Kreatori i alati: Dimitar Vuksanov, Probe & Query

Dimitar piše o optimalnom enterijeru za rad i alatima sa kojima kao kreator korisničkog iskustva svakodnevno barata.

Marija Gavrilov - 11. Avgust, 2016.

Dimitar Vuksanov je UX director u digitalnoj agenciji Probe & Query.

Muzika

Ne mogu da radim bez dobre muzike. Muzika mi je bitniji faktor za rad od bilo kog hardvera ili softvera. Započeo sam karijeru na kompu sa procesorom od 900Mhz, 256 MB RAM-a, monitorom 800×600 i dial up internetom. Vremenom se hardver i softver menjao, ali muzika je uvek ostajala sastavni deo mog radnog procesa.

Zato je Deezer sad uključen praktično non-stop. Pored Deezera koristim i Soundcloud, YouTube i nešto manje Mixcloud. Poslednjih pet godina imam jako malo muzike u lokalu.

U kancelariji koristimo bluetooth dongle sa Alija koji omogućava spajanje preko bluetootha na bilo koje zvučnike.

Verovatno ćemo ga uskoro zameniti sa Google-ovim Chromecast Audiom.

U Probe & Query-u imamo radno vreme od 30h nedeljno što mi ostavlja dosta vremena za razne hobije. S obzirom na to da me hobiji vrlo često odvedu u prirodu muziku rešava JBL Charge 2+ bluetooth zvučnik. Ima odličan zvuk, baterija traje preko 10h i može da napuni telefon. Kada sam na vodi u kajaku slušam muziku preko Powerbeats Wireless slušalica.

Hardware

Koristim rMBP 15” bez externog monitora. Ne koristim monitor jer mi je bitno da projekti koje dizajniram dobro funkcionišu pre svega na manjim ekranima.

Jako bitno mesto u mom work flowu imaju hot corneri, jer sam oduvek više voleo miš nego tastaturu. Imam neki crveni Genius wireless miš koji može da koristi i AA i AAA baterije. Mind blown.

User Experience

U prvoj fazi projekta ponekad provedem i mesece samo na sastancima i u Google docsu. To je definitivno manje glamurozan, ali veoma bitan deo procesa kroz koji dolazimo na odgovore: šta pravimo za koga i zašto. Proces uključuje upoznavanje realnih korisnika radi definisanja persona, use case-ova, sortiranje sadržaja, definisanje ciljeva itd.

Za postavljane informacione arhitekture i prve wireframeove najviše koristimo whiteboard table, markere i sticky notes. Whiteboard table su veoma bitne za naš proces pa smo zato pokrili mnoge zidove u ofisu sa tablama.

U Sitologici može povoljno da se nabavi Juvidur koji je odlična zamena za klasične whiteboard table.

Sticky notes su takođe dosta korisni za card sorting, a koristimo ih i u rekreativne svrhe. Uz ove standardne tehnike ozbiljno razmišljamo o uvođenju i wireframing sandboxa, kutije sa peskom za brzo crtanje wireframeova. Trenutno se polemiše o izboru peska mada lično naginjem ka crnom vulkanskom pesku sa južne obale Jave.

Naravno tu su uvek papir i olovka, mada ih više koristim za detalje, kao i za brzu komunikaciju sa dizajnerima i developerima.

Najviše vremena provodim u Balsamiq Mockups 3 programu za wireframing. Njegov karakteristični naivni stil sprečava da se i dizajner i klijent suviše vežu za vizuelni stil.

Ova distanca omogućava bolji fokus na samu na informacionu arhitekturu i user experience u početnoj fazi projekta. Takođe može da izbaci interaktivni pdf koji često koristim za jednostavnijie prototipe.

Što se naprednijeg prototype-inga tiče ne mogu da kazem da sam našao software za koji bih se u potpunosti opredelio, pa najčešće radimo prototipe koristeći HTML i CSS.

IMG_5247_(1)

User Interface

Nikada nisam razumeo ljude koji koriste Photoshop za crtanje user interface-a.

Definitivno sam osoba koja preferira vektorke programe — poslednjih nekoliko godina za UI koristim Sketch, a pre toga sam koristio Adobe illustrator koji i dalje dosta upotrebljavam za kompleksnije grafike i ikonice. Većinu Sketch plugina koji sam ranije koristio je zamenio Craft, mislim da jedino pored njega koristim FontAwesome plugin.

Komunikacija

Pored nezaobilaznog Slacka najviše koristim default apple Mail klijent koji je uz sve nedostatke po mom mišljenju najbolji mail klijent. Doduše, lestvica je prilično niska.

Skype je trenutno nužno zlo ali gledamo da ga čim pre zamenimo sa VOIP-om koji za promenu radi. Verovatno će biti u pitanju Cisco Webex ili Uberconference.

Organizacija

Probali smo da uvedemo razne project management aplikacije i ovo su iskustva:

Trello je OK za neke generalne stvari i ima svoje mesto u našem workflou mada nije baš bitno mesto.

Asana nam nije odgovarala jer sakrije urađene taskove sa liste.

Basecamp smo forsirali godinu dana, ali se jednostavno nije primio. A i nije baš neka lepota.

Otkrili smo da nam najviše odgovara najjednostavnije rešenje – Google Sheets. Kao najbitniji alat u ovoj kategoriji bih definitivno izdvojio Toggl time tracker, od kada se strogo držimo merenja vremena za svaki task naplata nam je osetno porasla.

Takođe imamo i mnogo bolji uvid u to koji taskovi troše najviše vremena. Za ličnu upotrebu dosta koristim Apple Notes, ima sve što mi treba i ništa više.

Informisanje i zabava

Koristim gotovo isključivo reddit za informisanje i zabavu. Čak smo imali i dosta uspeha sa zapošljavanjem preko reddita. Reddit je skup foruma (subreddita) gde svako može da napravi svoj forum. Ima neverovatno aktivni community za svaku nišu koja može da ti padne na pamet. Sve što postoji — ima subreddit.

Reddit je odličan resurs ukoliko znate da ga koristite.

IMG_5210_(1)

Enterijer

Pored muzike dobro osvetljenje mi je drugi najbitniji faktor u radnom okruženju. Osim prozora prostor u kome radim mora da ima barem jednu dobru lampu, jer plafonsko osvetljenje ne daje adekvatnu svetlost.

Treba obratiti pažnju na temperaturu svetla, niža temperatura od oko 3000K daje prijatno žućkasto svetlo, dok sijalice sa većom temperatrom kao neonke i neki ledovi daju izveštačeno plavo svetlo pa ih treba izbegavati.

Uz dobro osvetljenje svaki prostor izgleda prijatnije sa par biljaka, trenutno na stolu imam dve dracene.