Apple ulazi na tržište automobila — Ovo je sve što treba da znate o projektu Titan

Tech gigant Apple ima ambiciozne, ali tajne, planove da napravi auto koji će iz korena da promeni ličnu mobilnost.

prenosimo - 19. Oktobar, 2016.

U nastavku je prevod članka od 21. septembra autora Grega Kejbla iz britanskog časopisa Autocar koji u tekstu istražuje potencijal Apple-ovog automobila i njegov mogući uticaj na automobilsku industriju.

Za nepunih mesec dana, mnogo toga se promenilo na projektu Titan. U vreme kada je članak objavljen, prećutno se znalo da je Apple oko sebe okupio armiju automobilskih stručnjaka, s ciljem da od nule izgradi armadu super-pametnih samovozećih automobila. Potom su stigle vesti da Apple namerava da se primarno fokusira na softverski deo, a da će partnera za mašineriju pronaći u McLarenu. Iz McLaren-a su porekli glasine o akviziciji, a TechCrunch je prekjuče objavio da je Apple otpustio stotine inženjera koji su angažovani na projektu, ili im dodelio neke druge projekte. Titan za sada ostaje u senci, a informacije koje je sakupio Autocar možete pročitati u nastavku.


Milijarde dolara uložene u istraživanje, više od 1,000 developera, misteriozne radionice – čini se da je Apple-ov iCar spreman da korenito promeni ličnu mobilnost, donoseći tehnologije koje će verovatno izmeniti način na koji inače posmatramo i razmišljamo o automobilima.

Obavijen gustim velom tajne, projektu iCar je sada dodeljen status koji insajderi nazivaju status aktivnog projekta. U nastavku predstavljamo električni auto od kojeg strahuje svaki poznati proizvođač automobila.

Iza aluminijumske fasade velike, montažne zgrade na kraju industrijskog kompleksa u Sanivejlu, u Kaliforniji, u toku je rad na nečemu što bi verovatno mogao postati najznačajniji automobil još od kada je, pre 130 godina, revolucionarni Benz Patent-Motorwagen Karla Benca svetu predstavio koncept motornog vozila.

Monotono fabričko postrojenje, smešteno na adresi 960 Kifer Road, dom je radionice za električne automobile kojim upravlja Apple, američki elektronski gigant čiji su legendarni proizvodi potpuno promenili način na koji radimo, koristimo slobodno vreme i svakodnevno razgovaramo jedni s drugima. Apple-ovim zaposlenima poznatija po imenu SG6, ova zgrada, koja se ni po čemu drugom ne ističe, predmet je mnogih spekulacija otkada su dokumenti gradskog veća Sanivejla otkrili da tajna, fiktivna kompanija koju je osnovao Apple iznajmljuje prostor od novembra 2015.

Razvoj električnog automobila u strogo zaštićenoj radionici usred Silicijumske doline uživa isti stepen krajnje tajnovitosti kao i rad na ostalim Apple-ovim uređajima. Malo toga o Apple-ovom radu poznato je izvan uskog kruga inženjera i stručnjaka koji tamo rade.

Svaki posetilac dvohektarskog kompleksa mora da potpiše ugovor o poverljivosti kojim se obavezuje da neće govoriti o stvarima koje vidi, čuje ili iskusi na ovom mestu. Malo je ljudi koji su pozvani da posete ovo postrojenje, a koje deluje iznenađujuće jednostavno za kompaniju sa inače zavidnom reputacijom kada je u pitanju kvalitet dizajna, kao što je Apple.

Jedini trag da su Apple-ove aktivnosti u Sanivejlu automobilske prirode jeste flota prototipova marke dodge caravan koji redovno posećuju prednje dvorište postrojenja. Oni su primećeni i na GoMentum Station-u, u San Francisku, gde se nekada nalazila pomorska baza, a gde se sada nalazi preko 30 kilometara asfaltiranog puta, pod vojnom zaštitom, koji proizvođači automobila često koriste za testiranje. Stručnjaci iz automobilske industrije kažu da se modifikovani MPV-jevi, koje Apple iznajmljuje, koriste za testiranje tehnologije samovozećih automobila, za koju se veruje da je Apple razmatra za svoj tzv. iCar – ime dato proizvodu koji se trenutno predstavlja kao sledeći veliki Apple-ov izum.

