Kreatori i alati: Marko Lekić, Case 3D

Inženjer po obrazovanju, menadžer po opredeljenju vodi projekte u firmi koja najviše vrednuje spoj arhitekture, tehnologije i umetnosti.

Marija Gavrilov - 6. Avgust, 2016.

Marko Lekić je inženjer po obrazovanju, menadžer po opredeljenju. Radi u Case 3D studiju kao menadžer projekata.

Zaposleni u Case 3D studiju vole spoj arhitekture, tehnologije i umetnosti kojim se bave u svakodnevnom radu — Marko voli što ima mogućnost da sve to uobliči u jednu poslovnu formu i prezentuje klijetima kao proizvod.

Hardware

Moja radna mašina je ASUS P2520 lap-top iz PRO serije, fabričke konfiguracije. Oduvek sam bio Windows korisnik i iskreno nisam ni razmišljao o prelasku na nešto drugo. Moram priznati da činjenica da je većina ljudi u rubrici “Kreatori i alati” navela Mac kao primarnu jedinicu me je naterala da se zamislim.

Ova mašina mi radi dobar posao ali on bi bio nezamisliv bez eskternog displeja 27” Dell P2714 na koji se dodatno priključim na radnom mestu. Količinu informacija koju u svakom trenutku držim otvorenu tokom radnog dana bi bilo teško obuhvatiti bez ovolikog monitora. Takođe je jako prijatan za oči i monitor mi je  u visini očiju, tako da je radni dan mnogo prijatniji.

Igrom slučaja sam dobio gejmerski Jetion miš, čije mogućnosti sigurno ne koristim u potpunosti, a opet verujem da nije ni nešto čemu bi se gejmeri obradovali, ali sam navikao sada na njegov oblik i odlično mi odgovara.

Na radnom mestu sam stalno priključen na Sennheiser slušalice, iako nemam puno vremena za slušanje muzike jer mi je verbalna komunikacija jedan od osnovnih alata u toku dana, ali su odlične kada moram da kucam neke mejlove ili izveštaje i da se izolujem od okruženja.

I dalje nisam odustao od pisanja rukom prilikom rada i mislim da nikad i neću, tako da su mi razni notesi i olovke u suštini osnovni alati. Uglavnom sam kupovao Moleskine notese dok nisam došao do nivoa da ih koristim više u isto vreme i da ih ispunjavam tom brzinom da sam počeo da uzimam prvo što mi padne pod ruku.

U ovom trenutku koristim jedan Moleskine nedeljni planer i jedan rokovnik od lokalne firme Ivković koji sam dobio nekom prilikom.

Pilot pen G-02 je olovka koja po meni ostavlja najbolji “trag” na papiru i najbolje mi leži u ruci, tako da zadnjih par godina koristim isključivo te olovke različitih boja. Uglavnom volim da sve pišem i planiram na papiru pre bilo kakvog unošenja u računar a obzirom da mi dobar deo dana ode na razne sastanke – neizostavan su mi alat.

Kad sam u pokretu i na sastancima stalno nosim kožnu messenger torbu koja je ručni rad Zolike iz Beograda, koji je sjajan majstor i otvoren za sve specijalne potrebe i zahteve (u mome slučaju su to bile odvojene pregrade za lap top, notese i futrola za olovke).

Web

Chrome je nešto u čemu provodim najviše svog radnog vremena na računaru i nakon godina korišćenja (i probanja drugih browser-a) siguran sam da ga ne bih menjao.

Od ekstenizija koje bih istakao, koristim Momentum koji mi je home page i koji sjajno izgleda i daje mi opciju da ubacim neke stvari u to do listu, mada su to najčešće neke privatne stvari.

Takođe imam google translate ekstenziju da mi uvek bude pri ruci. Imamo klijente iz celog sveta i često u quote-u mejla bude neka prepiska na njihovom maternjem jeziku (koji nije engleski) koju uvek volim da ispratim da bih znao što više o projektu.

IMG_7188

Komunikacija

Komunikacija je suština posla kojim se bavim i iz toga razloga mi je bitno da imam stabilne alatke za komunikaciju i prema klijentima i prema članovima našeg tima.

Na mail-ove mi ode minimum 50%  vremena svakog radnog dana. Koristim Inbox jer sam zaključio da mi je puno pregledniji od klasičnog Gmail-a. Inbox još uvek nema sve napredne funkcije koje ima Gmail – od problema sa signature-om, rada sa attachmentima, automatskih predloga za cc,… i dalje mnogo kaska za Gmail-om, ali mi je vizualno mnogo “svežiji” i mnogo pregledniji, pogotovo kad se poveže po 20-30 mejlova u prepisci.

