Nordeus izbacio svoj prvi open-source projekat — Pushkin, sistem za push notifikacije

Nordeus je objavio osvoj prvi open-source proizvod — pročitajte šta je povod, kako je napravljen i iz čega se sastoji Pushkin.

Zoja Kukić - 7. April, 2016.

Pushkin je open-source sistem za push notifikacije koji je Nordeus tim izradio uvidevši nedostatak ovakvih sistema na tržištu.

Kako iz kompanije kažu, rast značaja push notifikacija bitno je promenio gejming industriju dodavši načine na koji igre interaguju sa svojim korisnicima. A pored toga, sistem push notifikacija je automatski podržan i na iOS i Android uređajima.

Miloš Milošević, jedan od Nordeusovih developera iza ovog projekta, želi da ovim utiče na ostalu svetsku gejming zajednicu:

Miloš Milošević-NordeusIndustrija igara je sama po sebi vrlo zatvorena industrija i retke su kompanije koje svoja rešenja dele sa ostatkom sveta.

Motivisani ovim, želeći da Nordeus bude jedan od pionira, kao i performansama (skalabilnošću i brzinom) sistema koji smo napravili, rešili smo da open sourcujemo sistem.

Imamo i nekoliko projekata koji bi u nešto daljoj budućnosti mogli postati isto open source.

Nordeusu su ove notifikacije pomogle da značajno povećaju zadržavanje ranih korisnika kroz kombinovanje sa modelima mašinskog učenja koji kreiraju personalizovane poruke za svakog korisnika. Njihove najuspešnije su one koje informišu o ishodu direktnog transfera, koje motivišu čak 95% korisnika da se nakon primljene obavesti uključe u igru. Slične brojke su i sa notifikacijama pre i posle meča.

Mi ne smatramo da su najuspešnije notifikacije one koje podižu broj ključnih indikatora performansi, već one koje maksimizuju korisničko iskustvo i uživanje.

Nazivano ih servisne notifikacije — notifikacije koje informišu korisnika o nečemu važnom što bi u suprotnom bilo vidljivo samo prilikom logina.

Nordeus je za svrhe push notifikacija koristio centralizovan messaging servis sa Apache Sparkom koji radi na njihovom Hadoop klasteru. Ovo omogućava skalabilnost, praćenje i analizu podataka koja vodi povećanju rezultata.

Kako se povećavao broj timova koji je koristio ove notifikacije i kampanje, primetili su nedostatke u dizajnu.

Iako nije bilo ništa loše sa našim sistemom, nije nam se svidelo kroz šta sve treba da prođe proces svake nove zamisli, od ideje do implementacije.

Šta sve može Pushkin?

Pushkin ima dva načina funkcionisanja:

  1. Direktne notifikacije — server obezbeđuje i korisnika i poruku. Ovo je najjednostavniji.
  2. Možete poslati Pushkinu događaj koji se zadesio specifičnom korisniku. Pushkin onda odluči da li može da pošalje notifikacije na osnovu tog događaja ili ne. Ako da, Pushkin će konstruisati poruku na odgovarajućem jeziku za korisnika (lokalizacija je podržana) i notifikacija će se poslati.

Kako nam Miloš kaže, Pushkin mogu da koriste svi koji žele push notifikacije, ali za početak procenjuje da će najviše pomoći indie developerima:

Miloš Milošević-NordeusPushkin može da se primeni i iskoristi za bilo koju vrstu mobilne aplikacije, ne samo za igre, tako da je njegov spektar primene zaista širok. Verujemo da će u početku, najviše koristi imati indie game developeri, koji nemaju resursa za plaćena rešenja.

Takođe, Pushkin ima potencijal da motiviše sisteme koji zarađuju na prodaji usluga Push notifikacija da unaprede svoje proizvode od čega, verujemo, može da ima koristi cela industrija.

Stanje ispod haube

Sistem je postavljen tako da server obavesti Pushkina svaki put kada se mobilni korisnik uloguje u igru. Ovo se radi da bi apdejtovao ID uređaja za svakog korisnika, čime se saznaje uređaj i jezik koji korisnici koriste u igri. Pošto se distribuira na serverima igre, štiti je od preopterećenja.

Ako želite da iskoristite Pushkinov event-to-message sistem, neophodno je uneti sve poruke, kao i meta podatke o njima kroz Pushkinov Message API. Odatle, sve što je potrebno je poslati poruku kako bi se implementirao odgovarajući serverski kod koji će obavestiti Pushkina o tekućim događajima u igri.

Kao deo Message API-ja, Pushkin ima mehanizme koji štite korisnika od neželjenog spama izazvanog ljudskom greškom, a podržava i duboko linkovanje.

Iako je Pushkin prevashodno napravljen za žive servisne notifikacije, možete ga jednostavno pretvoriti u servis za zakazivanje notifikacija. Zbog svog fleksibilnog input API-ja, serveri igre ne nose ekskluzivno pravo za slanje poruka ili događaja.

Vrlo je jednostavno konstruisati uslugu koja će pretražiti bazu, pokupiti informacije i obavestiti Pushkina o njima. Za Top Eleven već postoji sistem koji to radi, a kako kažu, rado će i njega open-source-ovati.

Pushkin trenutno koristi Google-ov messaging service i Apple-ov push notification service, a planiraju da dodaju Facebook i Chrome notifikacije u skoroj budućnosti.