Osnove bez kojih se ne može

Trenutno, niko izvan kompanije ne zna zasigurno da li Apple, čiji je trenutni tržišni kapital deset puta veći od IBM-ovog, u iznosu od neverovatne 581 milijarde dolara (u maju 2016), planira da uđe u automobilsku industriju sa svojim električnim automobilom ili, kao što je nedavno sugerisano, jednostavno razvija tehnologiju koju će integrisati u buduće modele tradicionalnih proizvođača automobila. Međutim, uz više od 1,000 zaposlenih, čija se raznolika profesionalna pozadina kreće od inženjeringa karoserija do razvijanja automatskog softvera, za koje se već tvrdi da učestvuju u tzv. iCar-u, mnogi, uključujući vodeće finansijske zajednice, se naravno klade da je u pitanju ovo prvo.

Na pitanje o električnom automobilu o kojem se već dugo spekuliše, izvršni direktor Apple-a, Tim Kuk je prošle godine samo produbio misteriju, rekavši: „Nemam ništa da objavim povodom naših planova. Ali mislim da će u automobilskoj industriji u sledećih nekoliko godina doći do velikih promena, uz elektrifikaciju i samovozeće automobile. A biće potrebe i fokusirati se na korisnički interfejs. Tako da mislim da će tu biti puno promena.“

Na nedavnom sastanku akcionara, Kuka su opet saleteli pitanjima o Apple-ovom automobilu. Njegov nejasni odgovor? „Sećate li se osećaja kada ste bili dete, i kada je Božićno veče bilo baš uzbudljivo, a niste znali šta se nalazi ispod jelke. Pa, tako će sada da bude neko vreme.“ Ovo je odmah navelo analitičare da zaključe, suprotno ranijim pokazateljima, da se iCar već uveliko razvija, ali da još uvek nije na pravom putu.

Ljudi koji su tokom prethodnih 12 meseci razgovarali s direktorom Apple-a, uključujući izvršne direktore iz kompanija kao što su Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors i Mercedes Benz, uopšte nemaju dilemu šta su namere kompanije. Oni su uvereni da je Kuk već dao zeleno svetlo delimično samovozećem automobilu i očekuju da će biti lansiran do 2021. kao prethodnica potpuno samovozećem automobilu koji će biti predstavljen oko 2026., kako se i zakonske odredbe budu promenile tako da dozvole potpuno automatsko parkiranje.

Šta je Apple-ov cilj?

U početku, prodati 500.000 automobila godišnje, ako je verovati tvrdnjama ljudi koji su razgovarali s Kukom. To možda i ne zvuči preterano mnogo za kompaniju koja uspeva da svake godine proda oko 230 miliona smart telefona. Međutim, to je prihvatljiv cilj za kompaniju koja je nova na automobilskoj sceni, i 10 puta veći cilj od cilja koji je još jedan kalifornijski startup koji se bavi električnim automobilima, Tesla, uspeo da ostvari u 2015. Još jedan primer, BMW-ov i3 i i8 zajedno su prodati u svega 29.500 primeraka prošle godine.

Kako bi učinio Apple-ov automobil privlačan širokoj javnosti, Kuk se oslanja na primenu tehnologije koju lideri iz sveta automobila, s kojima je Autocar razgovarao, nazivaju disruptivnom tehnologijom– termin koji se odnosi na karakteristike od kojih se očekuje da značajno promene sliku automobilske industrije, na isti način na koji je touchscreen promenio način na koji koristimo mobilne telefone: visoko efikasna električna propulzija, brzo punjenje, mogućnost automatskog upravljanja, kontrola pokreta, holografske slike, wi-fi funkcije, veštačka inteligencija, i tako u nedogled.

Uz iCar ćete moći da stignete iz tačke A do tačke B, ali tu će biti mnogo toga više od pukog transporta za široke mase. Kao i iPhone, i iCar je zamišljen kao lični asistent koji pruža nivo povezanosti koji je iznad bilo kojeg postojećeg automobila.

Da bi ovo postigao, Apple je već izdvojio milijarde dolara za razvoj programa kao što su program za električne pogonske linije koji se sprovodi u Sanivejlu. U isto vreme, Apple aktivno radi na kupovini tehnologije i patenata, kako kroz kupovinu firmi, tako i kroz zajedničke poduhvate slične onima koje je nedavno objavio, a na kojima radi zajedno sa ride-hailing startapom Didi Chuxing, kineskim ekvivalentom Uber-a. Autocar je otkrio da Apple trenutno ulaže mnogo u menadžment procesa proizvodnje, i očekuje se da će projekat iCar uvesti novi proces sastavljanja automobila koji će da omogući jeftiniju proizvodnju, ali veoma efikasno, na nekoliko različitih lokacija.

