Trka do samovozećih kola — Volkswagen uložio 300 miliona, Toyota u krevetu sa Uberom

Ove srede desila su se dva partnerstva tradicionalnih proizvođača automobila sa tehnološkim ridesharing kompanijama.

Zoja Kukić - 25. Maj, 2016.

Volkswagen je investirao 300 miliona u ridesharing startap Gett, a Uber je potvrdio stratešku investiciju i dogovor o lizingu automobila sa Tojotom.

uberToyota je svetski lider u automotivnoj industriji i njihova vozila su među najpopularnijim Uber vozilima širom sveta. Ponosni smo na partnerstvo sa njima na više načina, uključujući i širenje našeg programa finansiranja vozila.

Detalji partnerstva Ubera i Toyote nisu poznati, ali kako stoji u saopštenju auto-kompanije, zainteresovani su za istraživanje budućnosti transporta sa Uberom. Dve kompanije su potpisale sporazum o saradnji koji će početi sa testiranjima u zemljama u kojima trenutno koncept ridesharing raste i razmatraće zajedno različite faktore — regulativu, poslovne uslove i potrebe korisnika.

Volkswagen, najuspešniji evropski proizvođač automobila, deluje da je “zakasnio na žurku”, pa je morao da se poveže sa dosta slabijim partnerom. Gett, u koji su investirali, procenjen je na približno 2 milijarde evra, za razliku od konkurenata u istoj industriji, Ubera kome je valuacija 68 ili Didija iz Kine sa 26 milijardi procenjene vrednosti.

 

Iako nisu konkretno pomenuli samovozeća kola ni u jednoj od objava, naivno bi bilo pomisliti da ovo partnerstvo nije u vezi sa tim, pogotovo uzevši u obzir da su se i druge kompanije iz automobilske industrije sličnim partnerstvima povezale sa tehnološkim kompanijama koje rade na automatizovanoj vožnji. Poslednji te vrste je investicija Applea u Uberovog konkurenta u Kini, a tu su i aktivnosti General Motorsa sa Cruiseom i Lyftom, Forda i drugih.

U prilog ovome ide i podatak da je Toyota uložila 1 milijardu dolara za kreiranje Toyota istraživačkog instituta, sa ciljem razvoja veštačke inteligencije i robotike za potrebe automatizovane vožnje.

Auto-industrija maltene da trenutno nema drugu opcija od povezivanja sa tehnološkim kompanijama pre svega zbog podataka koji su neophodni za razvoj veštačke inteligencije. Apple, Uber, Google i drugi imaju informacije o kretanju korisnika, automobila, saobraćaja, što sve nedostaje ovim tradicionalnim proizvođačima.

Druga je tema, naravno, kako će se vršiti distribucija samovozećih automobila i da li će tu sve druge kompanije (uključujući i veoma cenjen Uber) uspeti da prenebregnu one koji kontrolišu dve vodeće platforme ka korisnicima, Apple i Google (iliti iOS i Android).

***

Ako se interesuješ za oblast samovozećih kola kao i mi, a nisi ispratio sve naše tekstove, možeš ih sve pronaći ovde.