Velike promene na tržištu servisa za dostavu hrane — Tri akvizicije u jednoj nedelji

Stvari se zahuktavaju na tržištu servisa za dostavu hrane. Delivery Hero je otkupio Foodpandu, a zatim prodao britanski servis Hungryhouse kompaniji Just Eat.

Nevenka Rangelov - 17. Decembar, 2016.

U samo nekoliko dana, dogodile su se bitne promene na tržištu servisa za dostavu hrane. Delivery Hero je otkupio konkurentsku kompaniju Foodpanda, a zatim prodao svoj britanski servis Hungryhouse kompaniji Just Eat koja je još jedan u nizu jakih igrača na ovom tržištu.

Akvizicija Foodpande

Delivery Hero otkupio je konkurentsku kompaniju Foodpanda što je značajan korak koji će im povećati vrednost neposredno pred izlazak na berzu.

Oba startapa su finansijski podržana od strane nemačke e-commerce kompanije Rocket Internet, koja je prošle godine investirala 800 miliona evra u Delivery Hero, a vlasnik je i 49,1% akcija Foodpande. Time su ove dve kompanije stavljene u prilično čudan odnos, tako da već neko vreme nisu bile pravi konkurenti.

U Delivery Hero-u kažu da će akvizicija biti finansirana prodajom akcija kompanije sadašnjim akcionarima Foodpande, tako da će udeo Rocket Interneta skočiti sa 1,1% na 37,7%. Ipak nakon vesti o prodaji Hungryhouse-a za sumu od 250 miliona dolara, deluje da će i taj novac jednim delom finansirati kupovinu Foodpande.

Foodpanda će nastaviti rad pod vođstvom istog tima, ali će se u narednim mesecima raditi na tome da se timovi ove dve kompanije približe.

Servis Foodpanda već neko vreme loše performira, posebno u Aziji koja im je bila jedno od glavnih tržišta. Prošle godine su zatvorili usluge u Indoneziji, a nedavno je objavljeno i da će ruski servis za dostavu hrane Delivery Club, koji je u vlasništvu Foodpande biti prodat ruskoj kompaniji Mail.ru u čijem vlasništvu je i najpopularnija društvena mreža u Rusiji — VKontakte.

Foodpanda u proseku ostvaruje oko 2 miliona porudžbina mesečno, što je dosta manje u poređenju sa 18 miliona koje mesečno ostvari Delivery Hero.

Nakon akvizicije, Delivery Hero će svoju uslugu nuditi u 47 zemalja, uključujući i zemlje Azije, istočne Evrope i severne Afrike koje “preuzima” od Foodpande.

Da podsetimo, Foodpanda je pre dve godine otkupila domaći servis za dostavu hrane, Donesi.com.

Just Eat

Londonska kompanija Just Eat je samo pet dana nakon što smo saznali za akviziciju Foodpande, objavila da kupuje servis Hungryhouse koji će im otvoriti vrata za domaće (britansko) tržište.

Pored toga, Just Eat je za sumu od 83 miliona dolara preuzeo i kanadski servis SkipTheDishes tako da će od sada poslovati i na teritoriji Kanade.
Već zakuvana situacija na ovom tržištu dodatno će se zakomplikovati ulaskom novih igrača — Deliveroo-a, Uber Eatsa i Amazona. Kada je u pitanju Evropa, treba pomenuti i Takeaway.com, što znači bar 6 velikih food delivery kompanija na teritoriji Evrope. Sve ukazuje na to da će dalji razvoj ovog tržišta tek postati zanimljiv.