Uprkos velikoj tajnovitosti koja okružuje njihove aktivnosti, očekuje se da će Apple-ov ulazak u polje automobila imati sličnu putanju onoj koju je imao kada je izdominirao polje lične elektronike svojim legendarnim proizvodima prepoznatljivim po dizajnu.

Poznat po tome što je osnovan u garaži roditelja bivšeg direktora Stiva Džobsa 1976. godine, Apple nije bio prva kompanija koja je kroz iPod ponudila digitalni muzički plejer. Niti je iPhone bio prvi smart telefon na tržištu. Niti je iPad-om izmišljen tablet računar. Apple je na sva ova tržišta ušao tek kada je bio siguran da ima proizvod koji u značajnoj meri redefiniše tržište, koji se zaista dopada korisnicima, i koji je, uprkos tome što je skuplji u odnosu na proizvode konkurenata, dostupan najvećem broju ljudi koji su spremni da potpišu ugovor sa spoljnim partnerima.

iCar baterija

Očekuje se da će iCar, baš kao popularni Apple-ovi proizvodi danas, imati savremeni dizajn, visoko kvalitetni materijal i inovativni interfejs koji će povezanost dovesti na potpuno novi nivo kroz komponente kao što su modifikovane verzije Siri softvera za prepoznavanje govora, Force Touch-a i tehnologije digitalne kamere s višestrukim sočivima.

Sudeći prema izvorima iz Južne Koreje, Apple je potpisao ugovor kojim će moći da samostalno razvija svoju praznu litijum-jonsku bateriju koristeći patentiranu tehnologiju stručnjaka za skladištenje energije, kompanije Orange Power. Hi-tech baterije, za koje se tvrdi da mogu da proizvedu veću količinu energije zbog jedinstvenih svojstava hlađenja, mogle bi se iskoristiti zajedno s visokoefikasnim elektromotorima nove generacije, koje Apple već testira u posebnim istraživačkim centrima blizu zgrade u Sanivejlu, kao i sa Apple-ovom sopstvenom elektronikom, kako iCar ne bi emitovao štetne gasove.

Osim toga, sve je više dokaza da Apple planira da integriše svoju tehnologiju samovozećeg automobila, veštačke inteligencije i tehnologije za sprečavanje sudara u iCar, u sklopu većeg plana kojim bi eventualno mogao da napravi centralni deo za car-hailing usluge kroz Didi Chuxing.

Proizvod je uvek u pravu

Jedan od faktora koji stoji iza Apple-ovog plana da izgradi sopstveni automobil jesu predviđanja da će rast digitalizacije, veća automatizacija, sve veći broj rešenja za povezanost i novi mobility sharing modeli (za deljenje prevoza) napraviti revoluciju automobilske industrije u sledećih 15 godina. U izveštaju koji su McKinsey and Company sastavili početkom godine stoji da će se automobilska industrija u ogromnoj meri okrenuti ka rešenjima za on-demand prevoz, što će dovesti do 1,5 biliona dolara dodatnog profita u globalnoj prodaji automobila do 2030.

Iako se iščekuje da Apple i zvanično potvrdi da će u trenutni portfolio proizvoda uvrstiti i sopstveni automobil, jedan bivši zaposleni Apple-a, koji je zamolio da ostane anoniman zbog ugovora o poverljivosti koji je potpisao dok je radio u kompaniji, kaže da su temelji ovog projekta već čvrsto postavljeni. „Mogu da kažu šta god žele, ali ne mogu da poreknu da se već radi na razvoju iCar-a, ili kako god ga već zvali. Tako veliki poduhvat zahteva puno planiranja, i ne može zauvek ostati tajna“, rekao je zaposleni.

Izvor Autocar-a otkrio je da je razvoj proizvoda okosnica aktivnosti u Apple-u, čime je ukazao na već tradicionalnu fleksibilnost u načinu na koji menadžment odobrava proizvode. „U ovoj fazi razvoja neće biti fiksnih rokova, jer različita odeljenja i developeri rade na rešenju različitih zadataka. Kao u slučaju iWatch-a, Apple možda odluči da odloži uvođenje iCar-a ako ne bude uveren da su ciljevi ostvareni.

