Akvizicije u osnovi brzog rasta Eipixa — HOPA igre, ulazak na F2P tržište i tržište stripova

Novosadski Eipix je tokom proteklih par godina preuzeo dva manja domaća gejming studija, koji su im omogućili dalji razvoj na tržištu igara, ali i da eksperimentisanje sa drugim umetnostima.

Marija Gavrilov - 25. Februar, 2016.

Ernst&Young je juče proglasio Mirka Topalskog, osnivača i CEO Eipixa, Brzorastućim preduzetnikom godine.

Povodom ovog priznanja, sa predstavnicima Eipixa pričali smo o jednom od faktora koji utiče na uspešan rast iz godine u godinu — akvizicija startapa iz industrije.

Mirko je u kratkoj izjavi istakao da će primer Eipixa poslužiti drugima kao inspiracija i ohrabrenje:

Screen Shot 2016-02-25 at 11.25.04 AM

Tokom desetogodišnjeg bavljenja preduzetništvom pratio sam postepenu promenu svesti među mladim preduzetnicima i uvideo da je sve više onih koji shvataju šta je neophodno za poslovni uspeh – dobra ideja, istraženo tržište, realan poslovni plan i, naravno, spremnost da se strpljivo i naporno radi.

Drago mi je što nagrade poput ovih skreću pažnju na primere pozitivne prakse koje su dale rezultate i doprinele da se poslovna scena u našoj sredini podigne na viši nivo.

Nadam se da će naš primer i drugim preduzetnicima poslužiti kao ohrabrenje i inspiracija, kao i da ćemo u godinama pred nama videti još mnogo uspešnih kompanija i još jaču preduzetničku scenu u celini.

EY Emerging -Entrepreneur-

Eipix je jedna od aktivnijih domaćih kompanija po pitanju prisvajanja startapa — u poslednjih par godina, prisvojili su Endtimes Studio, ekipu koja se bavila virtuelnom realošću, kao i 02D Studio, koji se bavio razvojem HOPA igara, ali i oglašavanjem.

Idealna akvizicija trebalo bi da donese diverzifikaciju među proizvodima, veći udeo na tržištu i povećane resurse u oblasti istraživanja i razvoja akvizicija radi inovacije danas je gotovo pravilo. No, akvizicija radi akvizicije nije nužno pozitivna promena.

Jasmina Bošković, menadžerka komunikacija u Eipixu nas uverava da ovo kod Eipixa nije bio slučaj i da su obe strane ušle u dogovor svesne zajedničkog cilja u 2016. to će biti zadržavanje pozicije globalnog HOPA developera i podizanje kvaliteta igara.  

jasmina eipix

Oba tima kao koherentne celine donela su uigranost, stabilnost i određenu dozu autonomnosti; svakako, i svoje veliko iskustvo, ali i volju da se prilagode našem identitetu i načinu rada.

O2D je kompanija sa velikim iskustvom u razvoju video-igara, naročito HOPA žanra. Kao razvojni tim koji iza sebe ima igre kakve su Mythic Wonders: The Philosopher’s Stone Collector’s Edition i Vampire Legends: The True Story of Kisilova Collector’s Edition, O2D predstavlja značajno pojačanje u našoj HOPA produkciji, koja je svakako primarna delatnost Eipixa.

S obzirom na to da su oba razvojna tima specijalizivana za kreiranje istog žanra igara, Eipix i O2D će razmenjivati iskustva i ekspertizu, unapređujući svoje ujedinjene performanse.  

Akvizicija Endtimesa nas je posebno zainteresovala znajući da su se pre akvizicije bavili razvojem VR proizvoda, ponadali smo se da ćemo videti jednu od naših najuspešnijih gejming kompanija kako ulazi u ovo polje, ali izgleda da nismo (potpuno) u pravu.

Prema Jasmininim rečima, Eipix je trenutno fokusiran na druge poduhvate, zbog čega se VR ekspertiza pridošle ekipe za sada ne koristi za razvoj konkretnih projekata.  

jasmina eipix

Kao proaktivna kompanija koja se bavila novim tehnologijama, razvijaući pre svega VR i AR projekte, Endtimes Studio Eipixu donosi nova znanja iz oblasti kojima se do sada nismo bavili.

Trenutno su angažovani na poslovima istraživanja i razvoja u free to play sferi. Izlazak na free to play tržište je, takođe, jedna od najvažnijih Eipixovih novogodišnjih rezolucija, zbog čega su sada svi raspoloživi resursi usmereni na realizaciju upravo tog paklenog plana.

Kako nam Jasmina kaže, kompanija neprestano istražuje mogućnosti za unapređenje poslovanja, a model akvizicije pokazao se kao odličan put ka uspostavljanju saradnje sa startapima. Znamo da networking može imati značajne benefite po poslovne mogućnosti svih nas, ali nam priča kako je došlo do obe akvizicije u Eipixu ovo i potvrđuje:

jasmina eipix

Ideja o preuzimanju EndTimesa pojavila se tokom večere za govornike na konferenciji Reboot Develop, gde su Mirko Topalski i Vladimir Perić, imali priliku da razmene iskustva i uporede svoje ciljeve.

Pregovori sa Markom Suvajdžićem, prvim čovekom O2D-a, u vezi sa preuzimanjem resursa te kompanije počeli su tokom konferencije Casual Connect održane u Beogradu. Odnos dve kompanije razvijao se vremenom i postepeno sazreo u saradnju koja je sada i ozvaničena.

Ima nečega i u tim konferencijama! Savetujemo svim mladim timovima da posećuju slična okupljanja profesionalaca iz industrije kako bi unapredili svoje poslovanje.

Umesto igara — stripovi

Eipix u ovoj godini, ipak, ulazi u jedno, kod nas, zapušteno umetničko polje — stripove. Ove godine će na tržištu stripa i digitalnog izdavaštva predstaviti svoj novi brend Imagine Incredible.

Kako nam kažu, prva epizoda prvog broja stripa je već završena, a nekoliko naslova, pre svega domaćih autora, je u produkciji. Očekuje se da tokom 2016. postanu dostupni globalno na svim značajnim digitalnim platformama.

jasmina eipix

Želimo da popularizujemo devetu umetnost u digitalnom formatu, kao i da domaćim autorima pružimo mogućnost da se predstave širokoj publici.

Svi autori, scenaristi ili crtači, koji žele da kreiraju stripove ili već imaju neobjavljene stripove pozvani su da nam se jave i predstave svoje radove sa ciljem ostvarivanja potencijalne saradnje.