Prvi App Store za cloud aplikacije dolazi iz Srbije — Bal Balađi lansira proizvod za tržište vredno $70 milijardi

Tim iz Beograda napravio App Store za cloud aplikacije u cilju svođenja deploymenta na nekoliko klikova.

Strahinja Krstić - 13. Oktobar, 2016.

U vreme kada sve više programa i aplikacija prelazi na cloud, proces deploymenta i dalje iziskuje dosta vremena i znanja od korisnika. Ekipa iz Beograda, vođena Balom Balađijem, kreirala je platformu DISTRIBOOTED čiji je cilj da postane App Store za cloud aplikacije.

distribooted-logoDISTRIBOOTED je platforma koja nastoji da pruži jedinstveno rešenje za deployment, konfiguraciju, upravljanje i monitoring serverskim aplikacijama preko više cloud provajdera.

Proces izgleda tako što se selektuje željena aplikacija za instaliranje, zatim cloud provajder, načini se još jedan klik za konfiguraciju i sve je spremno.

DISTRIBOOTED je namenjen i onima koji nisu dobro upoznati sa konfigurisanjem cloud aplikacija i koriste samo mejnstrim aplikacije poput WordPressa, ali takođe omogućava uštedu vremena i onima koji se bave ozbiljnijim aplikacijama sa kompleksnim bazama podataka i big data tehnologijama.

Kada se jednom izvrši deployment na cloud, dobija se komandna tabla sa pregledom procesa i aplikacija gde će stajati informacije o tome da li je potrebno nešto dodatno da uradite i da li je sve u redu.

Čovek koji je izmislio koncept prodavnice aplikacija — 5 godina pre Apple-a

Bal Balađi je iskusan preduzetnik u oblasti tehnologija sa nekoliko uspešnih osnovanih kompanija iza sebe. Jedna od tih kompanija je i SurfKitchen, do pre nekoliko godina vodeći provajder On Device Portal softvera za mobilne telefone.

2002. godine, kada su se pametni telefoni prvi put pojavili, SurfKitchen i konkurenti kompanije bili su prvi koji su ugradili prodavnice aplikacija na telefone koji su dozvoljavali korisnicima da traže, kupe, preuzmu, instaliraju i auto-ažuriraju aplikacije, muziku, zvukove zvona i video klipove i sve to bez odlaska na WAP sajtove.

SurfKitchen i konkurenti su bili partneri sa telekomima kao što su O2, Orange i Telstra kako bi oni nagovorili proizvođače poput Nokia-e i Samsunga da postave prodavnice na telefone pre nego što su oni isporučeni kupcima.

Kako je Bal pisao u svom članku o DISTRIBOOTEDu, “sve ostalo pripada kanti za đubre tehnološke istorije”, jer ni oni, a ni njihovi konkurenti, koje smatra jednakim vizionarima, neće ostati upamćeni. Apple je App Store za iOS lansirao 2008. godine, otprilike 6 godina kasnije.

Međutim, Bal smatra da je cloud danas u istom sosu kao što je mobilni svet bio 2002. godine – mnogo dobrih aplikacija raštrkanih na više provajdera za koje ne postoji ujedinjujući faktor koji će omogućiti lakšu instalaciju.

Ideja za ovaj startap je došla prošle godine u ovo vreme. Bal Balaji, Beograđanin od 2011. godine, je osnivač i jedini investitor, a na proizvodu trenutno, iz centra Beograda, radi osmoro ljudi, uključujući Bala. CTO kompanije je Nikola Gajin, SVP Engineering Sandra Duraković, a COO Dragana Lubarda.

Konfiguracija + instalacija + monitoring

DISTRIBOOTED se trenutno sastoji od dva glavna aspekta:

1. Upravljanje cloudom, odnosno kreiranje potrebnih servera — klikom na Launch dugme, DISTRIBOOTED ide do izabranog provajdera gde konfiguriše servere odgovarajućih karakteristika i kapaciteta.

2. Upravljanje aplikacijama — ovaj proces se dešava nakon što se postave serveri i ogleda se u instaliranju aplikacija na servere.

Tim planira da do kraja godine uvede i treći deo, a to je monitoring servera. Svi ovi aspekti zasnovani su na open source tehnologijama.

Protiv Amazona i Google-a

Bal procenjuje da će cloud tržište do kraja godine dostići vrednost od 70 milijardi dolara, do 2020. godine će se to duplirati na 140 milijardi, a u narednih deset godina dostići vrednost od oko 500 milijardi dolara. Od toga će 10% biti rezervisano samo cloud aplikacijama i njihovom upravljanju.

DISTRIBOOTED je SaaS proizvod koji će jednokratno naplaćivati uslugu instaliranja određene aplikacije, a na mesečnom nivou podršku i monitoring servera.

Tim će se pre svega fokusirati na već postojeće korisnike aplikacija koje imaju u svojoj prodavnici. Na primer, putem WordPress foruma upoznavaće WordPress korisnike sa svojim proizvodom.

Što se tiče konkurencije, Amazon ima svoj Marketplace, Google takođe nešto slično, ali interesantno je da još uvek ne postoji prodavnica koja obuhvata više cloud provajdera i da će DISTRIBOOTED na tom polju biti prvi.

Bal Lab kompanija je trenutno profitabilna i sposobna da iznese finansiranje ovog projekta, te tim trenutno nije u aktivnoj potrazi za investicijama, već im je prioritet izgradnja brenda i generisanje prihoda.

Sledeći koraci

Prvi sledeći korak za ovu beogradsku ekipu je da završe proces iteracije koji se sastoji od tri pomenuta aspekta – upravljanje cloudom, upravljanje aplikacijama i monitoring servisa.

Drugi deo misije je da omoguće krajnjim korisnicima da cloud bude viđen kao jedna stvar, a ne više provajdera. Cilj je da korisnici budu u mogućnosti da “šetaju” aplikacije između provajdera bez napuštanja platforme i problema sa migracijama.

Proizvod je trenutno u alpha verziji i svaki feedback je vredan kako bi mogli dalje da unapređuju aplikaciju u skladu sa zahtevima korisnika. App Store u domaćoj proizvodnji možete testirati ovde i tako pomoći ekipi da napreduje.