Izvesno je da je izvršni direktor Apple-a, Tim Kuk dao radni naslov projektu iCar: Projekat Titan. Takođe je počeo da okuplja tim stručnjaka iz čitavog niza različitih industrija koji će da ispune herkulovski zadatak i osmisle, dizajniraju i razviju automobil od nule. Iako se procenjuje da trenutno oko 1,000 zaposlenih u Apple-u radi direktno na iCar projektu, očekuje se da će ovaj broj nadmašiti 1.800 u sledećih godinu dana, kako proces razvoja bude prebacivao u petu brzinu.

Potpirujući izveštaje u kojima se navodi da je iCar prošlog septembra dobio status “aktivnog projekta”, čime je u potpunosti uvršten u nepregledni delokrug Apple-ovih razvojnih operacija, Kuk je već krenuo da unosi niz ključnih izmena u Projekat Titan, nakon što je posle internog revidiranja u februaru, Stiv Zadeski, direktor dizajna, koji je bio na čelu tajne operacije o elektronskom automobilu, otišao iz kompanije.

Zadeski, nekadašnji inženjer u Fordu, radio je na iPod-u i iPhone-u, i mnogi su ga videli kao mogućeg naslednika samog Kuka. Zadeskog je nasledio Apple-ov veteran, Bob Mansfild, koji ima zadatak da delokrug iCar-a proširi više ka domenu samovozećih automobila, i to kroz in-house rad i na hardverskim i softverskim rešenjima.

Mansfild, kome je Apple dobro poznat, priključio se kompaniji 1999. i bio je jedan od vodećih izvršnih direktora pod nekadašnjim osnivačem i direktorom, Stivom Džobsom. Nakon što je nadgledao rad na razvoju hardverskog inženjeringa na nekim od najpopularnijih Apple-ovih proizvoda, kao što su MacBook Air, iMac i iPad, Mansfild se povukao iz svakodnevnog rada kompanije 2012. Međutim, nije se potpuno povukao sa scene, već ga je Apple zadržao kao savetnika na projektima, među njima i na projektu Apple Watch.

U svojoj novoj ulozi, Mansfild odgovara direktno izvršnom direktoru Apple-a, Kuku, za razliku od njegovog prethodnika koji je odgovarao uvaženom šefu hardvera, Denu Rićiju, koji je sarađivao direktno s Kukom.

iCar – samovozeći automobil

Ova izmena Apple-ove hijerarhije je pokušaj da se unapredi razvoj iCar-a, nakon što je odlučeno da on neće biti samo opremljen najnovijim znanjima iz električnog pogona, već i najmodernijom tehnologijom za samovozeće automobile, tako što će smanjiti nedostatke vertikalnog menadžmenta. Draž posla u Apple-u privukla je mnoge ugledne ljude oko Projekta Titan. Među zvučnim imenima koja učestvuju direktno na iCar projektu je i bivši šef razvoja u Tesli i Aston Martinu, Kris Porit. Pored njega, među drugim poznatim pridošlicama iz Tesle su bivši senior inženjer za pogon, Džon Ajrlend, inženjering menadžer Dejvid Nelson, CNC programer Dejvid Masiukivic i specijalista za driver assistance, Hal Okers. Odliv mozgova iz Tesle je toliko veliki da je osnivač, Ilon Mask, prosto morao da prokomentariše iCar, rekavši da je „očigledno“ da Apple radi na svom automobilu. „Poprilično je teško sakriti nešto na čemu ste angažovali preko hiljadu inženjera“.

Osim Teslinih, Apple je zaposlio i bivšeg inženjera u Folkswagen-u, Megan Meklejn, zatim Daga Betsa koji je ranije bio zadužen za kvalitet proizvoda u Fiat Chrysler-u, Pola Furgejla, specijalistu za program samovozećih automobila sa Švajcarskog instituta tehnologije u Cirihu,  Kevina Harvija koji je ranije radio u Andretti Motorsport-u, Sandžeja Masija, inženjera koji je radio u Fordu, Stefana Vebera, nekadašnjeg Bosch-ovog inženjera-specijalistu za drive assistance sisteme, Vinaja Palakoda, istraživača sa Univerziteta Karnegi Melo, Leha Šumilasa, stručnjaka za samovozeća kola iz Delphi-ja i Šijenkjao Tonga, koji se proslavio razvijajući driver assistance sistem za proizvođača čipova NVIDIA.

