cost.



U glavi tima koji radi website jeste sledeće: Počni opsesivno da optimizuješ stranicu tako da što više povećavaš šanse da neko ostavi email adresu ili se registruje (ili šta je već cilj). Neka se product ekipa snađe dalje - njihov problem.

Ono što je noćna mora jesu retention brojke.

Gde je tačno login dugme je nikakav problem u širem ekonomskom smislu SaaS biznisa.

6

Vidi još komentara u ovoj diskusiji i pridruži se

Neregistrovani korisnici mogu videti samo jedan komentar — registracija je besplatna i može da traje i samo 10s putem Linkedina. Na ovom postu su učestvovali:

ULOGUJ SE I DODAJ KOMENTAR


Registruj ili prijavi.

VIDI POPULARNE POSTOVE


2
0
avatar Nikola pre 7 dana
2
2
avatar Aleksandar pre 10 dana
3
7
avatar Aleksandar pre 6 dana
4
1
avatar Anonimno pre 8 sati
2
0
avatar Stefan pre 5 dana
0
0
avatar Nikola pre 4 dana