Druga alatka koju najviše koristim posle Inboxa je google kalendar, a onda i google documents. Sve bitne stvari mi uvek stoje u google kalendaru, od zakazanih sastanaka, stvari koje treba da obavim, do kad je koji član moga tima na godišnjem. Google documents je zgodan za dokumenta koja se stalno dopunjujem i koje treba sherovati sa saradnicima na uvid.

U firmi, interno, koristimo Slack za komunikaciju između nas i pokazao se kao odličan. Iako smo svi relativno blizu jedno drugih, zgodno je često preko Slacka rešiti neke stvari, pogotovo one koje nisu hitne i koje ne zahtevaju da se rešavaju u tom momentu. Time dosta rasterećujemo jedni druge i lakše se fokusiramo svako na svoj posao.

U komunikaciji sa klijentima koristimo uglavnom Skype, najvše iz razloga jer “svi imaju Skype”. Imamo jako puno klijenata iz celog sveta i još nismo naišli ni na koga da nema Skype nalog i tu je njegova najveća vrednost.

Nedavno me je jedan od naših klijenata pozvao da pregledamo neka dokumenta preko Join Me on-line alatke za share-ovanje screen-a i toliko mi se dopalo da sam počeo da ga primenjujem i sa drugim klijentima kada je neophodno da podelim svoj ekran sa njima.

Zgodno je jer možete klijentu samo da pošaljete generički link na koji treba samo da klikne, tako da i klijenti nalaze ovo prihvatljivo, a meni se više sviđa kako radi od Skype opcije deljenja ekrana, a ima i naprednije opcije. Pogotovo je zgodno ako sam na telefonskoj vezi sa klijentom.

I naravno – telefon, i to fiksni, kanelarijski telefon mi je nezaobilazan. Preferiram da komuniciram sa klijentima sa zvaničnog kancelarijskog telefona a da lični, moiblni telefon koristim samo za izuzetne situacije.

Volim da sa klijentima gradim odnos da dok sam u firmi – stojim im na raspolaganju, a van firme – samo ako je nešto ekstremno hitno. Takav stav sam zauzeo kada nam je broj klijenata i broj aktuelnih poslova postao prevelika cifra da bih uvek bio dostupan za sve.

Alati za menadžment

Odluka za aplikaciju za vođenje projekata je bila “naj-lokalno-patriotskija” moguća jer smo se odlučili za, sada već mogu da kažem, prijatelje iz A51 i njihov Active Collab.

Imali smo dosta poteškoća prilikom odabira jer se bavimo specifičnom nišom, ali se Active Collab pokazao kao sjajno rešenje jer je dao dovoljno slobode da ga prilagodimo našim potrebma. Super je stvar što Active Collab pravi ekipa iz komšiluka koja je u više navrata bila zainteresovana da sasluša naša iskustva u korišćenju njihove aplikacije i neke probleme na koje mi nailazimo reši u narednoj verziji.

Close.io je od nedavno naš osnovni CRM alat sales tima koji se do sada pokazao dosta dobro. Ovo nije alat koji lično aktivno koristim, ali pošto preeriram da raspolažem svim informacijama vezanim za projekte i planiranje – često iz Close.io uzimam informacije koje mi trebaju a koje naš sales tim prikupi i objedini u aplikaciji.

Tu su nam svi kontakti, procene svih potencijalnih poslova, kao i kompletna komunikacija sa klijentima u fazi pregovora za potencijalni posao, tako da vrlo lako mogu da dođem do podataka koji su mi potrebni pre nego krenemo u realizaciju projekta.

Pošto volim da znam sve što je vezano za projekte koje vodim – QuickBooks je osnovni alat koji koristi naš account manager, a iz kog mogu da saznam sve što mi je bitno vezano za finansije projekta, bez da moram od njega da tražim informaciju.

Iako Active Collab dobrim delom sređuje finansije odlučili smo se za QuickBooks koji ipak to radi na jednom više nivou (tako bar tvrdi naš account manager). Meni je lično vrlo pregledan i lako dođem do osnovnih informacija koje su mi neophodne da znam prilikom vođenja i zaključivanja projekta.

Ostali alati

Pošto nam je osnovni proizvod u studiju “render slika”, često moram da otvoram fajlove u .psd formatu, dok su još u fazi post produkcije. Imam instaliran GIMP koji svakodnevno koristim. Iako nisam impresioniran njegovom brzinom, besplatan je i sasvim solidan za minimum opcija koje ja koritim u komunikaciji sa timom tokom post produkcije.

Feedly je moja svakodnevna stanica za vesti koje pratim. Navikao sam na njega, volim jednostavan dizajn i preglednost koju ima i opcije koje nudi.

Za neke lične beleške van službenih naloga koristim Evernote koji je super. Imam ga i na telefonu i na računaru i uvek mi je pri ruci, mada mnogo češće prepisujem u njega stvari koje sam rukom zapisao u rokvnik i ostavljam sebi podsetnike.