Kako je prva igra domaćeg Astrograde Laba ušla u “New Games We Love” na AppStore-u

Nakon samo nedelju dana, Apple je izdvojio prvu igru domaćeg game studija na AppStore-u.

Strahinja Krstić
07/02/2017
shards of memories astrograde lab

Skoro da nismo ni bili ušli u 2017. godinu, a iz domaće game dev zajednice nam je stigla sjajna vestAstrograde Lab, game studio koji je osnovala ekipa iz Neopixa, izbacio je svoju prvu igru Shards of Memories.

Tek nedelju dana nakon objavljivanja, Apple ih je iznenadio postavivši njihovu igru u kategoriju “New Games We Love”.

shards of memories new games we love

Razgovarali smo sa Milošem i Milanom iz Astrograde-a o ovoj igri, o tome kako je to biti “featured” na AppStore-u, koji su mogući razlozi zašto su to uspeli, ali i daljim planovima ove ekipe.

Od test projekta do uspeha

Osnovna ideja koja stoji iza igre je da se kroz mehaniku slagalice ispriča priča.

Cilj svakog nivoa je da se polomljeni parčići stakla slože u odgovarajući oblik. Oblik koji se dobija slaganjem je usko povezan sa delom priče koji se prikazuje na tom nivou.

Milan AndrejevićIgra prati profesora koji prolazi kroz neke teške trenutke u životu. Neko drag mu je u bolnici, sastaje se sa ženom sa kojom već neko vreme nije zajedno, ali do koje mu je i dalje stalo…Definitivno nije vrsta priče na koju se često nailazi u igrama.

Milan, gejm dizajner, kaže da slagalica nije ništa novo, ali da je njima fokus bio na iskustvu, a ne na mehaničkom izazovu.

Milan AndrejevićOvo je trebalo da bude test projekat, a kao inspiraciju smo uzeli tangram. Pričali smo o tome da bi bilo lepo kada bi oblici koji se slažu bili međusobno povezani, kada bi pričali neku priču. Nakon što smo imali priču, videli smo da ima više smisla da se ne držimo strogo standardnih tangram oblika, već da svaki nivo prilagodimo delu priče koji pokriva.

Kada smo ustanovili da svaki nivo treba da ima svoju prateću fotografiju, da bi trebalo da delovi budu od stakla, shvatili smo da to više nije mali test projekat koji smo imali na umu u startu. Zbog toga je, uz duge pauze zbog rada na drugim stvarima, trebalo par godina da se dođe do ove verzije koja se sada nalazi na App Store-u.

Ispitivanje najboljeg biznis modela

Biznis model iOS verzije ove igre je klasičan paid model. Igra se kupuje preko AppStore-a, a u njoj nema reklama kao ni opcija dodatne kupovine sadržaja.

Na Androidu su isprobali nešto drugačije, pa su igru na Play Store-u objavili besplatnu, ali sa reklamama i mogućnošću kupovine uklanjanja reklama.

Miloš MicakovićTaj model (na Androidu) je u našem slučaju bio znatno lošiji, pre svega jer igra ima mali retention rate nakon 2 dana. Za prelazak igre je potrebno između 2 i 3 sata igranja, pa većina korisnika igru završi već prvog dana nakon same kupovine.

Šta je privuklo Apple?

miloš micaković astrograde lab

U istom trenutku su se pojavili i opisi igre na različitim sajtovima, pa se broj korisnika povećao otprilike 10 puta i održavao na visokom nivou dok je igrica bila u featured delu.

Igrica ne gađa najširu publiku već igrače sa afinitetom za izvlačenjem emotivnog iskustva iz igre, te je trenutno broj kupovina mali, a kako Miloš kaže, uglavnom su je već kupili ljudi kojima je delovala interesantno, dok je sada kupuju osobe kojima je promakla.

Bez obzira na tip igrice, valjalo bi izvući neke pouke i šta je to o čemu bi trebalo razmišljati kada nastojimo da dobro optimizujemo igru za AppStore.

Na pitanje o tome šta misle zašto ih je Apple izdvojio Miloš odgovara:

Miloš MicakovićSmatramo da nas je Apple uvrstio u kategoriju “New Games We Love” zato što smo ispoštovali par stvari koje smo našli da oni cene:

Igra je tipa “Pay once play forever”, znači nema reklama i in-app kupovine, već se kupuje i posle igra bez bilo kakvih ograničenja.

Igra je lokalizovana na 8 različitih jezika.

Tema i prezentacija igre izlaze iz standardnih okvira, mislimo da je Apple hteo time da ohrabri druge developere da više istražuju u tom pravcu.

Nova igra uskoro

Ovo je prva igra ove ekipe koja broji četiri člana, a paralelno sa njom su radili na razvoju igre They Mean Well čije objavljivanje možemo da očekujemo narednog meseca.

Miloš MicakovićThey Mean Well je igra koja pokušava da iz malo drugačijeg ugla sagleda uticaj čoveka na svet oko sebe, i da ga natera da razmisli kako može da pomogne.

Najava ove igre nije prošla nezapaženo u gejming svetu, a prezentovaće je i u Dubrovniku.

Strahinja Krstić

Objavio/la članak.

utorak, 7. Februar, 2017.

IT Industrija

🔥 Najčitanije