Među ostalim visoko kotiranima na Apple-ovoj listi novozaposlenih su specijalisti za baterije, među njima Mudžeb Ijaz, koji je prethodno bio šef tehničkih operacija na A123 sistemima. Njemu će se priključiti i stručnjaci za induktivno punjenje, kao što su Kurt Adelberg, koji je radio u Google-u, i Nan Liju, diplomac sa Tehnološkog instituta pri Univerzitetu u Džordžiji.

Apple je nedavno zaposlio Dena Dodža, koji je prethodno radio kao šef odeljenja za automobilski softver pri BlackBerry-ju, i koji je razvio visoko cenjenu QNX softversku platformu koja se koristi u različitim sistemima infozabave u automobilima.

Iako je među zaposlenima na iCar projektu teška artiljerija za inženjering i softverski razvoj, za njegov uspeh mnogo su važniji dizajn i korisnički interfejs. Čovek koji je odgovoran za stil prvog Apple-ovog automobila, Džonatan Ajv, radi u kompaniji od 1992. i predvodio je dizajnerski tim na raznim proizvodima, uključujući iMac, iBook, MacBook Pro, Power Mac G4, iCube, iPod, iPhone, PowerMac G5 i iPad.

Kao otvoreni poznavalac automobila, Ajv koristi Bentley Mulsanne kao svakodnevno prevozno sredstvo, i pored ostalih klasika, vlasnik je i retkog Aston Martin DB4.

Ajv je na čelu tima koji broji mnogo dizajnera sa velikim kredibilitetom u automobilskoj industriji, uključujući i Marka Njusona, čoveka iza konceptualnog automobila Ford 021C. U timu su i Džulijan Henig, koji je radio za Lamborghini i Audi, kao i Aron fon Minden, koji je radio na stilizovanju BMW-ovog Gina konceptualnog automobila koji je prekriven tkaninom.

Pripremajući se za lansiranje, Apple aktivno radi i na pitanjima u vezi sa zaštitnim znakom i registrovanjem mogućih imena za svoj novi automobil. Agent za internet pretragu Whois otkrio je da je Apple već registrovao niz internet domena, među njima i apple.car, apple.cars i apple.auto, preko kompanije MarkMonitor u januaru 2016. godine. Iako tim potezom možda jednostavno želi da spreči oportuniste da mu otmu imena domena, i da ih potom prodaju po paprenim cenama, Apple je poznat po registraciji internet domenta neposredno pre nego što se novi proizvod pojavi.

Nulta tačka za iCar je trenutno radionica na adresi 960 Kifer Road u Sanivejlu. Kruže glasine da u ovom predgrađu Silicijumske doline, koja je dom poznatom centru za istraživanje i razvoj Mercedes-Benz-a, i još stotinama ambicioznih startap kompanija, Apple razvija elemente svog najnovijeg proizvoda pod imenom fiktivne kompanije SixtyEight Research.

Informacije o iznajmljivanju ovog postrojenja od 8.912 kvadratnih metara, koje je nekad služilo Pepsy-ju kao postrojenje za pakovanje ambalaže, prvi put je objavilo gradsko veće Sanivejla u martu 2016. godine. Od tada, spoljašnji izgled kompleksa nije menjan, iako susedi tvrde da su prozori na zadnjoj strani zgrade zamračeni kako se ne bi videlo šta se unutra dešava. Postoje i tvrdnje da je na adresu kompleksa isporučena oprema za testiranje guma i točkova.

Lokacija Apple-ove radionice za razvoj iCar-a u Sanivejlu važna je jer je udaljena samo desetak kilometara od nekadašnjeg postrojenja FedEx-a na adresi 335 Brokaw Road u Santa Klari koju je Apple nedavno zakupio. Takođe je skoro podjednako udaljena od sedišta Apple-a smeštenog na adresi 1 Infinite Loop u Kupertinu.

Fiktivna kompanja koja stoji iza radionice, SixtyEight Research, misteriozna je koliko i sam iCar. Kompanija je registrovana 2015. godine u Kaliforniji, a njen skromni vebsajt ukazuje da se radi o marketinškoj kompaniji, mada mnogi veruju da je ovo samo fiktivna delatnost kako bi se sakrila prava uloga kompanije u razvoju iCar-a.

