5 glavnih tačaka najvažnije prezentacije o ovogodišnjim tehnološkim trendovima

U izveštaju koji je predstavila investitorka Meri Miker o prodoru interneta, mobilnih aplikacija, novoj dominantnoj generaciji i menjanju ljudi

Marija Gavrilov - 29. Maj, 2015.

PowerPoint prezentacije investitorke Meri Miker su poput jevanđelja za tehnološku zajednicu. Njen Internet Trends Report na 197 slajdova predstavlja viziju i stanje sveta tehnologije u ovoj godini.

Izveštaj najbolje opisuje izjava Bilija Bosvorta, CEO DataStax: „Kada za deset godina budemo posmatrali kako se ova era razvijala, bićemo iznenađeni količinom odluka koje smo donosili neinformisani.“

Razbijamo za vas najzanimljivije trendove:

Platformu po platformu, internet menja sve(t)

Internet u najvećoj meri menja potrošački i biznis sektor, dok sektori koji stavljaju pred prosečne preduzetnike/ce više regulativnih mera, ovo ne osećaju u toj srazmeri. Tako da obrazovanje, zdravstvo i državna uprava ostaju najmanje zahvaćeni inovacijama.

Internet kompanije na samom vrhu industrije su platforme, na kojima treća lica, diveloperi i trgovci, učestvuju u izgradnji vrednosti i umrežavanju. Top 5 su dobro poznati: Apple, Google, Alibaba, Facebook i Amazon. U odnosu na dvadesetogodišnje promene, tržišna kapitalizacija top 15 kompanija podigla se sa milijarderske cifre na trilionsku vrednost, a primetna je dominacija SAD i Kine.

39% svetske populacije je onlajn. Informacije i komunikacija na daljinu zahvataju čak 21% sveta izvan Evrope, Amerike, Kine i ostatka Azije, a ovaj trend će se nastaviti ka još većem broju zemalja u razvoju, otvarajući vrata za nepredvidive promene u ovim društvima.

meeker 1

Rast mobilnih korisnika jak, ali usporava

Ako koristite smartphone, nalazite se među 40% globalne populacije korisnika. Pre deset godina, tržište korisnika mobilnih telefona činilo je tek 1% ukupne populacije razvijenog sveta, dok je danas obuhvaćeno 73% svetske populacije. Samo pre tri godine provodili smo manje od sat vremena dnevno na smartphoneovima. Danas multimedijalni sadržaji vladaju našim ekranima, a video sadržaji čine čak 55% mobilnih podataka (rast od 52% iz 2014).

Brzina rasta korisnika smart telefona se smanjuje – od 65% u 2012. na 23% prošle godine. Među zemljama u rastu korisnika vode Indija, Kina i Brazil.

Vizija Meri Miker je da se aplikacije za razmenjivanje poruka pretvaraju u centre za komunikaciju, delom i zato što broj korisnika u zemljama u razvoju raste, a ti korisnici se prvo suočavaju sa mesindžerima. Najčešće korišćeni su Facebook, WhatsApp i Facebook Messanger, dok je po broju sesija vodeći koreanski KakaoTalk.

meeker 2

Vertikala je zakon

Korisnici Snapchata reklame u vertikali odgledaju u celosti čak 9x češće nego u horizontalnom položaju. Ovaj podatak posebno je bitan kreatorima reklama, koji će ubuduće usredsrediti na razvijanje kadrova u krupnom planu, umesto udaljenih snimaka.

Tzv. milenijumska generacija, koja obuhvata populaciju između 18 i 34 godine, svoje pametne telefone ne ispušta iz vida, a 44% korisnika iz ove grupe napravi barem jednu fotografiju ili video dnevno. Vizuelno prisustvo na netu je od izuzetne važnosti, bilo da se radi o fotografijama, mapiranju kretanja, igranju igrica ili praćenju događaja uživo preko telefona.

meeker 3

Svet iz ptičijeg ugla za sve

Nije novost da će komercijalna upotreba dronova ove godine doživeti nezabeleženi uspon, zamenjujući helikoptere, avione, satelite i ljude u nekim poslovima. Industrija za ove letelice je u konstantnom rastu, a ove godine doživljava skok od 167%.

Ono što se pokazalo kao najveća prepreka u upotrebi dronova za komercijalne potrebe do sada su bile zakonske regulative, te je Mikerova rangirala SAD kao manje prijateljski nastrojenu u odnosu na Francusku, Britaniju, Kanadu, Australiju i Japan.

meeker 4

Menja se tehnologija, a menjaju se i ljudi

Milenijumska generacija koje je odrasla uz internet čini najveći procenat radne snage po prvi put u istoriji SAD.  Ova grupa ljudi ima nešto drugačije zahteve i ubeđenja od Gen X i bejbi bumersa. Između ostalog, milenijumci veruju da bi trebalo da dobiju ono što žele kada žele, što daje vetar u leđa onlajn platformama druge generacije i onlajn prodajnim mestima. Airbnb, Amazon, Etsy, Lyft, samo su neki od poznatijih servisa koji učestvuju u pomeranju granica mobilnih usluga.

Zanimljivo je i to da mnogi koriste servise poput Airbnba i Lyfta da ostvare dopunske prihode, što kreira sve veću fleksibilnost u pristupanju tržištu rada. Prosečni Airbnb domaćini u Njujorku na godišnjem nivou zarade oko 7.700 dolara, a čak 72% njih zavisi od ovih prihoda kako bi isplatili sopstvenu kiriju ili hipoteku.

Internet je uneo neverovatne promene u mogućnosti dolaženja do poslova bilo gde u svetu, a milenijumci, kojima frilens poslovi nisu strani, to najbolje i znaju. 31% ispitanika je potvrdilo da može naći onlajn posao za manje od 24h.

meeker 5
I za kraj — one koje zanima, evo je i kompletna prezentacija (ali budite upozoreni, 200 slajdova je u pitanju :))

2015 Internet Trends Report from Kleiner Perkins Caufield & Byers