Kako je Nordeus kreirao jednu od najzapaženijih digitalnih kampanja tokom Euro 2016

Marko Jevtić, menadžer marketinga proizvoda deli sa nama proces kreiranja Head vs. Heart kampanje koja je nominovana za još jednu prestižnu nagradu.

Marija Gavrilov - 20. Septembar, 2016.

Prošle nedelje pisali smo ulasku Nordeusove kampanje Head vs. Heart u finale za Lovie nagradu, a danas nam stiže vest da su nominovani za još jednu — Drum Content Award, nagradu koja ide najboljima u modernom marketingu, a među nominovanima su i Google i Barclays.

Mi smo iskoristili priliku da u razgovoru sa Markom Jevtićem, menadžerom marketinga proizvoda u Nordeusu popričamo o tome kako su realizovali ovu kampanju, šta su naučili i šta može drugima koji planiraju slične kampanje da koristi.

Kako je kampanja organizovana oko Evropskog prvenstva u fudbalu, kroz kampanju Nordeus je želeo da kapitalizuje buzz koji nužno sa sobom nosi veliko takmičenje, i uz to poveća preuzimanje igre i svest o brendu. Ciljna grupa kampanje bili su muškarci od 24 do 45 godina starosti iz Britanije, Italije, Nemačke i Francuske — s pretpostavkom da su baš ovo najveći zaluđenici za fudbalom.

Šest godina nakon pokretanja Top Eleven Football Manager, Nordeus je želeo da proširi svoju ciljnu grupu i repozicionira brend od igre za strastvene gejmere ka igri za bilo koga ko je strastven prema fudbalu.

Kampanja realizovana uz pomoć agencije Google Zoo, koja funkcioniše u okviru Global Google Sales-a s ciljem da pomogne brendovima da u najvećoj meri iskoriste potencijale Google-a, a pomoć je došla i od Lazara Džamića.

marko-jevticProces kreiranja kampanje nije bio neuobičajen: prvo je potrebno pronaći nešto na čemu će se graditi kampanja — mi smo imali uvid u fudbal menadžment. Znali smo da neki menadžeri koriste data science pri donošenju odluka, recimo pri analizi kako njihov tim izvodi korner. Drugi i dalje koriste svoj osećaj.

Znali smo da će tokom Euro 2016 svi pričati kako vole fudbal, te da će se sve industrije baviti tom temom i želeli smo da donesemo nešto drugačije. Hteli smo da pokažemo da mi znamo fudbal.

Takođe, naši konkurenti su se bavili takmičenjem — EA Sports kroz razne aktivnosti oko FIFA igre, dok je Konami sponzor UEFA i Eura, te je Geret Bejl bio promoter i ikonica PES Club Manager-a.

U kreiranju viralnog video sadržaja — videa sa Žozeom Murinjom — oslonili su se na Rubber Republic, agenciju poznatu po viralnim klipovima i odličju kanskog Zlatnog lava, a drugi deo kampanje retargetiranja sa dinamičkim banerima, kako nam kaže Marko, rađen je uz pomoć nove tehnologije koju Google drži u beti.

marko-jevticSve ovo dovelo je do toga da Top Eleven bude prisutan u medijima širom Evrope. Apple i Google su nas istakli na njihovim store-ovima i doveli smo 1M igrača više za vreme Evropskog prvenstva.

Alati kojima se kampanja koristila oslanjali su se na moć angažovanja publike koja je odgledala video sa Murinjom.

Video je promovisan kroz YouTube TrueView ads. Potom su interaktivne YouTube Lightbox reklame korišćene da targetiraju ljude koji su prethodno videli video, uz pitanje da li bi koristili srce ili glavu da reše izazove menadžerisanja tog dana.

Remarketing oglasi su korišćeni za YouTube korisnike koji su videli video o heroju, uz poziv da preuzmu i igraju Top Eleven.