Da intriga bude još veća, u dokumentaciji kompanije SixEight Research stoji da je u 2014. uvozila automobile marke 1957 Fiat Multipla 600 iz UK u USA – potez koji je razburkao glasine da će proizvodnja iCar-a možda biti ista kao proizvodnja pravog one-box MPV automobila sičnih dimenzija kao Volkswagen Budd-E koji je predstavljen prošlog januara na Consumer Electronics Show.

Ubrzo nakon što je iznajmljivanje industrijskog kompleksa u Sanivejlu uzburkalo internet chat sobe zbog očiglednog ubrzanja na Projektu Titan, nove glasine su počele da kruže po krugovima automobilske industrije o dobro skrivenoj laboratoriji koju je Apple kupio u Berlinu.

Prvobitno je bilo priče da nova lokacija u Berlinu služi kao baza za testiranje električnih motora koji su izvorno proizvod nemačkog dobavljača, verovatno Bosch ili ZF. Međutim, zvanična vest potekla iz Kupertino krugova navodi da je laboratorija deo strateških operacija za Apple Maps – aplikacije za navigaciju koja će izgleda imati ključnu ulogu u Kukovim planovima da iCar opremi automatskim režimom rada.

Laboratorija za mapiranje, koja upošljava oko 25 ljudi, stavljena je u pogon nakon zajedničke kupovine u vrednosti od 2,8 milijardi evra, kada su Audi, BMW i roditeljska kompanija Mercedes-Benz-a, Daimler, kupili Nokia odeljenje za mapiranje, Here, koja se takođe nalazi u nemačkoj prestonici, što nije nikakva slučajnost. Apple-ov primarni cilj? Da zgrabi visoko rangirane zvaničnike iz Here kako bi napravili najprecizniju aplikaciju za mape na svetu koji bi uključili u arsenal tehnologije novog doba iCar-a.

Podjednako tajnoviti kao dobro prikriveni razvoj jesu i produkcioni planovi za iCar. Ciljajući da uspostave poslovni model sličan onome koji se koristi za iPhone i koji primenjuje kontroverzni kineski proizvođač elektronike, Foxconn, Apple poslednjih godina pokušava da pridobije nekoliko poznatih proizvođača automobilskih vozila kako bi spajanje svog novog automobila poverio spoljnim saradnicima.

Neko vreme se činilo da je Apple u BMW-u pronašao visoko cenjenog saradnika. Ali nakon što je u avgustu 2015. Tim Kuk, šef Apple-a posetio razvoj i3 u fabrici u Lajpcigu, BMW se navodno povukao, jer se novi predsednik Harald Kruger, plašio da bi bliska saradnja s Apple-om mogla potencijalnom rivalu u budućnosti odati tajne proizvodnje, iako je on sam novinarima prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu rekao kako su glasine da je iCar zasnovan na i3 „fina ideja“.

Sličnu saradnju s Mercedes-Benz potvrdili su insajderi iz roditeljske kompanije Daimler, koji navode da je Apple bio zainteresovan da pokrene zajednički posao sa ovim nemačkim proizvođačem automobila radi moguće proizvodnje iCar-a. Međutim, agresivno manevrisanje Apple-ovih zvaničnika je navodno smetalo šefu Mercedes Benz, Ditrihu Zeču, koji se obrecnuo na elektronskog giganta kada su ga novinari upitali da prokomentariše odnos sa Apple-om, rekavši „Ne želimo da budemo proizvođači po ugovoru kao Foxxconn.“

Razgovori sa šefom Fiat Chrylser-a, Serđom Marćioneom, prekinuti su kada se ispostavilo da je ova italijansko-američka kompanija udružila snage s Google-om na razvoju tehnologije za samovozeće automobile.

Mada deluje da su se Apple-ovi planovi da privuče priznatog proizvođača automobila izjalovili, jedna od smislenih logika koja ostaje jeste da Apple sada hoće da naruči proizvodnju iCar od nekog stručnjaka za automobilsku proizvodnju, kao što je Magna. Iako ništa još nije zvanično, zanimljivo je da je BMW nedavno povukao proizvodnju svog Mini Countryman iz Magna fabrike u Austriji, čime čime je taj prostor oslobođen za proizvodnju novog automobila, i to baš možda iCar-a.