Apple uveo srpski pozivni broj — Da li je ovo prvi korak da dobijemo AppStore?

Srbija je među 5 zemalja koje Apple ne prepoznaje, ali izgleda da je napravljen prvi korak ka njenom prepoznavanju.

Nevenka Rangelov - 25. Avgust, 2017.

Apple, deveta najveća kompanija na svetu, poznata je u lokalnoj zajednici što skoro da ne prepoznaje Srbiju. Ne samo da nemamo svoj AppStore za aplikacije, već je do skora bilo nemoguće uneti Srbiju kao zemlju življenja, pozivne brojeve za svoje telefone itd.

Međutim, izgleda da nam se odnos menja. Apple je skoro uveo dvofaktorsku autentifikaciju pomoću broja telefona, koja je za domaće korisnike bila nemoguća. Ali, više nije:

Za sada ostaje na tome, jer srpskog AppStore-a još uvek nema, ali može biti pozitivan signal.

Tri ključna problema

Kao što i uvodni pasus govori, u Apple univerzumu Srbije nema, iako se iPhone ovde zvanično prodaje već 2 godine. S obzirom da se radi o jednoj od najvećih kompanija na svetu, ovo nije nevažna stvar.

Registracija domaćih programera — Naime, da bi domaći programeri i IT kompanije koji svoje aplikacije prodaju Apple korisnicima širom sveta imali sve usluge, moraju se registrovati u nekoj drugoj zemlji. Trenutno mogu bez problema da monetizuju te aplikacije, ali im je izazov kada domaći developeri plaćaju nešto Apple-u, poput karata za konferencije i sl.

U tim situacijama, domaći developeri moraju da zovu kontakt centar, koji im tom prilikom promeni lokaciju na neku komšijsku zemlju i onda je sve ok.

Nepostojanje Srbije za autentifikaciju — ne možete registrovati svoj broj telefona, adresu, karticu i sl.

Nepostojanje lokalne AppStore prodavnice je problem na strani tražnje i monetizacije lokalno orijentisanih aplikacija. Ovo otežava korišćenje od strane korisnika (jer nije baš intuitivno da prilikom unosa svojih detalja za plaćanje treba da unesu drugu zemlju, pogotovo sa stanjem trenutnog nepoverenja populacije u internet plaćanja i sl.) i smanjuje inicijativu za kreiranje lokalizovanih aplikacija.

Međutim, i on se može lako uvezati i sa razrađivanjem domaćeg tržišta onlajn kupovine, čemu je Apple doprineo u mnogim drugim zemljama.